Blog
A hűtővíz kezdett fogyogatni. Előbb kisebb csepegés nyom a parkolóban, majd nagyobb folyásnyom.
Hűtőcsere lett belőle.
Elhatároztam, hogy kihajítom az autóból a gyári Blaupunkt fejegységet. Azonban, az autómban BOSE hifi van, aminél gyárilag hátul az erősítő hajtja meg a hangszórókat, ill. a mélynyomót is, ez kicsit megbonyolította a dolgokat. Ugyanis így a blaupunktból erősítetlen jel ment az erősítőhöz, viszont bármilyen más rádión nincs ilyen kimenet, csak a sima ISO kimenet ami már erősített. Várásolnom kellett tehát egy átalakító kábelt mely legyengíti a jelet megfelelő feszültségre. Ezután már csak egy beépítő keret kellett, illetve egy rádió, ám szerencsére volt otthon egy használaton kívüli Sony X-Plod, ami úgy gondoltam hogy tesztelésre jó lesz. S bár ez a rádió nem egy nagy szám, azt kell mondjam hogy a végeredmény elég jó. Brutálisan szól a gyárihoz képest.
Következő lépés egy új fejegység lesz, méghozzá a kiszemelt egy Pioneer DEH-X9600BT. Már alig várom :)
Folyt köv.


Kis ideje újra kopogó hang jött a futómű felől. Autóklubban megrázattam, kiderült, hogy a bal első stabilizátor pálca adta ki a hangot. Ma eljött a csere ideje. Így 4500 Ft-ból megoldódott a dolog
Elhoztam Zé.től. Vizsga újabb 2 évre megvan. Váltóolaj csere, féltengely bizbasz csere és az első fék rendbetétele megtörtént.
Következő lépés a hátsó lengéscsillapítók cseréje, GL szemek cseréje (1,5 éve lettek cserélve) olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő cseréje lesz.
A vásárláskor hiányzó takaróelemet a mai napon pótoltam. Köszönet az AlfaDeponak!
+Ráadás: Szalmabála minionok :D




Cserélve lett a motorolaj (10W-60), pollen, levegő és olajszűrő.
Olajfogyasztás szinte nincs (0,3 liter 10ekm-re).
Sajnos a gumicső teljesen elérett, szétvált. A tákolgatás helyett inkább csere lett eredeti új alkatrészre, ami csak a rezonátorházzal együtt kapható.
-242.000km-



Tudtátok, hogy a 147-esnek van kísérőfénye? Szerintem sokan nem tudják...
Ha leállítod az autót, és meghúzod a világításkapcsoló kart magad felé, akkor egy darabig világít neked, így ijesztve el a sötétben előbukkanó szörnyeket :D
Ez egyébként tényleg egy hasznos funkció, és nagyon szerettem. Amikor az udvaron parkoltam, és már sötét volt, nem kellett botorkálnom, és a kutyán sem estem hasra :)
Most hogy egy a motortér rendbe lett, előcsalogattunk még egy kis pacit a karánból.
Ovatossan az ECU mókolásával, mert könnyen okozhat gondot és nem mész tovább a géppel....
Tapasztalatok:
Clone kábelekket el kell felejteni. ECU-m lezárta a kommunikációs csatornát. Nem volt egyszerü újra éltere kelteni.
Az eredeti kábellal a neten keresztül validálja a ECUt és a programot. Az én esetemben kellett hozzá még egy hardwerkulcs is. Na szóval csak óvatossan!
Az eredmény azért nem lett rossz!!
Irás elötti értékek: 124Le, 193Nm
Irás utáni értékek: 147Le, 253Nm
Állítólag lehet még húzni, de jelentkezik egy hiba jelenség: tulmelegszik valami a motorban és leállitás után nem lehet elinditani, csak amikor kihült....
Nekem elég ennyi is :)

