Blog

>> EgyébJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-03-25

A motorgenerál óta csak Xado olajat használok, abból is ezt a két fajta viszkozitásút. A téli hidegben gondoltam a hígabb olaj jobban teszi majd a dolgát, nyáron és a pályanapokon pedig a 10W-60 ami szükséges a kocsinak.
Tapasztalatom szerint normál használat mellett akár lehetne ebben 10W-40-es olaj is, nem sok különbség jön ki egyszerű városi használat mellett. Amit észre vettem, hogy az 5W-50 olajtól hidegben szebben indul, kevésbé erőlködik az önindító és a punnyadt akkumulátorom. Viszont a motor járása alacsony fordulaton -és úgy általában is- sokkal nyersebb. A 10W-60-tól sokkal selymesebben jár, teljesítményben és fogyasztásban nem jelent különbséget a két olaj. Az alapjárat is könnyebben beáll a sűrűbb olajtól, a vezérlés módosító is ugyan annyi idő alatt hallgat el, szóval nem látom értelmét az 5W-50-nek sehol. Nekem, ahogy és amire én használom, a 10W-60 a jobb, szimpatikusabb. Hozzá kell tennem a véleményem szubjektív, nincs semmilyen komolyabb mérés mögötte, csak az érzetre történő megállapításaim írtam ide. Másoknak lehet ettől eltérő tapasztalata vagy véleménye más hasonló viszkozitású olajjal.
Én Xado-t használok csak, ennek a speciális tulajdonságait (a fémkerámiáról beszélek) nem tudom bemutatni, mikroszkóppal nem vizsgáltam a henger falát. Azt viszont érzem, hogy az autó 20k km alatt "beérett", mechanikai zörejektől teljesen mentes, nagyon halk járású, teljesítménye konstans, mintha még erősebb is lenne, mint 10k km-rel ezelőtt. A közeljövőben szeretném leméretni, mekkora is a benne rejlő teljesítmény, hiszen a JTS-ről köztudott, hogy a gyári 166Le sose volt meg benne, 145-150Le körüli értékeket mértek a használt motoroknál. Majd meglátjuk mit mutat a műszer...

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2015-03-20

Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.

>> EgyébZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2015-03-20

Felkerültek a nyári gumik az autóra. Így most már nem csak az Alfa, hanem az abroncsa is "GIUGIARO design ". :-))

 
>> Tuning és extratolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-03-24

A múlt héten lemaradtam egy utángyártott tetőcsomagtartóról, de jobb is így, mert most meg megcsíptem egy gyárit :-), könnyü, aluminium, zárható, szép...

 
>> Szervizigi166 // Alfa 166 Szedán // 2015-03-24

Megejtettem a kuplung cserét. Nem volt még nagyon rossz, de már meg meg csusszant hatodikban hirtelen gázadásra. Köszönet atis_166jtd - nek a beazonosításban nyujtott kimerítő segítségéért, és a tapasztalati tanácsokért! Jól jött mindkettő! És a végeredmény magáért beszél, nagyon lágy, finoman adagolható, de határozott lett az erőátvitel.
Pár fotó a munkáról, a szerkezetről...

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2015-03-17

Eljött az ideje a komplett vezérlés cserének. Amióta nálam van az autó megvásárláskor történt ekkora beavatkozás utoljára. Azóta eltelt 5 év és valamivel több mint 50e Km. Mivel már 5 évesek elmúltak a szíjjak és TS motoról van szó nem nagyon szerettem volna tovább halogatni a dolgokat, még mielőtt nagyobb baj lenne belőle. Mindenból gyári alkatrész kapott, Vezérműszíj görgő, Hosszbordás szíj görgők, Vízpuma. A munkáért köszönet: (végig tudtam nézni, és meg is várhattam) Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ

Km óra állása: 134668

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-03-22

Ismét segítettem Föckösnek a Dorax standon. Az autó pedig utolsó pillanatban kapott zöld lámpát, hogy kint lehessen a B pavilonban.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-03-19

Pár apróságot kellett igazítani, Vittorio és csapata megoldotta nekem. Az AMTS-re jöttek Budapestre, így nem kellet emiatt Miskolcra autóznom.

 
>> SzervizBiagio // Alfa 156 2.4 jtdM // 2015-03-23

Ma voltam EGR szelep tisztításon Berdo-nál, mert már akadozott. Meg kellett küzdeni egy kattanó, de mégis5 másodperc alatt lecsúszó egr csatlakozóval is.

Véletlenül ott volt a műhelyben 2004-es év majdnem teljes Alfa palettája. (GTV műhelyben van,nem látszik képen)

 
>> Szervizzozo145 // Alfa 156 1.9JTD // 2015-03-15

Első, alsó lengőkar csere.