Blog
Tegnap lecseréltük a motorolajat. Selenia WR 5W-40 került bele természetesen.
Közben kicseréltük a légzsákátvezetőt a kormánynál így már világítanak a kormány gombjai és van dudám. :) Kompletten cseréltük az ablaktörlő mechanikáját mivel a régi teljesen ki volt kopva és iszonyatos hangja volt, de most már tökéletes az is.
Sajnos a légtömegmérőhibára még nem jöttünk rá, kimértük, hogy megkapja a 12V-ot és jelet is ad. Szóval következő projekt a légtömegmérő cseréje lesz. Remélem megoldja a problémát.
Ma elérkezett annak az ideje, hogy diagnosztikán keresztül sikerült az ABS kockát légteleníteni. Érdekes procedúra volt, fogalmam sem volt róla miként kell belekezdeni. Shadin159 cartárs leírása segített, így szépen jobb hátsótól kezdve a bal elsőig minden féket légtelenítettünk. Miután végigcsináltunk mindent elméletileg jól, szomorúan láttam, hogy az első fékek fognak. Rápillantva a diagnosztikára láttuk, hogy a fékrendszerben lévő nyomás 2,6 bar elengedett pedálnál. Lacinak volt egy ötlete, hogy megemeli a pedált. Emelés után a mért nyomás lecsökkent -0,3 - -0,7 barra. Ebben az állapotában 2 ujjal el tudtam fordítani a rakoncátlan bal első kereket. Egymás után megpróbáltuk 4x-5x, hogy tényleg jó-e a teória, de igen. Tesztkörön kiderült, hogy nagyon sokat tesz az, ha a pedál csak annyira is beragad, hogy 2,6 bar-t mutasson a diagnosztika. A féltengely is jó lett az összerakás után, egyáltalán nem vergődik az autó. Szomorú, hogy vettem közben egy 20 szelepes 166-ra való féltengelyt.
Ez a nap is elérkezett. Elváltak útjaink. A szívem szakad meg, de muszáj volt eladnom.
Köszönöm azt a sok élményt amit a 3 és fél év alatt kaptam.
Örökké emlékezni fogok az ELSŐ autómra.







Mivel a VAG kábel nem jó az 59 hez így eladtam és vettem egy ELM327 adaptert. Pont olyant mint Piritunak volt. Nem kellett vele semmit csinálni. Viszont a programom régi volt nem volt rajta a 2.0 159. Az új meg nem akart működni. De droberto segített. Így most mindent látok. Volt egy hőfokmerő hibakód még régről azt kitöröltem.

Mivel 2015-ben jelentősen megváltoztak az autóhasználati szokásaink, így fájó szívvel, de meg kellett hirdetnem novemberben. Egy nap alatt elment. Tanulság: Értékeli a piac a folyamatosan karbantartott, és igazolható előéletű autókat. Persze a járgány amorés mivolta is számított...
Úgy vettem az autót,hogy elég retkes volt belülröl.Nagyjábol kiganajoztam,de a szürke műanyag elemekkel nem nagyon tudtam mit kezdeni.Semmi nem vitte ki a foltokat.Aztán itt kaptam a tippet Andrea cartársnőtöl,hogy probálkozzak a dm-es mosószódával.Ma megvolt az első próba.Biztosíték tábla fedél,kesztyűtartó ajtó b oszlop takaró felső fele.Az a oszlopé is elég koszos volt,de az meg szövettel borított.Egy darabig szemeztem vele,majd annak is nekiálltam.Nem a legszebb a szövet sem már rajta,így minden mindegy alapon azt is kisúroltam.Még az ázott vizfolt is kijött belőle.Következő projekt az ajtókárpitok lesznek,De ahhoz kell még vennem pár tartalék patentot.
Megjöttek az új szőnyegek az autóba, nagyon nagyon szépek lettek. Remélem tartósak is lesznek :). Egy két apróságot is sikerült beszerezni az autóhoz egy Kartárstól, így Feleségemmel és Kislányommal kirándultunk egyet Kerepesre, nagyon jó volt!
- szerszámok a mankókerékhez (csak az emelőm volt meg)
- csomagtér műanyag burkolatok (szinte az összes elem el volt törve csúnyán) ezek mind mind cserélve lettek.
- hátsó ablaktörlő szár. (valami más típusra való volt fent)
- levélfogó
- a solenoidom tatró konzolja elég csálén állt és csúnyán rozsdásodott is, leszedtem, lekezeltem és szépen le lett fújva matt feketére.
- sikerült szerezni egy ablakmosó tartály gyári kupakot is
- biztosíték tábla ajtó is cserés lett
- felkerültek az index alá a kígyós matricák és hátra az amorés rendszámtábla tartó keret is
nagyjából ennyi :) folyt köv...

Szokásos szerviz.
Tegnap megvettük feleségemnek is az első alfaját, tobb mint fel eve keresgeltunk de nem volt egyik sem az igazi, ez viszont megfelelt minden kívánságnak. Itt amoren is fent van az előző gazdája Zsota néven, o vette újonnan Pesten. Csori szervizelte, szoval lehető legjobb vetel volt. Remélhetőleg legalabb annyi ideig meglesz nalunk is mint az előző gazdájánal. Q2... nagyon ott van 😃
Km: 114185



Sajnos a szerelőmnél a csápos emelő meghibásodása miatt több mint egy hétre kiesett a műhely fele kapacitása, így feltorlódtak a szerelendő autók.
Mivel majd csak hetek múlva tudott volna időpontot adni, így Pityukomával vágtunk bele a kézifékkötelék cseréjébe.
A szerelőm meghozta a szükséges alkatrészt, Erhard pedig gyorsban beküldte az üléslap rögzítőket, amik a hátsó üléslap kiszedésekor menthetetlenül törnek.
Szombat kora reggel irdatlan ködben és jeges úton indultam Pityukoma barátomhoz Budapest X. kerületbe, ami tőlem 78 km.
Kb. fél 10-kor fogtunk neki a munkának.
Először a középkonzol lett kiszedve, majd a hátsó üléslap, ezután a két hátsókerék, majd alulról a bowden.
A művelethez elvileg ki kellene szedni a két első ülést, valamint a B oszlopok alsó burkolatát, hogy kiszedhető legyen a padlókárpit, de Pityukoma ügyes kezeivel a padlókárpit alá benyúlva is tudott szerelni, ami annyit engedett, hogy fel tudjam neki húzni annyira, hogy a keze beférjen alá.
A váltókar körüli műanyag keret rögzítőfülei közül 3 el volt törve, úgyhogy azt meg kellett ragasztanunk. Pityunak volt valami bazi erős kétkomponensű cucca, ami igen hatásosnak bizonyult.
Alul a műanyag takaróelem egyik műanyag csavarjának a fejét széthorzsoltam valahol (biztos valahol leért a kocsi alja), azt is vissza kellett szikével igazgatni. A hátsó küszöb egyik műanyag bolhája és csavarja is hiányzott, ezért azt is pótoltuk.
Igazából Pityu szerelt, én jobbhíjján addig kiporszívoztam a kocsit, főleg azokon a helyeken, amiket csak ilyen szétszedett állapotban lehet elérni.
Ami meglepett, hogy a hátsó üléslap kárpitja szemmel láthatóan már volt leszedve, mert a gyári kis karikák helyett leginkább gyorskötözővel van rögzítve. Még az sem kizárt, hogy nem is ezzel a kárpittal gurult ki az Arkangyal anno a gyárból?
Minden esetre a kézifék bowden totál kuka volt, ráfért a csere. Most olyan a kézifékem, mint a vaj, és végre nem fagy be!
Költségeim
ülésrögzítő: 900,- Ft
postaköltség: 800,- Ft
kézifékbowden: 9 500,- Ft
összesen 11 200,- Ft
Ezúton is külön köszönöm Pityukoma barátomnak a segítséget, Erhardnak pedig a gyors alkatrészbeszerzést és postázást.











