Blog >> csere
A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.
Rendes olajcsere, 15 ezer km-re, mindenféle szűrők cseréjével együtt.
A Wahler termosztát nem bírta 1 évig... Már korábban tönkrenent, csak nem tudatosult bennem, hogy a lassú bemelegedés és a max 60...70 fokos hűtőfolyadék a döglött termosztátnak köszönhető...
Ma be is ugrott helyette egy Behr. Remélem ez tartósabb lesz...
Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070246t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070247t.png)
Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070117t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070118t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070119t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070120t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000070/0000070121t.jpg)
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
Tudom még talán egy kicsit korai a csere, de most volt rá alkalmam hogy vidéken lecseréltessem (pesti gumi cserében nem is gondolkodtam). A kocsit téli gumikkal vettem februárba, de azok már használhatatlanok, ezért 1 hete megrendeltem az új téli gumikat egy webshopból,
Continental WinterCont. TS 850 (195/60 R15 88T).
Az ADAC-on szépen szerepelt ez a gumi, talán most a legjobb téli gumi.
81524Ft volt a 4 és további 990Ft-ért szállították haza darabját.
A gumi csere 4600Ft-ba került.
Szóval újra 15" felnin és téli gumin. :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069849t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069850t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069851t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069852t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069853t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069854t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000069/0000069855t.jpg)
Múltkor szó volt róla, hogy a jobb hátsó kutyacsont (stabilizátor pálca) még nem koppan, de lehet cserélni kell majd. Nem vártam egy hétnél sem tovább, ki lett cserélve mindkét oldalon finom TRW-re :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068802t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068803t.jpg)
Elérkezett az idő, kikerültek a hátsó gátlók és a helyükre gázos Bilstein-ek kerültek.
Alfa GT-nél a hátsó lengéscsillapító cserénél amit érdemes megjegyezni, hogy a kalaptartó és a hátsó üléssor felőli műanyag darab külön leválasztható, alatta hozzáférni a toronyhoz. Tovább, ha a nagy csavar ami a gátló aljában van berohad és nem lehet megmozdítani, gázégővel a gátló alját kell melegíteni közben két húzás előre, egy vissza egy hosszú cro-va szárral és előbb utóbb megindul, persze vastagon fel kell locsolni olajjal
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068637t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000068/0000068639t.jpg)