Blog >> fék

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-07-15

AC-ról hazafelé észleltem, hogy valami nem kerek a fékkel... a tartályba pillantva a gyanúm igazolódott, fogyott a fékfolyadék... Feltáráskor derült fény arra, hogy a bal első fékcsőből tűhegynyi likon spriccel az olaj... :( Sebaj, ez jó ok arra, hogy nekifogjak a korábban beszerzett hűtött tárcsás féknyereg felújításának és beszerelésének. Így is tettem. Komplett dugattyús felújítókészleteket vettem, új fékcsöveket és sajnos egy új réz fékcsövet is, mert a bal első elporladt... Jó lett! :)
SEINSA (D4-1172C) Féknyereg javító dugattyúkkal

234.910 km

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-07-06

Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.

Mert bár tudjuk, hogy a fék a buziknak való, azért néha csak kell használni és akkor igen jól jön. Így gondoltam kicseréltetem, mégiscsak költséghatékonyabb megoldás, mint a darabonként 450ezres xenonfényszóró szilánkjai fölött sírdogálni.
Mikor a kuplungos móka után elhoztam az autót, jelezték a szervizben, hogy ésszel legyek, mert a fék erősen az elfogyás felé tendál. Abban maradtunk, hogy a pannon puma lekerül a lélegeztetőgépről az előző sokk után, akkor jelentkezem és megejtjük a cserét.
Hosszas eszmecserék után arra jutottunk, hogy párezer Ft spórolás nem éri meg a kockázatot és a szerviz által javasolt teljes Bosch szett kerüljön fel az általan javasolt Zimmermann tárcsa és TRW betét páros helyett. Szerencsére a fékcsövek hibátlan állapotban voltak, így azokat nem kellett cserélni, fékfolyadékot viszont mindenképp, mert a szervizkönyv szerint 2012-ben volt cserélve, ami alapján esedékessé vált már erősen.
A fékpedálon sokkal pontosabb a visszajelzés azóta, a fékhatást még nem teszteltem, nem akarom szétégetni a friss féket.
Ezen kívül apróságok voltak csak, egy első helyzetjelzőt kellett cserélni és felkerült egy alsó motorburkolat, ami az előző szervizlátogatások valamelyikén (még 2016-ban) elmaradt...
Sajnos a jobbos oldallégzsák kontakthibája nem múlt el a ráolvasásoktól, az komolyabb beavatkozást igényel.

Ja meg volt egy gumicsere is, a a Hankook Ventus Prime 3 K125 helyett egy Bridgestone RE002 lett a nyári gumma, ezt egy gumicsere árában sikerült megoldani :) Egyelőre "elájulva nem vagyok a Bridgestone-tól, de jobban fog, mint a Hankook, nincs benne az a "lötyögősség" sem, amit abban nem szerettem. A tapadásával amúgy elégedett voltam annak is.

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-04-29

110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.

km óra állás 102.000

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

folyt.
Érdekes volt a leeresztett fékfolyadék színe... : /

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-04-23

Komplett hátsófék felújítás. Teljesen berohadt az egész, nehezen nyíló csavarok, elporladt gumialkatrészek, sőt az egyik dugattyút is szét kellett vágni, mert a benne lévő alkatrészt át kellett szerelni az új dugattyúba... miért nem adják a szetthez azt is?!

Egy teljes napi munkával kész lett , szuper! :)

250.700 km

>> Szerviz156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-04-07

Műszaki vizsgára felkészülvén, cserélve lett a két kézifékkötél, illetve az első fékbetétek.
Így már hozta az elvárt szintet.
Kézifékkötél csere nem egy leányálom, erről ennyit.....

A munkát ismét a Csöri csinálta, a megszokott színvonalon!
Majd ezután sikeres vizsgát tett az autó!

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-07

119430 km
Első féktárcsák és fékbetétek cseréje. Nem tudom mennyibe került, és milyen gyártó, még az eladó intézte. Sajnálatos módon nem lakkozott tárcsák (pedig direkt azt kértem, az legyen), így a szép felni mögött egy remek rozsdakupac lesz látható. Majd ha jobb idő lesz, kap egy hőálló festést. Kár, hogy ez megelőzhető lett volna egy rendes tárcsával.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-03-26

Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.

>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-03-09

284-es Fék, tárcsa+betét megvan.
fékcsövek ma jöttek meg, képek lent. (első, hátsó)
axiálcsuklók megvan.
első kerék agyak balra is jobbra is megvan.
Csonkállványok megvannak.
külső féltengely csuklók balra is jobbra is megvan.

Jövőhéten szerdán megy Zolihoz, megy fel minden :)


Még jobb oldali ajtó nehézkesen nyílt, szétkaptam, a kis fém nyelvet kicsit helyre igazítottam, és a kulcs nyitás zárást szolgáló is műanyag rúd is kiugrót, az is vissza lett rakva.

Kuplung kellet, nagyon jó lett. Motul picit halkabb, eddig nem eszi szinte semennyire a Seleniához képest. P zero-k teszik a dolgukat, gurulnak, tapadnak.