Blog
Ma végre vissza kaptam a kocsim a szerelőtől. Elkészült a kuplung javítás.
Komplett csere volt. Kuplung főhenger és kuplung szett. Villa, féltengely gumiharang. és egyéb apróságok.
Hála az alkatrészekért Ferke és Alexandro CARtársaknak.
Köszi srácok.
Klíma kompresszor felújítás
Bal első kerék csapágy csere
Generátor szabadonfutó csere
Fékcsövek cseréje
Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...
Ennyi, bár nem minden esetben készült kép. Visszagondolva hihetetlen élményeket éltünk meg. Keresztül-kasul jártuk Európát, millió érdekes dolgot láttunk, láthattunk a közreműködésével.
Nagyon jó autó volt...











Kisütött a nap! Itt az ideje, hogy elkezdjük a szezont!
127 napos volt a téli álom.
Folyadékszintek rendben, féktárcsák csak kicsit rozsdásak, akku feltöltve, vízzel még egyszer után töltöttem (a helyén kicsit macerás). Akku beugrik, szélvédő plexi visszakerül.
Majd ahogy azt az eddigiek során megszoktam, pöcc-röf :-)
Egész elszoktam tőle, hogy a harkályok nem kopácsolnak a motorház alatt...
A kocsi alatt nyoma sincs valamiféle folyadék szivárgásának...
174.292 km-el indulunk.
Tettünk is egy rövid - kb. 15 km-es - kört nyitott tetővel...
u.i.
Az elalvás előtt felfújtam a gumikat 0,5 barral nagyobb nyomásra a kis kínai 12 Voltos kompresszorral. A nyomást a rajta lévő órával mértem. A kis kompresszor dolgozott vagy negyed órát kerekenként. A télen beszereztem egy digitális nyomásmérőt (utolsó kép), ma megmértem a kerekeket vele. Nem kis meglepetés ért. A kerekekben pont annyi volt, mint a "felpumpálás" előtt. 2,5 ill 2,3. Elmentem a kútra, ott is ennyit mértem. Szóval a kis kompresszor csak magát pumpálta fel negyed óra alatt. Kell valami komolyabb cucc itthonra...












Sokat olvastam itt, hogy rendszeresen kitakarítjátok a MAP szenzort és az EGR-t is. Elhatároztam, hogy a pollenszűrőből okulva, én is rászánom magam.
Norma-ban vettem hideg zsíroldót. (1,99 EUR). Törlőrongy, ecet volt itthon.
25-ös torx-szal kicsavartam, a csatlakozót levettem és hajrá.
Az EGR tisztítása legközelebbre marad, mert kicsit meleg volt még a motor és nem mertem így elkezdeni.
Legtöbb időt a motorburkolat visszahelyezése vette el. :)
Kicseréltük a váltó és szervó olajat mivel nem tudtam mikor cserélték.
Szervóolaj: Tutela GI/A
Váltóolaj: Tutela ZC 75 Synth
km óra:212.620
megpolíroztam az autót. ragyog ahogy kell.
Novemberben begurultam egy benzinkútra, fagyállómérésre elvégre is -1 fok volt a levegőn. Megmérték -9 volt, de kihúztam addig,hogy december végén jégkásás vízzel kelljen fagyállóért mennem. Elmentem, de a legdrágább volt már csak a benzinkúton literje 4ezer! Ennyi erővel pálinkát is vehettem volna bele!
Az első fellépő autóhibám rögtön az első nagyobb úton adódott. Hazamentem szülőfalumba, mégpedig uncsitesóm tesztpercei alatt léptek fel. Némileg kis pörgős kör után rátoltuk a COMPÚTERT, mitől teljes zavar lépett fel a Mátrixban és az alapjárati léptető motor megadta magát. Nem volt alapjárat, igazi izgalom és minezt úgy hogy Nórgádrból hazajöttem Fejérbe.
Megnézték a "minek vetél szar olasz, megbízható német helyett" alkatrészét BOSH-ban már nem gyártják 2012-től, de van készleten 75 ezer Forintokért.
Üresben azonnal leállt a kocsi, így lábbal nyomtam a gázpedált kézzel pedig húztam a kéziféket ... újpalotán találtam hozzá útközben alaktrészt 10ért plusz 3ért pillangószeleppel, illetve a csomagtartó zárszeketet vettem szintén 3ért.
Az alkatrészt megvettem, de a visszaút 200km-e alatt pedig helyreállt a rend és az alkatrész beköltözött a csomagtartómba, beszerelve nem lett.