Blog

>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 2.0 // 2009-06-11

szegényke probarendszám hiánya miatt az idén még nem ment,de az egyik cimbim tud hozni és talán vaklamelyik hétvégén megyünk vele pár km-t.....

 

kuplungcsövet kelett cserélnem mert folyt a bekötésnél az uj csö és a fékolaj marta a motortérben a festéket....
bontott,de gyári csövet tettünk rá....

azota nem folyik : )

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-06-11

Ma megkaptam Ystuc -tól az Alfás zászlómat. Nagyon szépen köszönöm mégegyszer. Teccccik! :)

>> Tuning és extraBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-06-11

Makacs ember vagyok, szeretem kijárni az utakat. Így voltam/vagyok a teljesítménynöveléssel is. Eleinte nem voltam oda a könnyen járható boxos tuningnak, ám kaptam egy ajánlatot, ezért belekerült egy dobozka. Erről már írtam. Aztán többen ellenvéleményen voltak a boxszal kapcsolatban, amit addig nem akartam megfogadni amíg be nem bizonyosodik.

Hát igazuk volt. Ezért rövid informálódás után (tudod a megfelelő embereket kell kérdezni : ) kikötöttem a hazai autósport szerény megoldóemberénél, Bauer Mikinél. Így ma nála töltöttem a fél napomat.

A munka a gyári program lementésével kezdődött, ami cirka 40 (!) perc alatt le is jött a laptopra. Ez archiválásra kerül, így bármikor visszaállítható. Némi malőr miatt a folytatásra csak délután került sor. A fiúk elém álltak, hogy kezdjük a próbakörrel, aztán molyolunk a programokkal. Mondom, ok, és elhajtottak az autóval. Gondoltam, 3 kör a ház körül és megismerik az alapkarakterisztikáját az autónak. Egy órás malmozás után már kezdtem aggódni. Árokba mentek? Beugrottak a teszkóba? Végül megjöttek 3 kész programmal, csak be kellett ülnöm és finomhangolni, ahogy nekem tetszik. Egy köztes programmal indultunk, ami szinte füstmentes volt (teljes füstmenteset azért ne várjon az ember egy koromszűrő nélküli dieseltől) de már harapós volt. A próbakör után cseréltünk programot és egy durvább hangolást próbáltunk, ami gátlástalanul ment - de sajnos eregette is a ködöt. Így visszaálltunk az első verzióra, amit még 2x módosítottak próba közben. A végeredmény érzésre megegyezik a box teljesítményével, ám a karakterisztikája teljesen más lett.
A főbb módosítások csak alul és a fordulatszám végén történtek, ennek eredménye az lett, hogy lentebbről és tovább húz a kocsi. Most úgy 1700-tól 4200-ig tart a tolás. Ezt az eredményt pedig tényleg csak apró változásokkal érték el, elmondásuk szerint elég jól reagált az autó a módosításokra. Például sokkal kevésbé kellett az üzemanyag szintet emelni, mint azt megszokták. A turbó nyomásához hozzá sem nyúltak. Szóval igazából nem is tudom mit csináltak, de azt jól :)

Jövőhéten színt vall padon is, addig szokom, figyelem, majd ha az eredmény olyan egy kis fazonigazításra visszatérünk. Érzésem szerint olyan 170 LE és 350 Nm körül lehet most - a nyomaték talán még több.. Hármasban ebben az esős időben rendre elpörgeti a 18as kereket, ha azt akarom. Szárazon sajnos nem.. :) Ez az érték pedig a sportgombos új GT-k teljesítménye, ami szerint az autó stabil 8 mp-snek kell lennie. Ha tényleg így van, akkor sikerült hozni a gyári tuningot fél nap alatt, a gyári felár, de még a box árához képest is jutányosan.
Akkor olyan lenne az autó, amilyennek elvártam és nagyon boldog leszek vele :)

Ja, és mindezt úgy hogy a motorháztetőt fel sem nyitották. Hogy hol tart a technika már..

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-11

ystuc ajánlásra ellátogattunk Dinamitékhoz (0611), ahol remélhetőleg még a nyáron elkészül az új kipufogó rendszer, dupla kivezetéssel, az alábbi képekhez hasonlóan. Már várom! :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-11

Elkészültek (0611) az egyedileg gyártott hátsó gátlók, rövidítve a rúgóút, keményítve (+50%) a nagyobb kanyarsebesség elérése miatt. :] Délután el is szaladtunk érte Gödöllőre, már csak be kéne szerelni. Erre talán jövőhéten sor is kerül Gergőéknél a lengőkarokkal együtt. Kíváncsi vagyok a végeredményre.

>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2009-06-11

Most lett kész a szerelő a turbócserével . A nagy hang megszűnt , rendesen működik , remélem jó lesz . A leszerelt turbót megnézte egy specialista és egy geometria tisztítást ajánlott mivel se a csapágy nem lóg se a lapátok nincsenek sérülve . Úgyhogy megpróbálom eladni ezek ismeretében vagy kitisztíttatom és megmarad .

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-06-11

Tavaly, amikor feltöltöttem nyár elején a rendszert, attól tartottam, majd cserélni kell még egy csövet. De nem kellett, egész nyáron szépen hűtött.
Persze tavaszra már kevés maradt benne, úgyhogy a nagy melegek előtt megint tölteni kellett. R12 még mindig hozzáférhető, csak drágább...
Remélem, idén is legalább úgy teljesít majd, mint tavaly.

>> Szervizslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-06-11

Az utobbi idoben ecceruen pocsek idojaras van (vagy ha nem hat akkor rengeteg rohangaszas), ugyhogy nem sokat haladtam elore - sot semmit se, mivel a gondosan beszerzett 24-es racsniskulcs-fej, 3/4-es, a kulcsom pedig - termeszetesen - 1/2-es... Sebaj, majdcsak lesz valahogy :/

 
>> Szervizslideshow // Alfa 75 2.0 TS // 2009-06-11

Ma elvileg kompressziomeresre jottunk Piroskaval Boleslavba, de a meterologiai viszonyok megakadalyoztak a szabadteri vizsgalat lefolyasat (v.o: omik az eso). Remelem majd holnap... Addig legalabb tesztelgetem a RaceChrono cuccot - igy elsore nagyon kis aranyos, varosban 3:15:07-et mert 0-100 gyorsulasra :D Szerzek egy tartot hozza, aztan meglatjuk mit tud valojaban...