Abarai - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-08-08

Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)

Óraállás: 183.698

>> AutóápolásAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-23

... és a szétkenődött bogarakat, madár- és nyestszart, na meg a satöbbit. Kocsit mosni még mindig jó.
A nyestek ellen viszont ki kéne találni valamit. Már nemcsak a melóhelynél nézik budinak az autót, hanem itt, a ház előtt is.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-20

Lett egy pótkulcsom az Alfához: a régi kulcsa. Sikerült ugyanis kimosni a nyomorultat. Miután két fehérvári műhely hajtott el azzal, hogy Alfát nem vállal, Pápán kötöttem ki. Bő negyedóra alatt megvágták és felprogramozták az új kulcsot. Olcsó ugyan nem volt, legfeljebb a márkaszerviz 80 ezres árához képest.

A 83-as út meg még mindig isteni szórakozás. :)

>> AutóápolásAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-11

Ellenben rájöttem, hogy szeretek kocsit mosni.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-07-11

Mostanában kissé hanyagolom a blogírást. Ahogy nézem, az utolsó bejegyzés a vezérléscseréről szólt, de nem valami bőven. Nem írtam le azt sem, hogy az előző cserekor sikerült a kipufogóoldali vezérműtengelyt egy foggal mellérakni. Amióta Csörinél jártam, szinte teljesen megszűnt az alapjárati "puffogás", és fordulaton is lelkesebben húz a szekér. Azelőtt betudtam annak, hogy a JTS nem annyira hegyes jószág, mint a Twin Spark, mert hát menni ment, csak nem akart megőrülni 5000 fölött. Na most már megőrül. :)

Pár nappal a vezérléscsere után Selénia Rally is volt. Az alapos felkészülés jegyében apámnak csak Diósjenő előtt pár kilométerrel mondtam meg, hogy hová is megyünk és hogy itinert fog olvasni. Egészen könnyen megemésztette a dolgot, és profi navigátor vált belőle úgy 2 perc alatt. A rajt előtt többször is végignyálaztuk az Alfákat a placcon. Azt hiszem, most értette meg az öregem, miért is kellett nekem olasz autó. A vak szlalom óriási volt, az útvonal gyönyörű, a feladatokon is jókat vigyorogtunk, csak kicsit sok volt az olyan, aminél csak le kellett olvasgatni valahonnan a megoldásokat. Ha idetéved véletlenül egy szervező, üzenem neki, hogy korábban azért rafkósabbak voltak ám. Rossz azért nem volt így se, de most csak ötös alá. A célban megkaptam a tavalyi fair play díjat. Köszönöm még egyszer! Vettem az akkor másfél hónapos kisfiamnak egy alfás sapkát. Kell még neki egy-két év, hogy belenőjön, de az ilyesmit nem lehet túl korán kezdeni. Jóatyámtól pedig kaptam egy lóherés kulcstartót - amit nem tudok a kulcsra akasztani, mert hiányzik róla az a kis fül. Egyelőre fogalmam sincs, mit kezdjek vele, a végén még kénytelen leszek újítani egy 4C-t, hogy legyen alkalmas kulcsom is. :)

Az is újság, hogy leszoktam a mosóról, ahová jártam, mert úgy adták vissza szegény Alfát, hogy a tetején éktelenkedő gólyaf0st (Komolyan mondom, a Dunántúl összes nagytestű madara az én autómra jár anyagcserélni...) csak szétkenték, de nem tűntették el. Érdekes módon a Tesco melletti mosóban egy perc alatt le tudtam szedni. Azóta oda járok és inkább a két szép kezemmel mosom a vasat.

Bénázás is akadt az elmúlt időben, konkrétan tegnapelőtt este. Azzal indítottam, hogy megtaláltam a munkahelyi parkoló bejáratánál egy vasoszlopot. Törni nem törött semmi, éppen csak a fényezést b@sztam össze a lökhárító sarkán. Szerencsére a rendszám megúszta. A fényezésen esett sebet talán egy polír is el tudja fedni, az önbecsülésem viszont már sose lesz a régi. (Dehogynem, csak legyen már hétvége. :))

Miután az Alfa orrát elintéztem, eszembe jutott, hogy a tükörtartó háromszögek fényezése is elég rusnya, szóval kezdenem kéne vele valamit. Késő este a dolgozónál, mindenféle szerszám nélkül csak addig jutottam, hogy a belső borítást leszedtem róla, és megszakértettem a csavarjait. Nem sok, de hiba ebbe is csúszott, ugyanis a borítás két tartó pöcke közül az egyik szublimált, sőt, nemlétezővé vált. Ezt is pótolni kell. Ja, a háromszöggel azt tervezem, hogy leszedem róla a festéket, alapozom, aztán matt feketére festem, amilyen eredetileg is volt. Ha nem sikerül elég jól, akkor is matt fekete lesz, csak festék helyett fóliából.

Kilométerállás: 182 229

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-09

Jó társaságban, egy V6 GT mellett kapott új vezérlést a digó. Csöri keze munkája, Mohamed legyen vele.

>> AutóápolásAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-09

Tegnapelőtt megkapta az Alfa a rendes kézimosást, csak elfelejtettem blogolni. Még aznap sikerült megállnom egy fa alatt, aminek a termését (virágát, tökmindegy, nem vagyok botanikus) rámosta egy eső az autóra. A szokásos barna sáros foltok helyett rikító zöldben játszott a technika. Mintha lehányta volna egy másnapos koala. Ma meg elmentem a helyi teszkó melletti autómosóba, és lepucoltam a vasat saját kezűleg is.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-05-05

Hónapokig jártam zene nélkül, mert a CD elhallgatott, rádiót meg ha lehet, inkább nem hallgatok. Gyűjtöttem a lelkierőt, hogy ki- és szétszedjem a lejátszót. Nézegettem, hová vihetném, esetleg mit tehetnék a helyére. Aztán megszállt az isteni szikra: tisztító CD! Megvettem (3 perc, mert voltak előttem a pénztárnál), kicsomagoltam (20 másodperc és az ujjamat is elvágta...), beletoltam a lejátszóba, ami megpörgette (5 másodperc).

Újra szól a Zorall. Csuhaj!

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-04-14

Mostanában sajnos elég keveset fut a vas, de a tavasz tiszteletére azért szántam rá egy kis időt. Az elmúlt két napban jártam Tottinál egy gumicserére (hogy ez a Sportrac 3 milyen marha hangos...), és kiszórtam a téli vackokat a csomagtartóból. Vagy 10 kilóval könnyebb lett az Alfa segge. :)
Belelapátoltam a fényszórókba a hónapok óta fiókban porosodó Osram Nightbreakereket. Nem égtek ki a régi izzók, csak zavart, hogy kissé felemásak. A bal sárgás, a jobb kékes fényű volt.
Nyári ablakmosót is vettem, de a tartályban még téli van. Addig nem öntöm bele, amíg a régi ki nem fogy.

Óraállás: 179 585

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-04-06

De nem úgy ma! Mosattam, igen, de most nemcsak a kosz volt az ok. Fel kellett ragasztanom a legfontosabb tuningkelléket evör!

Óraállás: 179 415