Újabb várpalotai vendégszereplésen van túl a jó digó. Most az volt a hisztije, hogy a pillangószelep nem nagyon követte a gázpedált. Volt, hogy idegtépően hosszú hatásszünetet tartott, mielőtt kinyílt, volt, hogy a motorfék és a padlógáz között nem volt átmenet. Mondhatni, nem volt gáz. Egyik se vicces.
Mint Dr. Csöri kiderítette, a fojtószelep motorja adta be a kulcsot. Természetesen csak kompletten árulják, és az új ára vetekszik egy lepukkantabb 156-éval. Bontott darab váltotta a döglöttet, az új ár töredékéért. Sose örültem még ennyire annak, hogy lett gáz.
Szegény alfistát az ág is húzza: Várpalotára menet összeszedtem egy csavart is a bal hátsóval. Amíg odaértem, nem okozott érezhető változást, másnap reggelre viszont leeresztett a gumi, ahogy kell. Öröm az ürömben, hogy épp jó helyen történt. Csöri ezt is befoltozta.
Kilométeróra állása: 203 100
PS.: Épp ma van 5 éve, hogy V6-tal járok. Meló után bontok is egy sört a következő 50-re. :)
Eljött az idő, Várpalotára kellett menni. Komplett vezérlésszett, fémlapátos vízpumpa, kutyafüle.
Az indítás utáni zaj forrása is meglett: az önindító a ludas. Ennek a cseréje még várat magára.
Kilométeróra állása: 200 934
Húsvét hétfőn másodszor is felnőtt az Alfa. Novemberben betöltötte a 18-at, most meg ez.
Eljött, majd azzal a lendülettel el is szállt az olajcsere ideje. Kicsit megkésve, 11 000 kilométeren jól túl sikerült bejelentkezni Várpalotára egy olajcserére. Friss Selénia és új szűrő gépházban, új olajcsere-matrica a zárhídon és új fél flakon olaj a csomagtartóban. Hja, ez nem JTS, már el is felejtettem, hogy ott is tartok olajat. (És éppen egy héttel később jutottam odáig, hogy ide is felírjam.)
Kilométeróra állása: 198 896
A cím egyik értelmezése az, hogy egy bő éve alig megy az autó. Az áprilisi gumicsere óta nem egészen 8000 km jött össze. Az nem sok. A másik az, hogy a téligumikon H jel van, vagyis csak 210-ig használhatók. Gyász.
A Könyves Kálmán körúti Marsoponton Pilot Sport le, TS860 fel. Az árban benne van a nyári garnitúra tárolása is. Mondjuk azzal együtt is sokallom...
Kilométeróra állása: 197 315
2 évvel meghosszabbodott a műszaki. (Azaz újrakezdődött, mert két nappal a lejárta után sikerült Várpalotára autóznom, de psszt!) Csöri átnézte a jószágot, és kicserélt egy szakadt porvédőt a vizsga előtt.
Nyári bőrápolás, Alfacity pipa. Ezenkívül nem sokat ment a V6. Majd kifejtem, ha nem leszek lusta.
Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.
2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)
Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.
Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...
Utoljára tavaly nyáron kapták meg a kellő törődést az ülések. Már nagyon ideje volt ismételni. Mivel azóta elköltöztem, hely hiányában nem én álltam neki, hanem profira bíztam az egészet. Az ár nagytakarítással együtt értendő.
Nem sokkal a miskolci túra után elköszönt a jobb tompított is. Sebaj, múltkor vettem egy marékkal, volt cseredarab. S ha már úgyis bontottam (bezzeg a másik oldalon nem kell), kicseréltem a korábban kiégett helyzetjelzőt is. Vissszacsomagoltam a lámpát, ráadtam a gyújtást, elfordítottam a kapcsolót - és semmi. Az utolsó darab H6W a feneketlen kesztyűtartóban rossz volt. Szakadt izzószállal vettem. Azt nem is tudom mire vélni, hogy éppen a rossz izzó volt az utolsó a dobozban. Most el kéne mennem egy újabb dobozért, mert persze a Tesco/Auchan/Interspar szentháromság nem tartja a H6W-t, na de mikor? ...
Apa ökölbe szorult nyúltagya vagyok.