Blog

>> EgyébGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2014-11-27

Terveim szerint az első havazás előtt szerettem volna lepedőt húzni a QV-re, de nem így alakult. Szeptember közepe óta van nálam az autó, 2500 km-ert mentem vele bő két hónap alatt és az utóbbi két hétben kaptam kétszer motor control system failure hibát. Ha már Csörgő szervizben voltam, akkor ránéztünk komputerrel is, amiből a hibakódot is kiolvastuk, P0621 - generátor vezérlő lámpa. Hiba megoldására felmerülő lehetőség, generátor csere. Így a 18”-os 8c design felni még távolabb került tőlünk, de így legalább most jobban tetszik a QV gyári felni. : ) Hibára vannak találgatásaink, 4 éves a verda, 3 évet állt, esetleg vizet kapott alulról, de utólag már mindegy. Öröm az ürömben, hogy a motornak és az autónak szerencsére nincs semmi baja, iszonyatosan megy és nagyon jó vezetni. Természetesen az autóval gond nélkül lehet közlekedni, mivel a hiba nem állandóan áll fenn, de amíg a generátor nem lesz cserélve így nem akarom használni még hibamentesen sem. Csörivel így is beszéltük meg, tavasszal viszem hozzá a QV-t, generátor cserére és egy komplett alvázmosásra. Minimum három hónap pihi. : ) Gépet csak a por miatt takartam le, nem biztos, hogy úgy, ahogyan a nagykönyvben meg van írva. :)
Viszont két hónap és 2500 km megtétele utáni tapasztalatok:
Lehet 7,6-os átlagfogyasztást produkálni, mikor a hat hónapos kislányommal vagyok, egyébként nem. Ha kihasználom a QV teljesítményét, akkor bizony 10-11 l/100-ra jövök ki. Sebességet nem igazán lehet benne érezni és ez nagyon csalóka. Autópályán nehéz vele nem 180al menni, könnyedén éri el és haladja meg. Kanyarodni nagyon jó vele, négy dugattyús brembo fékek határozottak, az autó nagyon egyben van, ami biztonságos érzetet ad vezetés közben. A vételt nem bántam meg.

Km: 11853

 
>> EgyébGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2014-11-27

Vételkor tudtam, hogy lesz egy dolog, amit valószínűleg cserélni fogok a műszerfalon, mivel sajnos sérült volt az alumínium lemez. Érzésem szerint száz emberből maximum öt cserélné le „apró” esztétikai hiba miatt, viszont én sajnos ebbe a kevésbe tartozom bele, mivel tettek is róla, hogy beletartozzak. Jobb első ülés előtt volt egy sérülés az alu lemezben, beszállók többsége próbálta „megtisztítani” a körmével (mivel, szerintük csak egy kosz lehet), ami nálam kivágta a biztosítékot és a csere mellett döntöttem. Csöri ugrott neki a cserének, 15 perc alatt meg is volt. Készült pár kép is.

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-11-27

Sajnos megvolt törve az antenna szár az autón. Sokat keresgéltem mire ebay-ről sikerült beszerezni egy gyári antennát. Hétfőn rendeltem és ma már meg is érkezett a csomag az Italy Motors-tól, Németországból.

Antenna szár: 3.285 Ft - Original
Postaköltség: 1.760 Ft

 
>> Szervizzozo145 // Alfa 156 1.9JTD // 2014-11-20

Termosztát csere, Vernet-re.

 
>> Szervizdumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2014-11-26

-Vezérlés szett (Dayco)
-Vízpumpa (SKF)
-Felső motorkitámasztó
-Főtengely holtpont jeladó (Bosch)
-Gázolajszűrő (Manfilter)

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2014-11-26

A bal hátsó ablakemelő bowdenje elszakadt, mert megette a rozsda. Az amoren sikerült venni egy bontottat, amit kis cseréltem.

>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-11-26

Olvasgattam, hogy szinte megvan minden ehhez az aprócska kis extrához (csak xenonos fényszóróhoz széria), úgyhogy gondoltam miért ne. Nem egy ördöngős összeg és a beszerelés sem bonyolult...de szerintem már csak akkor fog bekerülni ha jobb idő lesz...mondjuk tavasszal.:)

Szintérzékelő: 4.000 Ft - Original
Tömítő gumi: 1.000 Ft - Original (Köszönet Lexlutornak) :)

 

Megvolt hėtfőn (2014.11.24) a műszaki vizsga, újabb kėt ėvig gurulhat a vas :)
Előtte apró igazításokra szorult csupán. Valószínűleg mielőtt vettük alapos kárpittisztításon esett át az autó, csak az úlėseket hanyagul pakolták vissza , így sok csavar kilazult, lötyögtek az ülėsek. Valamint az anyósülės belső oldala szėtesett, így ferdėn állt. Ez vált igazán gyanússá. Először azt gondoltam eltört , de szerencsėmre csak egy csavar rázódott ki.
Valamint egy apró hegesztėst kellett eszközölni, a kipufogó leömlő rėszen volt egy apró lyuk . Nagyobb gázadásnál lehetett hallani kis sziszdgėst.

Kapott Gyöngyöm egy garnitúra dísztárcsát is a tėli acėlfelnikre. Nagyon jól nėznek ki , ės mint kiderült innen az alfás családból valók :)


Kėt ėv telt már el szerelemben, de mėg mindig úgy imádom ezt a vasat mint mikor először hazagurultunk vele :)
Azóta rengeteg ėlmėnyt gyüjtöttünk közösen :)
Sok szėp pillanatot... parkolókban " ne haragudjon, ez milyen autó ? " :)
Gyerekekre várva az iskola előtt " apa azt nėzd egy Alfa Romeo " :)
Közėp magyarországi konvoly vezetėse Alfacityre
Első autópályás kilómėterek..

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-11-26

Sajnos előző tulaj sikeresen letörte a nyitókart, úgyhogy vettem egy komplett bontott zárat. Annyi lesz a különbség, hogy ez még facelift előtti, tehát ha bekerül akkor nem felfelé hanem kifelé kell húzni a nyitáshoz. Ahogy néztem passzol minden ahova kell, de majd kiderül a beszerelésnél.

 
>> SzervizSeriff // Alfa GT 1.9 JTD MJet 16V // 2014-11-26

Pár apróság címmel indultunk, de aztán a sok kicsi sokra ment...de legalább minden patent lett és elégedett vagyok a kocsival. Többek között cseréltünk termosztátot, balos ablakemelő elektronikát, első fékbetéteket, légszűrőt, az összes kipufogó tartógumit, egy halom izzót, tisztították az LMM-et, meg ilyesmik. Egy bő százas ráugrott, mert megérdemli :)

Vezérlést, olajat, olaj- és üzemanyagszűrőt az előző tulaj cserélt pár száz km-rel az adás-vétel előtt, ezzel tehát nem kellett foglalkozni. Tavasszal azért cserélünk olajat, bármennyire is keveset futunk addig.
Megnézettem, hogy annyi km-t futott e a kocsi, mint amennyit az óra ír és pozitívan kellett csalódnom. Nemhogy nem futott többet, nagyjából ~10ezer km-rel kevesebbet futott, mint ami az órában van, gondolom cserélték a műszeregységet. Dízelhez képest visszafogott a futása és emiatt is örvend remek állapotnak. Éljen :)

Feldobok pár képet, amit még októberben Horvát- és Olaszországban lőttem a kocsiról. Szép kocsi, na :)