Blog
Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.


Folytatódik a padlásürítés projekt.Perositas elsö elemei.Takaritás áldozata lett a hátso ablaktörlö,plusz a dunlop pedálszett,helyette egy ricambli originali alu szett jött.Az uj ora állása 243420 , a régi 256008 .Helyére került ragasztással a vonószem takaró is.



szereztem bontott lámpát, gondoltam azt szedem szét, hogy tudjak a kocsival járni. A projektor foncsorja megy fémgőzölésre a lencse nagyon retkes volt. miután megtakarítottam egyértelművé vált miért nem látok este.




Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy fiatalítani kellene. A Gt és a 159 között vacilláltam sokáig. Hónapokon keresztül csak a használt autót bújtam. Március 21-én azonban útra keltünk. Ez volt az első amit megnéztük. Apró hibái vannak, de egyben van...de sok a nyűg vele mire magyar papírja lesz(gondoltam). Aznap még 2-t megnéztünk itthon...egyik sem volt jobb mint az első. Aztán a rá következő héten még 2-t....és még mindig az első volt a nyerő. Így március 27-én reggel ismét útra keltünk, pénzzel a zsebben. Hatalmas élmény volt róni vele a km-eket hazáig. Ha igaz kedden már friss ropogós rendszámmal birtokba is vehetem. Remélem ez is egy gyönyörű szerelem lesz. Folyt. köv. :)


az 5 izzítógyertyából csak egy volt volt jó, teljes szett csere következett, végre kicseréltettem a termosztátot is, és a hátsó főtengelyszimmeringet egy szimmering futógyűrű kíséretében
s kb két hete megszólalt az egyik első kerékcsapágy is ami most szintén cserére szorult
Február 5-én jutottam hozzá.
Azóta szándékos és tervezett hozzányúlások:
-EGR,DPF off. +30LE on!
-Szélvédőcsere,
-Olaj és szűrőcserék.
-Emblémacserék
-Akkumulátor csere /még gyári volt és nem akartam emiatt útszélre állni/
Nem tervezett hozzányúlás:
-Bal első ablak bowden összeugrásának kijavítása.
A gumicsövek ill. bilincsek eddigi tapasztalataim szerint gyenge pontja a 156 V6-nak. :)
A kuplung munkahenger cső csere alkalmával kicseréltem egy bilincset a kormányműre csatlakozó egyik gumi szervócsövön is, mert egy ideje ez is könnyezett. 1 hónapja kb. már lecseréltem a bilincset, de akkor csak egy gyenge minőségű volt kéznél, de a jelek szerint elegendő is a bilincset cserélni, mert megszűnt a szivárgás. Így most egy masszívabb awab bilincset tettem rá. A művelet nem egyszerű, mert a csövet nem akartam lehúzni, hiszen, akkor elfolyik a szervófolyadék, de azért sikerült. :)



Már tavaly novemberben feltűnt, hogy mintha szivárogna a fékfolyadék a kuplung munkahengerre menő cső gumi részén. Ez nem nagyon változott csak erősödött.
Ilyen csövet persze már sehol nem lehet beszerezni, de kis keresgélés után eBay-en találtam.
Megrendeltem, meg is érkezett rendben (gyári cikkszám: 60652184). Annyi különbség látszik, hogy a régin a fémcső első kanyarja a munkahenger előtt nagyobb átmérőjű, ezért nem tudtuk visszatenni anno a munkahenger cserénél a bilincsbe. Lehet, hogy ennek is köze volt a probléma kialakulásában, mert októberben volt ez a csere.
A cső csere gond nélkül ment, most bele lett téve a bilincsbe ill. egy régi benzincsövel ráhúztunk a fém részre, hogy véletlenül se érjen hozzá a munkahenger konzolhoz.





2
659
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV