Blog
Minden úthiba után volt visszajelzés. Kopogó, dübörgő és zavaró.
Alkatrész megrendelve reggel 9-kor, megérkezett 12:10-kor... 12 37-kor indulás haza
Köszönjük Csöri!
Felemeltük kerék le, csavarok könnyen jöttek ki. Aztán itt indult a szép dolog nem volt célszerszám a munkahenger visszahajtáshoz így gyártottunk egyet hála a céges gépparknak. Visszament majd beleraktuk az új betéteket (Juratec) aztán halad most minden tovább szépen.
Lassan de egyre biztosabban kezd kirajzolódni hogy mitől dadog az alapjáratom.
Mintha néha kihagyna egy gyújtás vagy mifene. Hát kiderült nem a gyúszi hagy ki hanem a befecskendezők vezérlése rakoncátlankodik. Bár lassan lehet hogy bocsánatos bűne így hogy egyre inkább közeledünk a 300000 megtett kilométerhez.
Valahol itt a széncsík elejénél cicereg az alapjárat.


EGR-hibakóddal vettem a kocsit, az eladó adott is egy új EGR-szelepet. Aztán - talán a prémium-dízel hatására - eltűnt a check engine ikon, de pár hete visszajött, úgyhogy megérett az EGR a cserére. Mihály úr ezt ma el is végezte. Ráadásul a lötyögős váltógombot is meghúzta :)
Km állás: 171 200
Költség: 8000
Eredetvizsga volt ma és ki tudtuk olvasni a motorkódot elég jól sajnos az előző tulaj honosítás alatt szart rá és beírták úgy hogy motorkód nem olvasható, csak egy rohadt csövet kellet volna levennie hogy olvasni lehessen. Na nem baj holnap mehetek közlekedés felügyeletre és +2300ft-ba fáj ez.
Off: Régi autót eladtam úgyhogy átírás után elkezdődik a nagy generál!
Megjöttek a rendelt nyári gumik, délután fel is kerültek. Jó csapaton ne változtass alapon maradtam a Continental Sportcontact 5-nél.
A régi garnitúra 27.400 km után kopott el.
Az újak profilmélységét 7,5 mm-nek mértem.
Sokan írják, hogy az éppen felrakott gumi mennyivel jobb a másik típusnál.
Nos, NEM!
Ugyan azt tettem fel és ez is jobb. Tehát a Continental Sportcontact 5 sokkal jobb gumi, mint a Continental Sportcontact 5! Pedig csak ez utóbbi kopott, az előbbi zsírúj.
Végeztem egy egyszerű mérést a csere előtt és után. Ugyan azon az úton, 50-el gurulva megmértem a kocsiban ugyanott a hangerő szintet. A régi gumival 60-61 dBA volt az érték, az újjal 57-58.
Az új gumi kb. 3 dB-el halkabb, ami nagyjából fele hangerőt jelent!!!!
...és ez csak egy paraméter. MI lehet a többivel?
Innentől bármi helyett bármit teszek fel, ez utóbbit érezzük jobbnak...
Óraállás: 171.100 km
update 2015.05.07:
120 km után továbbra is sokkal csendesebbnek tűnik az utastér.
154500 km-nél ismét eljött az idő. Turbó csere után kapott friss olajat,az 143.000 km-nél volt. 5 hónap alatt beletettem 11e km-t. Minden cserélve lett ami ilyenkor kell :)
Olaj továbbra is a Castrol EDGE 5w-40.
Nem tart régóta..Kicsit sem:)Tavaly Júniusban adtam el a 166-ost, azóta nézegtem az utódjelölteket.Bevallom őszintén Fl 166-ost szerettem volna V6-os motorral.Képes voltam egészen Dániáig elmenni eggyért.Viszont hatalmas nagy lukra futás volt..hazaérve jó pár napig keseregtem, majd eldöntöttem leteszek a 166-osról.Iszonyatosan nehéz belőle már szép állapotút találni, és ha van is vetekszik egy 3-4 éves 159 árával.Ezután jött képbe a 159-es.A kombi mivolta egy percig nem volt kérdés, bevallom őszintén nekem sokkal jobban tetszik mint a sedan változat, valamint legalább a horgászcucc belefér.Nahát el is kezdtünk nézelődni serényen, arról a Dániai túra után letettem, hogy kinnt nézzek, ott is legalább ugyanannyi a piszkos csavargó nepper mint itthon.Ezt az autót néztem meg legelőször Szegeden.Amiért erre indultam rá először az a km óra állása volt.225 ezres futásteljesítmény szervízkönyvvel számlákkal igazolva, úgy gondoltam hihetőbb mint a 150 ezres futású társak a neten.
Igazából első látásra szerelem volt, ahogy beleültem már tudtam hogy ő kell nekem.Az elején lehetett egy minimális sérülés körbe viszont egy két horpadástól leszámítva sérmentes gyári fénye van.Persze ott a helyszínen nem tudtunk megeggyezni az eladóval, aki egyébként készségesen válaszolt minden kérdésemre.
Rákövetkező szombaton megnéztem további 2 autót, mind a kettő szintén 2.4-es dízel volt.Az egyiknek a karosszériája, a másiknak a motorja volt borzalom.Fix 136 ezret futott, egy rövid kör után okádta a füstöt a Piacon.
Így aztán arra jutottam nem nézelődök tovább, mielőtt még elviszik ezt a gyönyörűséget előlem lecsapok rá.Minimális alku után megegyeztünk, és a mai napon sikerült is elhozni az Autót.
A fennt említett horpadásokon kívül szeretném még a négy felnit fényeztetni, azon is vannak kissebb horzsolások, a tetősín is javításra szorul.érdekes egyébként, hogy ahányat megnéztem hámlott róla a festék.Valamint nagy valószínűséggel a kettöstömegű is cserés lesz, üresben a pedál ki illetve felengedésnél van egy ponton egy eléggé hallható zörej.
Ezeket leszámítva, viszont a futómű, a motor minden tökéletes állapotban van.Igyekszem is így megtartani.
Km:226561

A tegnapi nap folyamán ki lett cserélve a felső munkahenger is. Olyan, mint ha új lenne.
Jöhet a műszaki vizsga.
0
492
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- A Stellantis menedzsmen...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Adok-veszek
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10