Blog >> csere
Jó ideje világított az izzó hibajelző a műszerfalon.
A csodás kínai ledes helyzetjelzők égtek ki.
Erőt vettem magamon ,volt 2új jobb minőségínek bizonyuló ledes helyzetjelzőm ,gondoltam kicserélem. Beszerelés közben eltört. Wow, minőségi volt ez is.
Na gondoltam magamba jó lesz a sima izzó is, így vásároltam HELLA-t, meg 2db OSRAM sárga index izzót.
Kicseréltem ,persze a balos lámpát ki kellett szedni, ami ugye azt eredményezte, hogy a lökhárítót is levettem. De ha már levettem , kicseréltem a ködlámpa kábelkötegét, és a ködlámpába egy izzót (az is kiégett, hihetetlen). Szóval most fény áradat van.
Ha a motortérben matattam, kipucoltam a MAP senzort, meg egy csomó mindent befújkodtam kontakt spray-vel.
Mára ennyi.
Nem, nem, és nem tetszett a Mad Max-feeling ( öregszem... :S ) azóta, hogy elhoztam velük/rajtuk a verdát. Feketére szinterezett gyári ( igaz, nem a 146-é ) Speedline ide,- vagy oda.
Osziéktól jó áron megkapta a rá való toppanókat, a medmexszett pedig jó helyre, fényezőmester Atti barátomhoz kerül. Azjóleszazneki, na. :P ;)
A projekt bifórafter nézni valója a képeken.
Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet
Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P
Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer
1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána
Az utóbbi (hidegebb) időben, egyre többször fordult elő, hogy nehezen indult, főleg ha nem a garázsban állt. Múlt hétvégén aztán kiírta, hogy probléma van az izzítógyertyákkal.
Kicseréltük az összeset egyben. Ezenkívül bal előlről hallok kopogást rossz úton. Ennek is utána akartam járni. Úgy néz ki alapvetően minden rendben, nem lett meg az oka. Talán a stabrúd szilentek, de nem tuti, más nem akar mozogni. Egyelőre marad minden, aztán meglátjuk...
Ma megtörtént a szükséges javítás az első futóműben. Az alsó lengőkarok hátsó szilentjei lettek cserélve. (RPM Max. Levi) Illetve a kézifék is be lett állítva.
Ismét nekifut a műszakinak...
Régóta nézegettem a GT-ket. Mindig tetszettek, mint anno a GTV-k is. Utólag visszatekintve sorsszerű, hogy GT-t is vennem kellett. Vártam a jó alkalomra, sokat adtak-vettek, árultak és árulnak ma is. Durván szór(t) az áruk, állapottól sokszor függetlenül.
Miután eladtam az SW-t - amivel jó párszor megjártam a Budapest-Bonn vonalat, illetve sokat jártam Németországon belül, és még Amszterdamban, Párizsban is - gondoltam visszatérek a benzines vonalra. Nem kell nekem a kerregés, a bonyolult rendszer megannyi hibakódja, vagy akár az ezektől való félelem kis zöld lángja, ezért egy kis benzinest kerestem és vettem. Gondoltam városban praktikus, nem eszik sokat, hamar bemelegszik, kis helyen elfér, szerethető. Ilyen is volt a kis második generációs Y (ha az Y10-et is számolom, 3. gen). Kicsit nőies volt, bár a fekete szín sokat segített az összképen, a gyári 16"-os felnik mellett, jól evett, ha pörgettem jól is ment a kis Fiat motorral, de túl steril, túl unalmas volt nekem. Egyrészt csak jóval erősebb autókkal jártam, illetve ami gyengébb volt, az még az Y-nál is könnyebb, így agilisabb. Nem teljesen sikerült megbarátkoznunk, szeretni való volt, de nem hozzám való.
Nem néztem meg sok GT-t. Igazából egyet sem néztem meg ezen kívül. Azért hozzá tartozik a történethez, hogy sok GT-ben ültem, többet is vezettem, utoljára Csongor barátom GT-jét egy héttel a sajátom vásárlása előtt. Tudtam nagyjából hogy kell szólnia, mennie. Vittem magammal egy rétegvastagság mérőt, bár ilyet korábban sosem tettem, de volt ismerősnek, így gondoltam miért ne. Nem vittem exeminert, bár az volt is nekem, de olyan gyorsan történt az egész, hogy tulajdonképpen nem is gondoltam rá.
Felhívtam emberünket, mondom kezdjük a lényeggel: beszámítaná e az Y-t. Bár szeretek autókkal foglalkozni, de most sem időm, sem energiám, de leginkább kedvem nem volt a kis magyar valóságban olasz városi autót árulni. Érdekelelte a dolog, le is beszéltük a paramétereket telefonon. Ő is engedett az eredeti árból, mindketten rugalmasak voltunk, meg is köttetett az üzlet. Poroszlóra mentem le, ott nyaraltak éppen a GT-vel, egyébként debreceniek voltak. Úgy voltam vele, hogy ha nem tetszik a portéka, Poroszlóról fordulok vissza, de nem így történt. Már elsőre néztem, hogy hű és ha. Az egyik legolcsóbb GT volt a hahu-n, meg is lepett mennyivel szebb, mint sok másik amit ismerek, Alfacity-ben, vagy az utcán láttam. A nagy, 18-as, frissen fényezett (és most eladóóó :)) felnik persze sokat dobtak az első benyomás pozitív mivoltán, de a kocsi tökre egyben lévőnek tűnt. Mondom jó kezdett,
Szép volt kívül, szép volt belül. Beröffentettem, szépen szólt. OK, most álljunk meg, ne szóljon be senki, nekem is van V6-om, tudom mi a szép :P de dízelhez mérten egészséges hangja volt, csendesen járt, a kettőstömegű nem kattant leállításkor, a kuplung annyira volt puha, amennyire kellett. Előkaptam a rétegvastagság mérőt, meg is lepődtem. Bár mondta, hogy nem volt törve, de azt nem gondoltam, hogy szinte 100%-ban gyári a fényezés. A két küszöb alját fényezték, állítólag a gumisok rosszul emelték a kocsit, illetve a bal első sárvédő hátsó részén volt némi ködölés. 10 év után ez igazán remeknek mondható. A lökösök karcok miatt újra lettek fújva, de ez a legkevesebb a szememben. Bal hátul valami elektronyos gebasz van, mert sem a parkradar ottani érzékelője nem funkcionál, sem az ottani izzók nincsenek a helyzet magaslatán, erre hamarosan ránézünk.
Mentem vele. Motor, váltó, futómű kitűnő. Már-már kezdett zavarni a dolog, motoszkált bennem, hogy mi lehet a baj, hol a csapda, miért ennyiért hirdette meg a srác? Lekopogom, eddig nem jött elő olyan dolog ami rejtve maradt volna vételkor. A kuplungot a kettőstömegűvel 800EUR-ért cserélték még Olaszországban, ezért is volt puha. Vezérlést cseréltek, olajak, szűrőket, féktárcsákat és -betéteket is.
A srác, akitől vettem egy ismerősétől vette át, rendberakta a küszöböket, vett rá új emblémát és pár apróságot megcsinált rajta, majd kezdte árulni. Német autókban utazott, nem ért az olaszokhoz. Vicces, hogy mennyire pozitívan csalódott a márkában, azt mondta jobb a futóműve, mint a Merci és Bömös kupéknak. Azokból volt már neki 6-8 összesen. Lehet csak szövegelt, amolyan nepperes körmondatokkal, de jó volt hallgatni a GT dícséretét.
Az Y-t beszámolta, maradt Debrecenben, a GT-t elhoztam, megtankoltam Shell Nitro akrámi dízellel, mert elmondása szerint azt szereti és a környéken gyakoiri a siláény üzemanyag. Hazagurultam Budapestre, majd tovább a Balatonra. Az adás-vételnek és a ok utazásnak "hála" lemaradtam az M7-esen lévő dugókról, elég szépen lehetett haladni ezzel az imádnivaló olasz kupéval.
Szeretem a GTV-t, de a GT ezzel a motorral nagyon pozitív csalódást jelentett, mégha ismertem már a típust, de most már magaménak érzem. Ha minden jól alakul, sokáig lesz hű társam. Koppkopp...
Lecseréltem az alsó töltőlevegőhűtő csövet, mert eléggé el volt lágyulva. Kilyukadva még nem, tartaléknak jó lesz - a fotón a kicserélt darab látható, amit tartalékba a mankókerék mellé helyeztem ;) Ára az előző posztban.
A lambda szondát nem cseréltem le egyelőre, mert Laptopra kötve bemelegedés után jónak tűnik a működése, annak ellenére, hogy beüti a hiba kódot időnként a memóriába.
Jó áron vettem, vissza nem viszem - szavatossága meg nem jár le :)
Végre megtörtént a műtét és ezen részt is kipipálhatom
Csaba cartárs önzetlen segítségének köszönhetően le lett cserélve az olajszűrő (CHAMPION), motorolaj (ENEOS Premium Hyper 5W-40), gázolajszűrő (MANN-FILTER), valamint ki lett pucolva kályhatisztítóval az EGR szelep, amit le is dugóztunk, persze egy kis lukkal, hogy az egyébként szintén olajsártól megpucolt MAP kapjon áramlást és ne sípoljon addig, ameddig nem lesz Remapolva az ECU és ameddig nincs kiütve az EGR. Tesztút hazafelé 2-es, 3-as fokozatban lényegesebben jobbat tolt, na és 3-asban is kifelé a körforgóból, felfelé könnyebben megindult.
Végre a két kocsi is le lett fotózva egymás mögött :)
Óra: 114 613 km
Köszi a segítséget Csaba!
Nem tervezett csapágy csere.
Hirtelen rohadt hangos lett, kapott tökéletes bontottat, ez kihúzza még jóideig, kompletten csonkállvánnyal cseréltettem, sajnos a rossz hír,hogy az ABS jeladóm tönkrement, így azt is kell vennem.
Az összeg munkadíjjal értendő.