Blog >> felni

>> Tuning és extraZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2013-08-06

Sikerült Svédtől egész jó áron beszerezni 6db! Q4 felnit. Ebből kettő ET 37, 4db pedig ET49,5. 4db fel is van gumizva. ET37 hátra, előlre meg a ET49,5. Eredetileg nem ilyet akartam, hanem gyári 16V-nek tojástartósát, de jó áron volt és nem lehetett kihagyni.. Na meg rohadtul tetszenek.. :)

u.i.: pb_vel ne induljatok el sehova, mert amilyen öreg, olyan öregesen vesz mindent.. Ideje mint a tenger, és nem számít neki, hogy te mész estére dolgozni :D:D

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-06-28

Mire figyeljünk új felni választásakor? Az ET számra! A kormánylegördülési sugár a kulcsszó:

Lásd 2-es kép lent.

Ezt úgy tervezik gyárilag, hogy negatív legyen. Így a kerekek fékezéskor összefelé nyomják egymást. Ha pl defektet kapsz az egyik oldalon és fékezel, akkor is befelé fordul az épen maradt még tapadó kerék. Így nem vágja azonnal keresztbe a vasat, sőt még ellenkormányoz, tehát van esélyed megfogni. Dolgozni kell vele, mert fogja tekerni a kormányt.

Ha ez az érték(R) nulla, akkor elvileg nulla erőkar van, fékezéskor, vagy akár döccenőn nem is nyom, nem is húz a kitérni akaró kerék (vagyis nem akar kitérni). Ha ennél bentebb kerül a kerék közepe, növekszik az erőkar.

A 146 esetében az acél felni a legkintebb lévő kerékközéppel rendelkező kerék (ET 43). Ennek mindenképp még negatív R-t kell adnia, minden autót így terveznek már jó ideje. Kb -2 -3mm szokott lenni, ami ennek megfelelően 2-3mm erőkart jelent.
Ha felteszem az ET 49.5 értékű alufelnit, ez az erőkar 8-9mm-re nő, vagyis jobban terheli a fenti alkatrészeket.
Egyben a kormányzási befolyás is nő, mert visszafelé is működik a dolog. Nagyobb erőkaron jobban tekergeti a kézből a kormányt. A mínuszosnak amúgyis nagyobbat ellen kell tartani, ha növeljük az erőkart, ez még inkább érvényesül.


Elméletileg az R=0 az ideális. Hogy miért nem minden autónál R=0? Csak tippelni tudok: a futómű nem tartja a geometriáját fixen. Van egy tól-ig tartomány ami jó, az alkatrészek kopnak, nyúlnak, így jobb kicsit mínuszba tenni, hogy kopással se menjen át pluszba. Ezen kívül van egy természetes igényünk az út érzetre, szeretünk ellenkormányozni és nem a levegőben tekergetni a kormányt mint egy szimulátorban.


Ami inkább probléma, ha pluszba megy az R. Ekkor elvileg az egyenesfutás jobb, azonban defektnél vagy egyéb egyenlőtlen fékhatás esetén a tapadás különbség miatt pördülni készülő autónak nem hogy ellenkormányoz, hanem még forszírozza az autó keresztbefordulását. Úgyhogy ésszel, számolva válasszunk felnit a saját és futómű alkatrészeink élettartama érdekében!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-06-22

Úgy alakult ,hogy sikerült egy garnitúra MOMO V10 Black-et beszereznem!
Arra gondoltam lecserélem erre a 17-es Selespeed garnitúrám!
205/40R17-es télit szánok rá!

Akit esetleg érdekel a 17-es (ritka,mint a fehér holló) selespeed felnim, teljesen felújítva téli gumikkal, akkor eladó!!

UPDATE:

Jobbnak láttam eladni, mindkettőt :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-18

Le lett festve a felni. (Köszönet érte Vale7 cartérsnak) Az új szín: Grigio Titanio

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-05-12

A tavaly vásárolt Azev A felnigarnitúra gyönyörűen állt az autónak. 7,5x16" ET35-ös méretben. Egy 75-ösön volt eredetileg. A baj csak az volt, hogy hátul beleért a sárvédőbe és nagyon figyelni kellett a közlekedéskor.
Most Érden sikerült 1:1-ben elcserélni egy garnitúra gyári 7x16"-os Speedline felniszettre. Ez a gyári kerék és nem ér bele semmibe. Nagyon jó állapotban van és ráadásul fekete polírozott peremmel. Így a sok mattságba most került egy kis csillogás is. Ráadásul ezt is 2 db különböző márkájú és kialakítású kerékőr védi a ...... emberektől.

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.

Nagyon tetszik az összkép.

>> AutóápolásSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-03

Most nézem, hogy a fékpor beette magát a télifelnibe, not good. Valkinek van tippje mivel jön le szépen? Előre is köszi :) Aztán a hétvégén feldobom végre a nyári TI szettet is, juhúúú.
Update: Cillit Bang plusz kiadós súrólás megtette a hatását a fékporral szemben. Fel is tetettem a ti felniket, de lehet megy még felnishez a hosszabb használat előtt :((

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-03-25

Az ősszel vásárolt Technomagnesio felnik sajnos nem voltak tökéletesek, a négyből hármat görgőzni kellett. A gumik pedig mind mennek a kukába, év végére majd kell beszerezni azokat is. A felnik kapnak majd még egy fényezést, vagy egy szinterezést. Ezt majd még kigondolom.
A munkáért köszönet GabCsinak!

>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-03-26

Készülnek a kiegészítők tavaszra. Egyszer csak eljön, bár ahogy az időjárás kinéz nem sok esély van rá. :-)
Ültetőrugók lefestve, felni előkészítve a fényezésre.