Blog

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

A Gorenje mediterrán party után, idén is elmentünk párommal egy kis örömautózásra, e közben útba ejtettük a Zsámbéki romtemplomot, ami évről-évre szebb! Utána elautóztunk a Biatorbágyi viadukthoz, és felülről is megtekintettük, hogy ügyködött Matuska Szilveszter... Ha valaki autóval akar a viadukthoz menni, akkor: alatta el, fel a dombra, az első utcán be jobbra, és megint jobbra! Aki az aljában leparkol, az pedig a két viadukt közti lépcsőt válassza, gyalog az a legrövidebb!

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-13

Az idén tetszett leginkább a Mediterrán party, hamar eltelt egy fél nap!

A gyönyörű Alfák mellett egy kék 500-as Fityót sikerült letesztelnem. Őszintén szólva, bajban voltam az 1.3-as Multijet motorral: számomra vezethetetlen. Alul nyomatékszegény, feljebb meg felesleges húzni a motort. Ráadásul még kuplungolni is kellett! :-o Lehetett volna MiTot is tesztelni, de már korábban jobban megismertem a legkisebb modellt, így nem 'vettem el' a lehetőséget a többiek elől.

Ittam fini Lamborghini kávét -ahogy láttam, nem csak alfásokat szolgáltak ki vele, Halesz mester is ott kuncsorgott a digo nedűért :) Kedvesem megkóstolta a Barilla készítményeket, én nem vagyok ilyen bátor :). A fagyi is nagyon finom volt, az édességre már nem emlékszem biztosan.
Sok kedves ismerőssel találkoztam, Grando+Kriszta, Tipoatti, MRT, Seri,Szisza+Zoli,Tommi, Polo hogy párat megemlítsek...

Érdekes volt a Gorenje játék, kettő kivételével minden válaszra tudtuk magunktól is megfejtést, a maradék kettőben pedig kaptunk segítséget. Ez pont elegendő volt ahhoz, hogy a 18 helyes megfejtő közül a mi adatlapunkat húzzák ki a 3 nyertes közé. Gorenje ajándékcsomaggal jutalmaztak, benne egy méretes Gorenje hővédős ernyővel.

A hangulat és a szél nagy, a hostessek csinosak, az ételek-italok finomak, az autók szokás szerint csodálatosak voltak! Köszönjük a szervezőknek, várjuk a következőt!

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-06-11

Az örökölt erölködő+ láda kombóban a mélynyomó hangja pont olyan nem volt amilyet szeretek, így kicseréltem egy JBL CS 1204-esre. A zárt ládában nagyon szépen szól, igazi telt mélyeket sugároz, klasszikusoktól techno-ig elég széles skálán hallható a jelenléte :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-15

Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.

A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.

A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)

Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.

De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.

Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)

>> Egyébimi156 // Alfa 156 SW 1,9 JTD // 2009-06-15

Ismét eltellt két év,így műszakira kellett vinni a drágámat.Örömmel hallottam,hogy a gép tökéletes műszaki állapotban van,így egyszerre sikeres vizsgát tett.A zöldkártya is lejárt,így azt is megcsináltattam!Lehet tovább falni a kilómétereket:))))!

 
>> Eseménytipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2009-06-15

ööö... Andy-val IS ittam!!! :)

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-06-15

Megtartottam a tízezres periódust, így a kötelező szerviz a Szamosiban letudva.
Egyúttal a lejárt zöldkártya is, meg lett hosszabbítva.
Extra javításként egy bal helyzetjelző izzó, a kézifék-bowden és a csomagtérháló pöcök lett javítva.

>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-06-15

Csörihez tett látogatásom során a következő dolgokat szervizelték:
- alapjárati motor
- hátsó ablaktörlő lapát
- első lengőkarok
- klímatisztítás
- hátsó ablaktörlő motor tisztítása, és zsírozása

Kimértük továbbá a kocsi értékeit, hogy megtudjuk miért eszik 11,5-öt Budapesten. Sajnos vagy szerencsére minden érték kiváló volt, így tutira az én vezetési stílusomban van a hiba. Meglátjuk hogy fog enni a gép, ha 2500-3000-es tartományban használom 2000-2500 helyett.

 
>> SzervizAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2009-06-13

A vas jobbra húzása után derült fény, a futómű kisebb felújítására.Természetesen elvittem egy futóműveshez, és megállapították, hogy a két oldali lengőkar, teljesen a végét járja.Így azt mondták nem tudnak nekem 100%-os állítás véghez vinni.Így nem maradt más mit a lengőkar kicserélése ( BIRTH típusú ), ami a hétvégén meg is történt.

 
>> SzervizAikon // Alfa 156 1.6 TS // 2009-06-14

Szerdán elvittem a verdát alvázashoz, most úgy sem használom nagyon. Kijavított a srác egy lyukat. Ehhez a vezetőoldal alatti lemezt 8 cm szélsesen felvágta és kicserélte. A műtét után mutatta, hogy milyen volt az alja... Brrrr, a hideg is kiráz tőle. Mellesleg teljes alvázvédelmet kapott. Rossz hírrel is szolgált. Sajnos a küszöböt mindkét oldalon cseréltetnem kell majd. Legalább nem kell gondolkoznom, h ogy mit projekteljek a verdán a motorfelújítás után..... :)