Blog

>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-28

Ma nagy komótosan nekifogtam a műveletnek. Reggel WD 40, állás, várás, és minden jött, mint a vaj. Ez az autó tényleg ngyon jó állapotban van ennyi idő után is. A jobbos nyeregig jutottam, nem sietek. Egy felújító kitt után a régi nyergek is újszerúek lehetnek, met nagyon szépen mozognak a dugattyúk, de ez azért mégiscsak jobb lesz.:-) Héten folyt. köv.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-06-28

Bal hátsó csapágycsere megvolt, végre nincs búgás! Viszont megemeltük, átnéztük és bizony a jobb hátsó lengőkar csapágya kottyan egy szépet, az egész cucc mozdul vagy fél centit. Hurrá...kezd öregedni a vas úgytűnik :-S
Plusz furcsaság, hogy ma jobb kanyarokban többször is hallottam egy-egy furcsa koppanást a talpam alól. Rövid határozott éles koppanás. Hogy mi lehet? Fogalmam nincs, de utálom az ilyen kopogószellemeket...

Csapágycserével együtt új MANN gázolajszűrő is bekerült, valamint ismét nekifogtunk a kézifékkötél cserének, ami ismét nem jött össze. Mostmár csak az egyik oldali nem stimmel....Macerás egy autó ez néha.

 

Az öröm stílszerűen csütörtökig tartott: a B1-es zár egyszercsak lentmaradt, aztán másnap újból :-(
Ma - némileg lehiggadva - utánanéztem a dolgoknak, a zárszerkezettel kezdtem ; a működését kézben modellezve megállapítottam, hogy s e m m i l y e n módon nem akadhat meg, hacsak valamelyik segédberendezése meg nem szorul.
Visszaszerelve pár zárás után bebizonyosodott, hogy ez csak a központizár-motor lehet és esetemben az is!
100%-os volt a kiszerelt állapotban végzett teszt is: ugyanúgy 5-10 zárásonként leragadt, forgó finommozgatással lehetett csak kioldani - nem csoda, hogy ezt beszerelt állapotban a jópár csatlakozó alkatrész láncolatán keresztül nem lehet abszolválni, és az ajtólemezt is kár szinte horpadtra püfölni :-(
Nincs mese, csere lesz, de honnan? Az olcsó, de "egyautós" bontóban már nincs több első (ide csak az jó) motor, majd nézek Nyéken esetleg...

Addig is jó megoldásnak tűnt a J1-el való csere, hátha az újabb példány beszerzéséig kihúzza a B1-ben, ezt a leragadóst meg maximum lekötöm a J1-ben, ha nagyon vacakol és ott majd kézi gomblenyomás fog egy darabig játszani...
A helycserés támadás - ezúttal kellemes - meglepetést okozott, minden tökéletesen működik! :-)

A magyarázat:
Eddig egyféle zármotor-halált tapasztaltam: a rettenetes berregéssel járót ( a J1 és J2-m "ment el" így, ezt a leragadós véget csak a B1 produkálta.) Nem véletlenül: a hátsó motorok (és nálam a J1 is csak ezt a módját használja, mivel le van kötve a kulcszárról) "SLAVE"-ként működnek, a kulcsnál lévő zár elektromos jelére. Az első ajtókban lévő mindkét zár "MASTER" típusú, ezek csak akkor vannak elektromosan működtetve, ha épp a másik oldali párjuknál nyitunk kulccsal, (nálam a J1 mindig) vagy ha a távirányítóval használjuk őket.
Kulcsos nyitásnál a M. motorok a másik, mechanikus módjukat használják, amikor kis nyomásra lezárnak, illetve kis emelésre nyitnak.
Nálam - mivel ott kulcsolok mindig - a B1 csak mechanikusan volt használva, elektromosan egyáltalán nem, ezért alkalmas a J1-ben - kulcszár nélkül - további használatra. A J1-em viszont - valószínűleg a berregős régi, eldobott is - alkalmas a mechanikus nyitásra, mivel így nem volt sokat használva....

Konklúzió: ha kulcsozni akarok a J1-en is és/vagy megcsinálom a távirányítót, akkor kell csak vennem egy újabb motort, bontózás esetében lehetőleg nem berregős J1-et, mert az bekötött kulcszárnál sincs annyit használva, mint a B párja!

Egyebek: a lakatos-srác vidéki "jószomszédja" miatt nem vállal kasztni-munkát, egyenlőre keresztfaterral csináltatok egy lengőaljzatot a garázsba. Ha bírja a kisflexet, akkor elfogadom a Megbízóm ajánlatát egy ilyen kisgép beszerzői áron való megvételére, aztán majd meglátjuk...

Az "isteni" Pininfarina-felirat: "bebújva" az üregbe sem sikerült kioldani a hátoldalán lévő "csatlakozókat", illetve szinte biztos, hogy az csak ragasztó. Ezen felbátorodva pengés alávágással sikerült kicsit elválasztanom a kasztnitól, kellő türelem esetén folytatom, mivel sem eltörni, sem a festést összecsikargatni nem akarom...

"Rekszi"-vel a helyzet: nagy a dilemma, hiszen csak a műbőrt lehetne (azt is csak nagyon hasonló) új anyaggal kipótolni, a másik két anyaghoz maximum "stílusában illőt" vehetek.
Most két irány van:
1.az ülőlap már majdnem lenyúzva, ha minden huzat lent van, megnézem, lehet-e normális kinézetet csinálni úgy, hogy az egy szakadt elem miatt nem cserélem le mindkét ülés ülőlapján és támláján is valamennyi hasonló darabot
2. nagyjából tájékozódom a kárpitos-árakról, lehet (naivság?) hogy értelmetlenné válik a fenti szarakodás...

>> AutóápolásZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-06-27

Ma végre volt időm kitisztítani a pillangószelepet. Ráfért már. A takarítás féktisztítóval történt. :)

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-27

Úgy döntöttem, ma nekifogok a fékek felújításának. Nem csak a fém fékcsöveket szeretnném beszerelni, hanem az új hátsó féknyergeimet is. Köszönet érte a Torjay-Tuning Kft-nek!

 
>> Tuning és extragab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-27

Most, hogy sikeres vizsgát tettünk, ideje volt visszarakni a szépkipuff-ot. Sikerült megtalálni, hogy hol fúj ki. A blokk után van egy rögzítő bilincs, ott korábban már hegesztve lett, úgy néz ki, hogy a hegesztés nem lett tökéletes. Jövő héten javítjuk. Felkerült a kartervédő is, jó alacsonyra került az alja, de a jó kis orosz vasnak úgysem tud ártani egy-egy jöttment csatornafedél :) Meglepően jó minőség, horganyzott minden csavar, alátét, meg maga a lemez is. Lehet, hogy érdemes lenne bandázsolni a kipufogócsövet, mert elég szűk a hely az olajteknő meg a lemez között. Még meg kell találni, hogy a kartervédő melyik része rezonál 2500-3000 között. Ez is szép lett. Imádom az egész autót.
Kicseréltük a kézifékbovdeneket is, így ősztől tavaszig is lesz kézifékem.

 
>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-06-27

A mai napon egy nagyon családias és jó hangulatú talin vehettünk részt Zotya146 jóvoltából. Az idő lehetett volna kicsit jobb, de így is jól érezte magát mindenki. A Karaoke meg áááhhhhh.....nagyon komoly volt!:D

(A képek egy részét Reaper barátnőjétől Vivitől kölcsönöztem mivel a gépem elég korán lemerült.)

 
>> Szervizgab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-25

Már régóta ki akartam tisztítani a fojtószelepház/alapjárati motor/EGR környékén mindent. Ma végre eljutottunk ehhez a ponthoz is.
Alig volt benne kosz, de azért nem ártott neki. A fojtószelep úgy zár, ahogy a nagykönyvben meg van írva, a belefújt tisztító spray sem folyt át rajta. EGR is rendesen működik, ráadásul alig volt lerakódás benne. Egy kicsit meglepő volt: a kartergáz visszavezető csöveken alig volt látható olajfilm, pedig működik rendesen. Szal jó állapotú a motor belseje.
Megszűnt az az idegesítő megtorpanás hidegen, 2000 körül. Hurrá!

 
>> SzervizZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2009-06-26

Sikerült összeszedni egy szöget!
Természetesen a gumival:-(((
De a gumis pikk-pakk megcsinálta, és nem is került sokba!

 
>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-26

A Thule tetőcsomagtartó kicsípte a kédergumit mindkét oldalon, 3 helyen. Mivel ronda volt - igaz csukott ajtónál nem igazán látszott, de ENGEM zavart -, kénytelen voltam lecserélni őket, párban. Hiba nélkül sikerült is felpattintanom a helyükre. Most jó, joooóóó! :)