Blog
Amikor megvettem a 156-ost billegett az alapjárat. Kiolvastam a fél internetet, de amiket írtak az nem volt megoldás a problémámra. Cseréltem lambda szondát (ez tényleg rossz volt), tisztítottam, majd cseréltem MAF szenzort, néztem fals levegőt (volt egy csúnya hiba, azt javítottam), csináltam TPS meg ECU resetet is, tisztítottam fojtószelepet.
Amire gyanakodtam, az a fojtószelep poti (ezt ugyan nem írta senki), de már csak ez maradt. Csak nem találtam, hogy hol van...
Meg lett a poti és meg lett a hiba is...
Az alapjárati motorba van építve a jeladó és sajnos az volt a rossz...
Teljes gázon 550ohm. Lezárt fojtószelep felé szépen nő 1,3kohm-ig majd az utolsó pár fokon visszacsökken 1,1kohm-ra...
Szétszedtem, de nem nagyon lehet a potihoz hozzáférni, legfeljebb maradandó alakváltozással.
Vettem egy jó állapotú bontott Bosch 0 132 008 650-t.
(később vettem csak észre, hogy ez is javított darab).
Csodák csodája, már nem billeg az alapjárat...
Megint sikerült egy hülyetuning hibát helyreraknom...
Az a szerencsétlen, aki a szó rossz értelmében agyon tuningolta ezt a jobb sorsra érdemes 1.8-as motort, jól melléfogott.
A háccsókerekes ladákon nevelkedett emberünk a kartercsövet levezette a motor mellett a szabadba a szívócsonkon meg ledugózta.
De ezen a motoron a forgattyúsház szellőztetése úgy van megoldva, hogy egy cső megy a légtömegmérő és a fojtószelep közé, egy másik cső meg a fojtószelep és a hengerfej közé egy rugóval zárt szelepen keresztül. Na ezt az utóbbit vezette a szabadba.
Mi is történt? A szabadba vezetett csövön keresztül megnyitotta a szívócsővet a légtömegmérő és a fojtószelep között. Így ujjnyi vastag lyukon keresztül szívott falsot a motor a légtömeg mérő mögül, ráadásul a forgattyúsházból is az olajpárát jól kiszippantotta így. Arról nem beszélve, hogy szűretlen levegő jött ott be...
Vissza is raktam a helyére a csövet. Amit tapasztaltam, hogy 3000 alatt is van ereje a motornak. Most már nem tudom lefullasztani induláskor, ha kuplungról óvatlanul szállok le, akkor egy rántással megindul...
A padlógázas gyorsításnál is kevesebb a lila füst ami otthagyok...
A klíma és szellőző fogatógombjainak megszűnt a világítása. Szétszedtem, de nem találtam otthon olyan izzókat, így inkább ledeket forrasztottam a rossz izzók foglalataiba.
Ha már arrafelé matattam, a hosszú váltókarból lefűrészeltem 4cm-t, így sokkal jobban kézre áll.
A lámpák be voltak mattulva és két nap alatt kiégett mindkét tompított izzó. Az új izzókat nem lehetett rendesen a helyükre rakni és a lámpákat sem lehetett beállítani, így beszereztem két új lámpatestet. Ki is cseréltem (nem gondoltam, hogy az autó fél elejét le kell bontani hozzá...). Viszont észrevettem, hogy a szárító szűrőről le van húzva a vezeték. Visszadugtam és csodák csodája, működik a klíma! :O)



A motor nem melegedett rendesen, így kapott egy új Wahler termosztátot. Most már gyorsabban melegszik be és el is éri az üzemi hőfokot...

Kis szerviz volt. Kapott a masina új gyertyákat, akkor már kompressziót is mértem (mind a négy hengerben 14,5), motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltem. Ez utóbbi egy bontott légszűrőház beszerelésével járt, mert a sport szűrőt kidobtam a motorházból...
1.kép: kompresszió mérő
2.kép: bal oldali a sport légszűrő, jobb oldali meg a bontott légszűrőházból maradt gyári betét (vajon melyik látja el jobban a feladatát?).


Katalizátor, helyett cső volt, meg egy hangos végdob. Nem családi autónak való konfig.
Vettem egy bontott katalizátort és a sportdob helyett Janóéknál csináltattam egy új szolidabb dobot.
Elötte:
https://www.youtube.com/watch?v=N1uJ3BDUdyc
Utána:
https://www.youtube.com/watch?v=mmD4GX4ml8c
1.kép: "katalizátor"
2.kép: Sport dob (nem kell valakinek?)
3.kép: új bontott katalizátor
4.kép: új kipufogó




Az autó kapott szép gyári 16"-os alufelni szettet, az 5 lyukas "tojástartósat 205/55 gumikkal…..
Eredetileg 17"-st akartam, ahhoz volt/van is egy szett király gumim (205/50 17r!!!) ami ritka jó méret, de meggyőztek, hogy a magyar utakra nem igazán ajánlott , szét fog rázni, és cseszi a futóművet is, hát ez lett…
kép később :-)

Beépítésre kerültek a következők:
2 hátsó sachs gátló.
ültető szett Merwede 40mm
jobb felső lengőkar.
Köszönet Dév kollégának.



Kollegám keresett szivargyújtóról üzemelő nyomatékkulcsot, és Amazon-on talált egyet jó áron (Mannesmann M01725 - 50EUR), és úgy gondoltam ennyit megér nekem is. Meg is rendeltük. Viszont az Alfában található egyetlen szivargyújtót épp nemrég cseréltem le USB töltőre. A csomagtérbe szereltem egyet. Az áramot az erősítőtől vezettem el, és tettem rá kapcsolót illetve egy 20A-es biztosítékot, mivel az erősítő közvetlenül az aksira van kötve.
A következő téli-nyári kerékcserekor kiderül mit tud :)





0
645
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV