Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2015-03-21

vezerles csere (timing cam belt) vizpumpával, gorkokkel
(guide pulley és tensioner pulley)
olaj 5w-30, olajszuru uzemanyagszuro, a levegoszuro Mann
£ 280

ékszij csere (fan belt) £ 15 és fesz. gorgo (tensioner pulley) £ 75


ossz £430
153480 miles

 
>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-03-21

Féktárcsák, fékbetétek cseréje.
Olaj, olajszűrő, légszűrő,pollenszűrő csere.
Ékszíjtárcsa csere.
Tőcsavar csere.
Résolajcső csere.
Izzó csere.


Km: 254.881

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2015-03-07

Az utolsó bejegyzésből ítélve a tél tényleg eseménymentesen telt :)
A jobb idő elérkeztével, felkerültek a nyári kerekek, így máris más :)

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-03-14

Kicseréltem a kézifék köteleket, a hátsó féktárcsát (Brembo) + a fékcsúszkákat.
A kézifék kötél első részénél a gumi alkatrésznél valami nem sikerült. Szerintem nem egyformák. :-) (4.kép) A régit megmentettem az ment vissza.


Km.: 197090

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2015-03-20

Bekerült a gépbe egy kis biztonság. :-) Egyik legjobb minőség. Másik járműbe is lesz egy ilyen behelyezve.

>> Eseménysparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-03-20

Ma elértük a 200.000-k km-t.
13 éves idén a gép (3. éve van meg).

 
>> Autóápolásflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2015-03-20

Kiégett a helyzetjelző, és már rég ki akartam próbálni valami jobb fajta tompított fényszórót, úgyhogy vettem Osram Night Breaker Unlimited-et. A látási viszonyok határozottan javultak, szerintem megérte az árát. Majd kiderül meddig bírja, az 500Ft-os tungsramok másfél év alatt nem égtek ki.

>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2015-03-20

Valami egyszerű megoldás érdekelt, így úgy döntöttem magam készítek egy telefon kihangosítót. Az alany egy egyszerű headset volt. Maga a kihangosító egy 4 pólusú jack dugóval csatlakozik a telefonhoz, amin keresztül a rádióra küldi a hangot. Rádión a cd tár helyére kötöttem a hangot, így telefonálás előtt meg kell nyomnom az "SRC" gombot, hogy a cd tárra váltson. Mikrofont a km óracsoport keretének aljába építettem be, csak egy apró lyuk árulkodik arról, hogy ott van. A jacket pedig a kartámasz alatti hosszúkás mélyedésben vezettem ki, amúgyis ott tartom legtöbbször a telefont. Egyedüli hátrány talán, hogy ugyanúgy a telefonon kell fogadni a hívást, valamint van némi interferencia, de mindettől eltekintve tökéletesen működik.
Természetesen minden vezetéket bevontam textil bandázsszalaggal, mint ahogy azt illik.

>> Eseménynorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-03-19

Elég jó idők voltak mostanság, és ahogy az előrejelzést látom, nemsokára ittvannak a 20 fokok is. Ennek örömére felkerültek a nyárigumik.

 

Bár a múltkori lámpa-irányjelző összekavarodásnál váltig állították (ez igaz a gyújtáskulcs állapotától függően hol működő-hol nem működő kürtre is) az officiális autóvillanyászok , hogy megoldották - igazából nem sikerült nekik (sem) a mutatvány..

Sajnos szokás szerint nem láttam a fától az erdőt, azaz hogy az egyetlen helyi bontó egyetlen 33-asából (ez Gabi86 1.5 IE-je) nem csak a stabilizátor-rúd lehet érdekes számomra, hanem - és a legbosszantóbb, hogy ezt a másikkal ellentétben télen is elintézhettem volna - a kilóméteróra is, ráadásul a hibakeresés szempontjából a létező legjobb megoldásként nagy valószínűséggel ki is próbálhattam volna megvétel előtt - vagy legrosszabb esetben is becseréltem volna a stabrúdra....Ahogy ez a terv így tavasz elejére hirtelen összeállt, azonnal hívtam őket - naná, hogy már a MÉH-ben van az egész verda :-(
Rögtön körbetrombitáltam a szóba jöhető környékbeli tulajokat egy óracserés bulira - egyenlőre semmi, gondoltam addig is lépek valamit.

Első körben a vezeték-árnyékolást gondoltam megnézni. Sajnos mondhatni szokásos módon csak a szétszedés 70-80%-áig jutottam, amikor munka miatt mennem kellett az autóval.
Konkrétan a jeladót lehúztam a műszerről de még nem fűztem ki a műszerfal alól alaposabb vizsgálatra.
Úgy döntöttem, a külsőségeket visszarakom , de a csatlakozót "hagytam lógva".

A tesztút több, mint érdekes volt: a km. óra jeladó nélkül egy-ez-egyben "másodlagos fordulatszámmérőként" működik , azaz minimális eltéréssel sebességtől függetlenül -azaz álló helyben is akár - a motor fordulatszámára reagál. Extra szolgáltatásként megmaradt az indexre való "bevergődés" - ezt egyébként mintha az autóvillamossági javítás óta - legalábbis jeladóval - nem csinálta volna....

Azt hiszem, most lekapom róla az ernyőt és úgy is hagyom pár rövid menetre, közben próbálom a csatlakozók variálásával kideríteni a hibát, pl. kíváncsi leszek arra a variánsra, hogy jeladó a helyén és most a másik kettőt húzom le!

BREAKING NEWS: a kürt meg-nem -csinálása állítást visszavonom, ugyanis itt érdekes helyzet állt elő: általában az a szabály mifelénk, hogy amíg egy részén a verdának minden tökéletesen nem működik , addig szó sem lehet az azt eltakaró burkolat visszahelyezéséről. Na itt most konrétan megszívtam az elvvel: ugyanis a kormányoszlop burkolatát rögzítő csavar adja azt a testelést, amivel a kürt jól működik, azaz várhattam volna 3000-ig az eltakarással :-p Burkolat hiányában a villanyászok pesze csak odatettek egy nagyjából-pont egyező méretű csavart - ez viszont időnként kilazul és ilyenkor megint nem szól a kürt - csak a kulcs kivétele után.