Blog
Pár apróság címmel indultunk, de aztán a sok kicsi sokra ment...de legalább minden patent lett és elégedett vagyok a kocsival. Többek között cseréltünk termosztátot, balos ablakemelő elektronikát, első fékbetéteket, légszűrőt, az összes kipufogó tartógumit, egy halom izzót, tisztították az LMM-et, meg ilyesmik. Egy bő százas ráugrott, mert megérdemli :)
Vezérlést, olajat, olaj- és üzemanyagszűrőt az előző tulaj cserélt pár száz km-rel az adás-vétel előtt, ezzel tehát nem kellett foglalkozni. Tavasszal azért cserélünk olajat, bármennyire is keveset futunk addig.
Megnézettem, hogy annyi km-t futott e a kocsi, mint amennyit az óra ír és pozitívan kellett csalódnom. Nemhogy nem futott többet, nagyjából ~10ezer km-rel kevesebbet futott, mint ami az órában van, gondolom cserélték a műszeregységet. Dízelhez képest visszafogott a futása és emiatt is örvend remek állapotnak. Éljen :)
Feldobok pár képet, amit még októberben Horvát- és Olaszországban lőttem a kocsiról. Szép kocsi, na :)




Hát a múltkori nyikorgás csak nem akart meg szűnni. Kiderült a jobb hátsó fék adta meg magát.
Ezért csere lett belőle Brembo féktárcsákat kapott +új delphi betéteket.
Most tényleg nem nyikorog,ma teszteltem: Szekszárd -Szeged -Szekszárd 300 km.
Ki kellett cserélni a stabilizátor rúd szilentjeit. A múltkori zsírzás a nyüszkölésére megoldás volt, de nem rég elkezdett durván zuhogni. A strongflex poliuretán szilentjeire esett a választás, mert alig valamivel került többe, mint az utángyártott gumi Elvileg a gyárival megegyező keménységű. Gyári szilentek voltak bent, az összeheftelt bilencseket látván, már valamikor cserélhették.
Csere után fantasztikus tapasztalatok hurrá megszűnt a zörgés :)
Apukám segített a cserében, innen is nagy köszönet érte!





Elérkezettnek láttam az időt a szíjak, görgők cseréjére, INA vezérműszíj-készlettel, Dayco hosszbordás szíjjal és vezetővel, Magneti Marelli szíjfeszítővel és vízpumpával, Ajusa szelepfedél tömítéssel. Egyúttal cserélték a fagyállót is.
Tehát mától +5 év vagy 60 ezer km.
km: 156 800
A futómű másik problémája a kopogás, ami valahonnan (talán bal) előlről hallatszik. Ma reggel rántópadon voltam Samu-nál. A bal első felső lengőkart mondták mint 99%-os hibaforrást.
Már régóta kergetjük a futóműből jövő morgás, csapágyhang okát. Jobbos kanyarban erősebb a hang. Szombaton meglátogattam Vincééket Móváron. Mentünk egy kört, majd felemelve vizsgálták. A bal első kerékcsapágy morog.
Hamarosan ki lesz cserélve
Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíj cseréje. Olaj, olajszűrő csere, fagyállózás. Plusz egy kiszakadt féltengely gumiharang cseréje. Téligumik fent.
Most tavaszig csend :-)
Esedékessé vált a fékek rendbehozása. Elöl-hátul új tárcsák, betétek, fékolaj. Vaddisznó lyuggatott tárcsák kerültek előre. :) Ismét az Alfariumban ejtettük meg a műveletet; ezúton is örök hála :) Km állás: 155800
4
539
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Adok-veszek
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10