Blog

>> EgyébWhiteskull // Alfa 33 1,4i // 2009-09-01

Meg volt a műszaki vizsga zöldkártyával. Igazából simán átment. :)))

Amit cserélni kellett előtte az a két hátsó féktárcsa betétekkel együtt.

>> SzervizDavidian // Alfa 156 1.8TS // 2009-09-01

2009. 07. 23-án vásároltam a kicsikét és ami ilyenkor kötelező azoknak neki is álltam. Olajcsere? Pipa. (Selenia 20K ALFA ROMEO 10W-40) Olajszűrő? Pipa. Kicsit csörgött a katalizátor, úgyhogy "meggyógyítottuk". A silentek kicsit nyekeregnek, ezért megemeltük és kapott szilikont... ... nem segített. Szét kell majd szedni és úgy megcsinálni, ha így sem megy akkor csere. Ezek eddig filléres dolgok voltak, az olajat leszámítva. (olaj:11090, olajszűrő:1190, a többit ingyé csinátuk a haverokkal) Volt még gond a műszerfallal, hol mutatta a sebességem, hol nem, hol volt fordulatszámmérő, hol nem. Ez azért bosszantó hiba => szervíz. Találtam egy jónak tűnő autóelektronikai szervít. (Utánajártam és érdeklődtem, nem adom oda akárkinek a kicsikét) Végül el is vittem a Bubuvill-be, ahol egy napot töltött, végül teljesen gyógyultan távoztunk. Teljes kábelezés csere volt, mert ami rossz volt az evidens, hogy csere, ami meg rosszul nézett ki, az meg rossz lesz, úgyhogy az is csere. Az egész pontosan 18500Ft-omat emésztette fel, de most jó, ergó megérte.
Ami még hátra van.
Le kell cserélni a vezérműszíjat, a feszítőgörgőt és minden odavalót. Erre azért van szükség, mert nincs szervíkönyve a drágának és így nem merem bevállalni, hogy "Ejj ráérünk arra még!". Csere és pont. Ha ez megvan akkor már csak csinosítgatnom kell, az amúgy is jóképű Rómeót.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-20

Debrecenben voltunk pár napot és ha már ott jártunk, meglátogattuk a 7. Autó-Motor-Tuning Show és Országos Devil Tuning Találkozót (0820) a Főnix Csarnokban. Maga a kiállítás nem volt egy nagy szám sem a budapestihez, pláne nem az európai szintű külföldi kiállításokhoz mérten.. Viszont két csomag autós kártyát azért sikerült vennünkbenne jópár alfával:)

[Költségeim: belépő 1800Ft*4 (2nap) kártyjáték 590 *2db]

Nos, a főkolompos osztóléc kapott két réteg Hammerite-ot, mivel nem látható helyen kellett festeni. (Egyébként is idén számoltam le a többrétegű - többkomponensű festegetésekkel, mivel rendszeresen elakadt félúton a projekt és kezdte elölről a rozsdásodást...)

Próbáltam gyorsan megoldani a dolgot, de a festegetések miatt muszáj volt várni itt-ott (még jó, hogy a kilátszó piros színt - bár praktikus lett volna - nem most akartam eltüntetni, még most sem lenne kész...) így megesett, hogy vagy kilincs, vagy rosszabb esetben az ajtó teljes üvegezése nélkül utaztunk - persze csak rövideket...:-)

Röviden tehát:
-kibeleztem a komplett ajtót, kitakarítottam belül, az alján lett néhány Hammerite-os javítőpötty., illetve eltüntettem a kilincslyuk peremén a "bibit"
-visszakerült letakarítva és szépen beigazgatva a külső takaróléc és a megkent zár.
-a kilincset szétszedtem, megtakarítottam és zsíroztam, a rozsdás apróságok le lettek passziválva (rugó, zéger)
-az ablakemelőt megtakarítottam és megkentem olajjal( éppen nem vagyok benne biztos, hogy nem zsír kellett volna, elvileg az ajtó pormentes - ha minden rajta van! :-)
-a külső, vízelvezető fóliát megtaláltam, de csak mintának kellett: sittes-zsákból remek replikát készítettem és fel is tettem.
-az üvegek is egész másként takaríthatók kiszerelt állapotban - csillogtak is vagy fél napig Bence fiam balján! ;-)
(ez vicces volt: anyósék viskója előtt az autó, a kérdéses ajtó üvegek nélkül. Én bent a fa árnyákában a komplett üvegtáblákkal matatok. Egy ismerős nő néz, aztán megkérdi: te így szoktad a kocsi ablakait megtisztítani??? :-DDD)
-visszament a belső hézagtakaró, az osztósín és mindkét üveg, sajnos a felülről rögzítő csavar feje szétbarmolódott a kiszedésnél, illetve egy picike műanyag hézagtakaró meg a beszereléskor tört ketté - de ezek vagy nem látszanak, vagy nem okoznak gondot.*
-végül a kilincs is a helyére került
-rögzítettem az ablakemelőt... (érdekes: régen nehezen járt, első körben a szerkezetet kentem meg kiszerelve - úgy magában könnyen szaladt. Beszerelve ügyeltem, minél kevésbé befeszülős pózban legyen rögzítve - ennek ellenére igencsak győzködni kellett magam, hogy "ez bizony jobb lett" :-p Azóta viszont annyi történt , hogy az ott ülő 2,5 éves fiam is rákapott az ablaktekergetés ízére :-) Vagyis annyira nem lehet nehéz, ha ő is lehúzza, igaz felhúzni mindig én szoktam, és mintha javult volna mégis valamit :-)

Persze mindebből az átlag földi halandó mit sem vesz észre, az ő tekintetét csak a rozsdás sárvédő vonzza... Mondtam is nekik: ez a ti bajotok, nem a jót látjátok, csak a rosszat! Csak a korróziót bámuljátok, mit nektek cserélt hibátlan osztósín, újragyártott fólia, helyére igazított takaróléc, meg felújított kilincs! :-p

*kicsit elkettyentem miattuk, de egy hétre rá - ahogy nyugtattam is magam a már káreseménynél - benéztem a bontóba, 10 mp alatt levettem a hibátlan cuccokat, zsebrevágtam, aztán kábé ugyanennyi idő alatt otthon fel is szereltem - mert megérdemlem! :-DDD

>> SzervizYouri // Alfa 145 QV // 2009-08-31

Dfg Cartársnak hála,meg lett töltve a klímám (2.5 év után......),és szerencsére ttökéletesen műxik!!!! Yeeeaaaah :-DDDD

Most már nem először fázok miatta.Most a klíma végett,1X pedig a Markazi tali alkalmával......Erről viszont NEM szívesen mesélek..... :-DD

Na, csak bekövetkezett!...Mármint, hogy lemaradtam az írással a munkálatokhoz képest, de inkább ez, mint hogy azért legyen sok időm a kínosan precíz és naprakész beszámolókhoz, mert szinte semmit nem csinálok :-p

Volt azért látszólagos semmittevés, mivel az alapdilemma az, hogy a három fő téma sorrendjét kellett eldönteni, ami azért nehéz, mert mindegyik előrekerülhetne időben valamilyen okból.

A kasztni - mert az a legzavaróbb, mondhatni legcikibb..
A belsőtér - mert azzal tudnék a legkönnyebben haladni
A gépészet - mert az a legkevésbé kiszámítható, tervezhető rész.

A morfondírozással párhuzamosan leltározási - rendbetételi igény is felmerült, azaz
- elő kell keresni az összes ide-oda letámasztott alkatrészt, a fölösleges dolgokat kidobálni
-a cuccokat rendszerezni mind a kultúr-pincében, mind a garázsban
-és persze legfőképpen: beépíteni, beépíteni, beépíteni - de csak véglegesen!

Miután a központi-záras balhé kapcsán majd' mindegyik ajtó le lett csupaszítva, valahogy adódott a B2-es ajtó komplett rendbetétele, ugyanis ezen még nem lett kicserélve a fix/lehúzható üveg közötti rozsdásodó osztósín, illetve a kilincs mellett meg táskásodni kezdett a fényezés, amit nem akartam hagyni elburjánzani.
(a sín már évek óta megvan, a minimális rozsdás részei le lettek kezelve, gyakorlatilag a festést kívánta már csak...)

Így egy adandó alkalommal neki is ugrottam az ominózus "nyílászárónak"! ;-)

>> Egyébistvan // Alfa 146 Ti // 2009-08-30

autóba be kulcs elfordít elindul hangos ( a kipuffomat úgy kokányolták össze és még nem jutottam oda hogy megcsináljam normálisan úgyhogy kifúj hangos nem tetszik) majd elfordítom újra leáll. nem volt még egy napja kész az autó amikor nekiugrottam egy 400km-es napnak mór-dunaharaszti-dabas-cinkota-pest belváros-dunharaszti) ott sokat evett meg én is kinyomtam a szemét is 9l. most ott tartok hogy vegyesbe 7.5 eddig és megy és jó csak a rohadt kipuff... de majd megcsinálom holnapután addig meg kibírom valahogy.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-08-30

Mivel az én műszerfalam szanaszét van furkálva, így megvettem Marklar kollégától a piros V6 komplett műszerfalát, műszeregységgel együtt.

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2009-08-29

Eljött az idő! Hiába a kátyúkerülgetés, hiába az óvatos vezetés, a magyar utak néha csendben, néha hangosan, legtöbbször alattomosan teszik "dolgukat" : eszik a futóművet... Igazából komolyabb kárt nem okoztak eddig, de az átlagosnál hidegebb és melegebb időben is előjöttek a "hangok". A gyógyítás most is a már bevált helyen Német Mihály dunakeszi klinikáján történt, alkatrészek by Elaforg. Cserélve lett:

Selenia Alfa 20K 6liter
Tutela Top4 0,5 l.
TUTELA CAR ZC 75 SYNT
Paraflu 11 3liter
olajszürő
levegőszürő
pollenszürő sima
kipufogó hővédő
katlizátor rögzitő
felső lengőkar bal
felső lengőkar jobb
stabil gömbfej 2db
stabilizátor rúd
kézifékkötél bal
kézifékkötél jobb
termosztát



Valamint be lett állítva a futómű is.

A futóművestől hazafelé sajnos komoly rángatásra lettem figyelmes, és a piros lámpánál állva meg is lett a hiba oka: a klímakompresszor kapcsolgatott folyamatosan ki-be. Azonnal vissza a "klinikára", ahol meghallgatás után megállapítottuk, hogy a kompresszor kattogása független a szervíztől. Külön köszönet a mesternek, hogy elkisért egy közeli klímáshoz, ahol rögtön kiderült a turpisság: a pár héttel ezelőtti klímatöltés mégsem volt olyan tökéletes mint hittem. Ugyan leeresztették a gázt és újratöltötték, (a gép szerint 0,6kg-al többet töltött vissza), most kiderült túltöltötték a klímát, ezért a nagy melegben állandóan be/kikapcsolt.
A GT kollega által ajánlott rétsági Kocsis autóház klímását én a továbbiakban nem ajánlom...

Szerencsére a megfelelő mennyiségű gáz leeresztése után azonnal megjavult minden.

Az autó most ismét tökéletes. Pont mint újkorában!

 
>> SzervizKrisztián146 // Alfa 146 1.4 T.SPARK // 2009-08-15

Vezérműszíjam 7db foga 123000Km-nél leszakadt. Szerencsére így éppen nem koccoltak a szelepek. Cserés lett a vezérműszíj ,görgők ,vezérlésmódosító ,vízpumpa,hosszbordás szíj és esedékes lett egy kuplungszett is. Zé. mester orvosolta problémám . Szép szíj emlékére.