Nos, pont az, amiért lényegében mentem, nem lett megcsinálva, azaz a ledesített hátsó lámpák nem lettek beszerelve. Ennek oka egy kis technikai probléma, melynek orvoslása folyamatban, és hamarosan ez is meg lesz oldva.
Na, de ha már ott voltam, ki lettek olvasva a hibák, azaz mindössze egy darab, amiről tudtam is, hogy van. Ez pedig a légzsák visszajelző volt. Ahogy gondoltam, a bal hátul lévő csati volt a hibás. Szerintem a mélynyomó nyomta el egy kicsit, biztonság kedvéért be lett fújva kontaktspray-vel, és ki lett ütve a hiba. Azóta mentem pár km-t, de nem tért vissza a jelzés, remélhetőleg nem is fog.
A másik dolog, ami bár orvoslásra még nem, de már felderítésre került, az az, hogy mi is szívja le az aksit? Terhelés lett mérve, álló, lezárt helyzetben maximum 40 mA lehetne a fogyasztás, ehhez képest 187 mA-t mértünk. Nem csoda, hogy az aksi 3 hét alatt lemerült. Kiderült, hogy bizony a rádió szórakozik, mert a biztosíték kivétele után 25 mA-ra lement a mért érték. Ez már mindjárt barátibb, de mivel rádió-állás nincs az indítón, és gyakran van használva álló helyzetben is a hifi, valamint áram nélkül minden beállítás törlődik a fejegységből, így egy jobban átgondolt megoldásra lesz szükség, ami már elméletben létezik, de idő hiányában ma nem lett megvalósítva.
Folytatás később...
3 hete nem volt beindítva az autó. Aksi lemerült, ezt nem is nagyon kommentálnám... Nem tudom mi szívja le, de úgyis nem sokára jelenésem lesz az autóvillamossági szerelőnél a lámpák beszerelése miatt, akkor átnézetek vele mindent.
Rolibaba jött menteni, ezer köszönet érte! Sokkal tartozok már Neki...
Régi terv volt egyedibbé tenni a hátsó lámpáimat, már az előző autómnál is gondolkotam rajta, de végül ott nem valósult meg.
Eredetileg egy sokkal komolyabb terv volt az átledezésre, de be kellett látnom, hogy azt lehetetlen megvalósítani az eredeti lámpaburákban. Sajnos... Így egy egyszerűbb megoldást kellett választani. Több helyről is kértem árajánlatot, elég nagy volt a szórás az összegeket illetően. A legdrágább kereken 100ezret szeretett volna kérni, értelemszerűen nem találtam reálisnak az összeget. Értem én, hogy pepecs munka, nagy a munkaköltség, na de azért ezt nagyon erősnek tartottam. A Fanat-X csapatnak köszönhetően Székesfehérváron készültek el a lámpák, Tungsram ledek használatával, garanciával.
Lényegében azon kívül, hogy mindenhol led van izzó helyett, annyi a változás, hogy az index is funkcionál helyzetjelzőként, majd mikor villognia kell, színt vált. Valamint a ködlámpák is üzemelni fognak féklámpaként. Minden más maradt a helyén. Kívülről nem is látszik nagyon a változás, csak egészen közelről nézve, de arról nem tudtam képet csinálni. Azért ha be lesz kötve, gyanítom, hogy szembetűnőbb lesz a változás. Természetesen az elektronika is át lett verve, nem fog visszajelezni a műszerfalon a kiégés-visszajelző. Most, hogy jönnek az ünnepek, nem tudom, hogy idén be lesz-e szerelve, vagy csak jövőre. A bekötés, forrasztás miatt autóvillamossági szerelő segítségére lesz szükségem. Ha a helyére kerül, akkor terveim szerint lesz majd róla videó is.
Sokáig úgy tűnt, hogy egyéb elfoglaltság miatt nem fogok tudni részt venni a rendezvényen, de aztán úgy alakult, hogy mégis...
Ismét új helyszín, de a színvonal maradt, teljesen rendben volt. Ahogy legutóbb kitűztem a célt, miszerint a döntő asztalhoz kerüljek, ezt sikeresen teljesítettem. A 9. helyen végeztem, és lehettem volna jobb is így utólag, de hát így sikerült, a hibákból mindig tanul az ember... Legközelebb jó lenne dobogós helyezést elérni! :-)
Elhatároztam, hogy egy kicsit komolyabb fékeket szeretnék az autóra. Brembo cuccokban kezdtem el gondolkozni, így kézenfekvővé vált, hogy a gyári Alfához készült fékek kerülhettek szóba. A 166-os nagy fékére gondoltam először, de aztán, Vinnie szólt, hogy van eladó GTA nyerge betétekkel. Mivel kialkudtam nála egy olyan összeget, ami mindkettőnknek megfelelt, így a biznisz létrejöhetett. Ma voltam a postán a csomagért. Hamarosan a fék többi része is beszerzésre fog kerülni, és tavaszra minden felkerül az autóra.
Alfater és Gerissimo rendbe rakták az első futóművet. A két alsó lengőkar gömbfej, valamint két darab stabilizátor szilent lett cserélve. Végre nem kopog az autó eleje, csak siklik, minden hang nélkül! :-)
Ismét pokereztünk, ezúttal új helyen. Kicsit profibb, magasabb színvonalú volt a helyszín, de az osztókról megoszlik a vélemény. Bár konkrétan nekem nem volt problémám, azért láttam érdekes dolgot, ami kizárólag a dealer figyelmetlensége miatt volt. A hallottak alapján másoknak volt azért több problémájuk...
Maga a verseny nagyon jó hangulatú volt, úgy érzem, hogy tanultam is. Végül 32 indulóból a 13. helyen végeztem. Legközelebb cél, hogy legalább a döntő asztalt elérjem ismét!
Egy ideje kopog az első futóművem, és mivel egyre hangosabb, ma megnézettem. Alfater és Gerissimo megtekintették, és az derült ki, hogy két alsó lengőkar gömbfej, valamint két darab stabilizátor szilent lesz cserés. Ha minden jól megy, akkor erre az akcióra jövő héten fog sor kerülni.
Lassan itt a tél, jobbnak láttam felrakatni a téli kerekeket. GabCsiéktól kértem időpontot, és ma délelőtt meg is történt a szerelés. Ja, és kaptam törzsvásárlói kártyát, stílusosan a 156-os sorszámút. :-)
Menjen mindenki gumiztatni a Taylor Gumiszervizbe! :-)
Elmentem Érdre Józsihoz a bontóba. A csomagtartó gumiklédere el volt szakadva, kellett helyette másik. Sajnos csak egy, a hátulján sérült SW-ből tudtuk kiszedni. Nem tökéletes, de jobb, mint volt. A szélvédő előtt lévő műanyag takaróelem csavarjain lévő pici burkolat is kellett, mert az egyik oldalon hiányzott, a másikon pedig el volt törve. Ezeken kívül még beszerzésre került egy komplett hátsó lámpa pár. Ezzel komolyabb terveim vannak, egy új project része lesz, egyelőre többet nem árulok el arról, hogy mihez kell... :-)