Blog

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2009-06-12

Majd elfelejtettem...a minap Willy cartárs jóvoltából hozzájutottam,egy pár új ajtóteleszkóphoz.A sürgős cserét azt indokolta,hogy szegény páromat alaposan kupánvágta a hátsó ajtó....

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-06-11

Ma visszarakattam a korábban kiszedett riasztómat a verdába! Először akartam venni másikat, de úgy gondoltam válság van és jó lesz ez nekem, persze egy-két plusszal megspékelve! Először is 12K-ért rakták vissza a riasztót ütésérzékelőstől, aztán kértem hozzá 2db új távirányítót (2800,-/db) is a régi ütött-kopottak (törött) helyett! Már nagyon régóta szerettem volna, ha az autó bezárásakor magától felhúzódnak az ablakok! Na most ez a kívánságom is teljesült, ugyanis beszerelésre került 2 db abalkfelhúzó modul is, meg a hozzá tartozó relék, meg még mit tudom én, hogy mik (17000,- beszereléssel együtt)! A másik vágyam, hogy a távirányítóról nyithassam a csomitartót is! Ezt is megoldották a srácok, valami relé ide is kellett (2500,-)! Beélesített riasztónál ha kinyitom a csomagtartót, akkor attól még az utastér beriasztva marad és ahogy lecsukom a csomitetőt visszaélesedik a raktér védelme is! Nagyon szép munkát végeztek, semmi felesleges kábelezést, kötözgetést nem csináltak, bár eléggé hosszasan kacskaringóznak még a két első ülés közti box alatt is! Igaz kb. 4 órát kellett várnom, amíg elkészültek, de megérte! Jah, és ennél a cégnél jártam: C + G Automatika Kft.

>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2009-06-12

Futómű keret cseréje, vez.módosító csere, mindez feleslegesen! Nem ez okozta a hibát.... Kipuffoshoz kell vinnem, és egyszer, ha sok lóvé lesz, ki kell venni a motort, mert az alsó láncnál van bibi.....:((

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-12

Meg volt mára beszélve, hogy a küszöb felrakása előtt még konzultálok a sráccal, aki ezt a melót megcsinálja nekem. El is mentem hozzá délelőtt. Odapróbáltuk a kocsihoz a cuccot, és bizony nem jó... A jobb oldalit egyszerűen nem lehet feltenni, mert meg van csavarodva. Hogy mitől, azt nem tudom, nem értek hozzá, de ez azt jelenti, hogy még mindig van vele munka, így a fényezést is bukom. Igazán nagyszerű...
Megoldás talán a jövő héten lesz...
Ami zavar, hogy így most potyára lett lefényezve. :-(

>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2009-06-11

ezzel már mentem itt a lakotelepen rendszám nélkül valamennyit,de ha hoznak P-s rendszámot ezzel is megyünk pár karikát : ))

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2009-06-11

szegényke probarendszám hiánya miatt az idén még nem ment,de az egyik cimbim tud hozni és talán vaklamelyik hétvégén megyünk vele pár km-t.....

 

kuplungcsövet kelett cserélnem mert folyt a bekötésnél az uj csö és a fékolaj marta a motortérben a festéket....
bontott,de gyári csövet tettünk rá....

azota nem folyik : )

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-06-11

Ma megkaptam Ystuc -tól az Alfás zászlómat. Nagyon szépen köszönöm mégegyszer. Teccccik! :)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-06-11

Makacs ember vagyok, szeretem kijárni az utakat. Így voltam/vagyok a teljesítménynöveléssel is. Eleinte nem voltam oda a könnyen járható boxos tuningnak, ám kaptam egy ajánlatot, ezért belekerült egy dobozka. Erről már írtam. Aztán többen ellenvéleményen voltak a boxszal kapcsolatban, amit addig nem akartam megfogadni amíg be nem bizonyosodik.

Hát igazuk volt. Ezért rövid informálódás után (tudod a megfelelő embereket kell kérdezni : ) kikötöttem a hazai autósport szerény megoldóemberénél, Bauer Mikinél. Így ma nála töltöttem a fél napomat.

A munka a gyári program lementésével kezdődött, ami cirka 40 (!) perc alatt le is jött a laptopra. Ez archiválásra kerül, így bármikor visszaállítható. Némi malőr miatt a folytatásra csak délután került sor. A fiúk elém álltak, hogy kezdjük a próbakörrel, aztán molyolunk a programokkal. Mondom, ok, és elhajtottak az autóval. Gondoltam, 3 kör a ház körül és megismerik az alapkarakterisztikáját az autónak. Egy órás malmozás után már kezdtem aggódni. Árokba mentek? Beugrottak a teszkóba? Végül megjöttek 3 kész programmal, csak be kellett ülnöm és finomhangolni, ahogy nekem tetszik. Egy köztes programmal indultunk, ami szinte füstmentes volt (teljes füstmenteset azért ne várjon az ember egy koromszűrő nélküli dieseltől) de már harapós volt. A próbakör után cseréltünk programot és egy durvább hangolást próbáltunk, ami gátlástalanul ment - de sajnos eregette is a ködöt. Így visszaálltunk az első verzióra, amit még 2x módosítottak próba közben. A végeredmény érzésre megegyezik a box teljesítményével, ám a karakterisztikája teljesen más lett.
A főbb módosítások csak alul és a fordulatszám végén történtek, ennek eredménye az lett, hogy lentebbről és tovább húz a kocsi. Most úgy 1700-tól 4200-ig tart a tolás. Ezt az eredményt pedig tényleg csak apró változásokkal érték el, elmondásuk szerint elég jól reagált az autó a módosításokra. Például sokkal kevésbé kellett az üzemanyag szintet emelni, mint azt megszokták. A turbó nyomásához hozzá sem nyúltak. Szóval igazából nem is tudom mit csináltak, de azt jól :)

Jövőhéten színt vall padon is, addig szokom, figyelem, majd ha az eredmény olyan egy kis fazonigazításra visszatérünk. Érzésem szerint olyan 170 LE és 350 Nm körül lehet most - a nyomaték talán még több.. Hármasban ebben az esős időben rendre elpörgeti a 18as kereket, ha azt akarom. Szárazon sajnos nem.. :) Ez az érték pedig a sportgombos új GT-k teljesítménye, ami szerint az autó stabil 8 mp-snek kell lennie. Ha tényleg így van, akkor sikerült hozni a gyári tuningot fél nap alatt, a gyári felár, de még a box árához képest is jutányosan.
Akkor olyan lenne az autó, amilyennek elvártam és nagyon boldog leszek vele :)

Ja, és mindezt úgy hogy a motorháztetőt fel sem nyitották. Hogy hol tart a technika már..

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-11

ystuc ajánlásra ellátogattunk Dinamitékhoz (0611), ahol remélhetőleg még a nyáron elkészül az új kipufogó rendszer, dupla kivezetéssel, az alábbi képekhez hasonlóan. Már várom! :)