Blog >> jtd
Hosszas egyeztetés után a 4 jóbarát el határozta, hogy újra találkoznak.
Kazes, Csongi, Jorjie és jómagam. Ismét el látogattunk Téténybe Kazes barátunkhoz egy kis kerti partyval egybe kötött szervízre. Mivel mostanában rendetlenkedett a túrbóm meg kértem a fiúkat legyenek segítségemre ennek orvosolásában.
Szombat reggel a csapat nyagyja már korán reggel össze gyűlt az érdi piacon, hogy pár lángos és némi sör mellett el kezdjék a napot. Jómagam sajnos nem lehettem ott mivel itthoni reggeli teendőim sajnos nem engedték, így sajnos csak 10 óra után értem oda. Bár a fiúk még a piacról tartottak haza fele mikorra oda értem, de meg vártam őket.
A nagy örömben és üdvözlésben gyorsan leszaladt pár gyümölcs párlat.
Ezután neki álltunk a munkának. mivel még nem csináltunk még ilyet sokszor kellett megállni egy kis tanácskozásra. ilyenkor valahogyan mindig a kezünkbe került egy-egy üveg finom csiki sör :-)
A sok pihenőt látván Jorjie úgy itélte meg, hogy a csapat fáradt, így aztán magára vette a nemes feladatot, hogy levegye a terhet rólunk és el ment, hogy kipihenje azt :-D bár ez a hétvége folyamán sokszor előfordult még....
mindeközben Kazes neki látott hogy el készítse a csapat éhségét elmulasztó bográcsban készült szalonnás, tojásos lecsónak ami elkészültével el is fogyasztódott és nagyon ízletes lett :-D
nagy nagy munka és szenvedés után végre csak le került az a túrbócska. Gyorsan neki is álltam a tisztításnak. Vettem egy flakon Winns Turbo Cleanert ami nagyon hatásos szer a megbontás nélküli turbó tisztításnak. Mivel közben ránk esteledett és az eső is el kezdett esni úgy határozott a csapat, hogy ideje befejezni a munkát és átadni magunkat a beszélgetés és üditőzés élményének.
Elpakoltuk a szerszámokat el raktuk aludni az autót és az est hátralévő részében élveztük egymás társaságát. Sajnos Csonginak és kedves Feleségének haza kellett menniük amit nagyon sajnáltunk.
Másnap kora reggel a csapat újra neki látott a munkának. A reggeli teendők elvégaztével Jorjie úgy határozott, hogy a még kicsit álmos és fáradt csapat helyett megint magára vállalja a nemes és nehéz feladatot, hogy kipihenje a fáradságot :-D
Így hát Kazes barátommal neki álltunk, hogy össze szereljük a paripár. Első körben minden egyes darabot át/el mostam benzinben. Turbó, csavarok, alátétek, takaró lemez és kitudja még mennyi mindent........
Délben aztán Jorjie is el hagyta a helyszínt mert hívta őt a munka :-( elköszöntünk egymástó és útnak eresztettük.
Folytatódjon a munka.....
Sajnos nem ment minden olyan jól ahogy terveztük. A turbónyomás szabályzó szelep egyik kis része ugyanis megadta magát és el tört. Kazes próbálta meg menteni és úgy tűnt sikerül is neki ám a beszerelésnél sajnos végleg meg adta magát :-(
miután minden a helyére került és végeztünk mi is el köszöntünk egymástól és óvatosan nyugdíjas tempóban elindultunk hazafelé. Az autó érezhetően jobb volt, szebb lett a hangja és bár nem tudtam rendes kipróbálni mégis érezhető volt a változás rajta.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Egy újabb remek és nagyszerű találkozón vehettem részt. Csodás hangulat, remek barátok... Így jellemezném a II. T.C találkozót.
legközelebb nálam talizunk barátaim ;-)
KM: 280.511
Ma autóstalálkozóra igyekezve a dugóban állások után a megindulásnál gázolajszagra figyeltem fel. Aztán mivel a dugó elmúltával is megmaradt a szag, kezdtem gyanakodni, hogy bizony itt merénylet van készülőben, úgyhogy a találkozóra érkezve felnyitottam a motorháztetőt és ott is megcsapott a gázolaj szag, bár nem nagyon erősen. Az autó alá nézve gyűltek a cseppek, úgyhogy a szerencsés véletlennek köszönhetően a céges szervizbusszal érkező kollégától kértem 10-es dugókulcsot a motorburkolat leszedéséhez, ahol némi szakszerű hümmögés után megfigyeltük, hogy az egyik üzemanyagcső eléggé lecsúszott és bizony ott szökik a drága matéria. A visszacsúsztatás mellett AWAB bilinccsel is rögzítettük a renitens csövet, ezzel a hiba elhárításra került.
Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.
Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.
Nos, végre eljött az idő nálam is, hogy neki essek ennek az utálatos alkatrésznek a tisztításához. Utána olvastam sok blogban itt az Amorén mi ennek a menete.
Jelentem, kész lett..... Bár azt olvastam, hogy könnyű művelet lesz, hát nekem azért nem volt az :-)
Na sebaj, majd a kövi könnyebb lesz mert már tudom mit hogyan kell :-)
Sajna a nagy izgalomban el felejtettem képet csinálni hogyan is nézett ki, de aki már csinálta az tudja.
Nem mellesleg hamár EGR szelep, akkor a pillangó szelepet is leszedtem és azt is kipucoltam.
Hozzá valók:
- egy flakon féktisztító (had menjen neki :-) )
- fél flakon hideg zsíroldó ( well done )
- és egy kis benzin
Kiváncsi leszek hogy fog muzsikáli most az autó és mennyire lesz észre vehető. Azt olvastam, hogy sokkal jobb lesz... Na majd kiderül :-)
Km óra állás: 279.416
Vettem egy alsó motorburklatot. Mert. Csak. Az én 146-omon legyen ilyen is, ezzel is több, mint egy használós, minden mindegy már autó.
Csoda hogy van hozzá. Még nagyobb csoda lett volna, ha könnyen fel is lehet tenni. A furatok végülis olyan helyre estek, ahol az alvázon is van valamiféle furat, de cseppet sem volt egyszerű felrögzíteni.
Középen a futómű bölcső egy használaton kívüli kis furatát kell használni. Nőgyógyászatilag egy csavart felülről bepiszkálni, alulról anyával felfogatni. Erre már mehet a burkolat.
Hátul mégrosszabb. Ott a padló első vízkifolyó furat volna a rögzítőpont. Gratula a tervezőnek :-S Ide kerestem olyan csavart, aminek a fejét be tudtam ütni a lyukon. Nem szép megoldás, de hatásos :-) Alátét, anya, jól meghúz. Hátsó rögzítőpont kész.
Elöl már sima ügy volt.
Így leírva 3 perc. Gyakorlatban akna nélkül, felváltva emelgetve az autó két oldalát, bő 2 órás izzadás a napon.
Most kész. Hogy jó e valamire, azt nem tudom, de az én 146-omon ilyen is van :-) Lehet placebo, de elsőre mintha halkabb lenne az egész. Majd látjuk...
Elég ritkán klímázok (inkább csak pályán szoktam), jobb szeretem a lehúzott ablakot. Aminek egy hátránya van, városban a zaj. Úgyhogy a minap is inkább kicsit ablak fel, klíma be amíg a hangos teherautók közül kiérek. Na lett olyan büdös az autóban, hogy ihaj. Úgyhogy azzal a lendülettel hazafelé beugrottam az autósboltba, rendeltem egy pollenszűrőt és egy klíma fertőtlenítőt (a hosszúcsövű fajtából).
Egyébként pont egy éve cseréltem pollenszűrőt, úgyhogy ideje is volt. Ahogy kinézett, az pedig nem semmi. Pedig rajta volt a geotextil réteg is, amit ráapplikáltam kísérletileg. Az is megfogott egy tisztességes pormennyiséget, volt értelme szerintem.
Na lényeg, hogy nekiálltam kiböngészni, hogy hol a klíma hőcserélője és a vízkifolyó (alias Whisky folyó). Gondoltam bedugom oda a csövet, aztán direktben fújom rá a fertőtlenítőt. Bő 40 perc burkolatok leszedése és zseblámpával nézelődés után feladtam. Én a műszerfalat le nem szedem, anélkül meg nagyjából esélytelennek tűnt. Talán megtaláltam a klíma hőcserélőjét és talán a tűzfal felől 1 imbusz csavar fogja, de talánra én nem szivatom magam. Szóval hagytam a címben szereplő francba az egészet.
Így végül szépen a leírás szerint a befúvó motor felől jól megkínáltam a fertőtlenítővel. Aztán bekapcsoltam a befúvó ventit, úgy is nyomtam bele egy kis szert, hogy nyomja rá a hőcserélő felületekre is.
15 perc várakozás után bekapcsoltam a légkeringetést és kiszellőztettem. Ennyi. Egyelőre olyan műcitrom illat van, hogy csak egy pici fokkal jobb, mint a mocsárszag ami előtte volt :-) Remélem a célt elértük és nem lesz egy darabig büdös, és nem keringenek bacik meg spórák és hasonlók a levegőben.
Mostanában ritkán használom hosszútávokra az autót. Legutóbb pénteken volt egy utam Budapestre, onnan Budaörs, majd Pilisvörösvár felé, Csobánka, M3 és haza. Odafelé nyugis 140-150 közti tempón gurulunk, zenét hallgattam, kellemes volt autózni az öreg géppel.
Hazafelé kicsit későn indultam, elbeszélgettem az időt (amit nem bánok, mert jó beszélgetés volt), belefutottam a péntek délután 5 körül kialakuló őrületbe. Ilyenkor az autópálya is olyan, hogy ha szabad a pálya, gyorsan taposni kell, vagy beállni a 110-120-ra amivel a többség gurulgat.
Én a taposást választottam, ahol felszabadult a belsősáv, ott hasítottunk. Olyan nyomatékkal indul meg, hogy egyébként is külön élmény vele így haladni. És ilyenkor ahogy szokott, összeáll pár hasonló tempójú autó, így én is egy 3-mas csoportban "vonatoztam". Észrevétlenül húztuk egymást egyre nagyobb tempókba. Párszor megnéztük hogy 5-ösben is leforogja a 4500-at. Nagyon szép hangja volt a motornak, egyáltalán nem zajongott, nem erőlködött, csak száguldott.
És ma ért a meglepetés. Gondoltam megtankolom, mert bár nem jelez a sárga, de nem hiszek neki, ilyen tolós üzemben 800km-nél inkább már tankolok. Nyugodtan hihettem volna neki. 6.8l-t fogyasztott. Ilyet 5 éve csinált utoljára kb, amikor még fiatal volt és üde. És nem volt chiptuningja.
És most megint visszajöttek az alacsony fogyasztások, csak közben még jobban is megy. Egész hihetetlen. Sokszor az az érzésem, hogy ez az autó képtelen megöregedni és elhasználódni, inkább érik az idővel és egyre jobb lesz.
Sok gond nincs az autóval, sok km-t se megy. Egy év alatt 12e, már csak évente cserélünk olajat. Az éves szervíz:
- Olaj (Selénia WRD) + szűrő (MANN)
- A még picit halogatott jobb külső féltengelycsukló (Meyle)
- Jobb hátsó kerékcsapágy (SKF)
A féltengely már korábban is hallatott magáról. Mivel alkalom adtán szeretek lendületesen kanyarodni, kifejezetten zavart hogy néha kopog, nem is mertem kanyarból kigyorsítani. Nem gyilkolásra gondolok, de egy erősebb kanyarban már szólt. A féltengelyeket 110e km-rel ezelőtt cseréltem.
A kerékcsapágy az meglepetés volt, semmi előjele nem volt. A Selénia Rally után még Egerben csavarogtunk pár napot. Hazajöttünk, és másnap hogy üres volt az autó, feltűnt hogy csapágyhang van. Egy hétbe se telt, szép hangos lett. A kiszerelt alkatrészen szinte nem is látszik sérülés, mégis elég tisztességesen zúgott. Cserélve, megoldva. Ez az alkatrész 70e km-t bírt (az is SKF volt).
Új Nokian iLine 205/55/16 gumik beszerezve felnire,autóra szerelve.