Blog

>> SzervizChEff // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2009-06-17

Meglátogattuk Geri és Alfater szerelőműhelyét, hogy elvégezzék az olajcserét. A Selenia ami benne volt 19000 km alatt szinte semmit sem fogyott, így nyugott szívvel bólintottam rá, hogy legyen megint Selenia Alfa Romeo 20k. Cserélve lett még az olajszűrő és a levegőszűrő is.
Már egy ideje égett a check engine lámpám Geriék ezt is kiolvastatták. Kiderült, hogy légtömegmérőm gyengélkedik. Legközelebb ez is orvosolva lesz.
Óra állás: 112000km

 

Ismét nekifutottam eladni a Birodalmi Cirkálót...Nem könnyű!
Pedig most még 100.000 Ft kp-t is adok hozzá!
Szívem szerint megvenném azt az autót, amit a kereskedő barátom ajánlott:
AR 159 SW 2.4 Mjet, autómataváltós, barna belső, bordó fényezés, mindez 4.5 M Ft...
Na de addig marad az öregasszony (Alfetta néni)!

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-06-18

Sajnos ismét megmakacsolta magát úgy 40-50 ló. Nemigen akart menni, 2-ben rángatva gyorsult, cserébe viszont csak 8,7-et fogyaszott. Megpróbáltam lehúzott LMM-mel, hát ég és föld, ment mint állat, csak nem volt alapjárat, megpróbáltam lehúzott lambdával is, úgy nem volt változás. Szóval LMM. Kapott féktisztítót gazdagon plusz egy 15 percre levettem az aksisarukat, resetelendő a compot. Hogy konkrétan e 2 eljárás közül melyik volt hatásos, azt nem tudom, de visszatért a power, szóval egy időre ismét elfeledhetem (remélhetőleg) az LMM cseréjét.

>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 16v TS // 2009-06-18

Az elöző tulaj kicserélte a hátsó betéteket!Én most kicseréltem az elsőket is igy most már elől-hátul újak a betétek:-}

 
>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2009-06-18

Végre fizettek. Persze csak részben. Hosszas idegölő hercehurca, illetve alkudozás után adtak egy kis pénzt. Ebben sokat segített a PSZÁF-vel való fenyegetőzés, és az Allianz QBE-re való ráhatása. Na persze nem annyit amennyire gondoltam, de közel jár az összeg az elképzelésemhez, mégsem az előzőleg megígért 70.000. Már nem volt kedvem további 6 hónapot harcolni a maradék 20000 Ftért, az utánajárás többe kerülne. Persze nem ilyen rózsás a helyzet, mert ezt csak a biztosító fizette ki a saját részét, a XIX. kerület önrésze még nem került kifizetésre. Majd írok a jegyzőnek megint egy panaszt, az szokott segíteni.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]

>> Szervizgab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-17

Sikerült a műszaki. A tervekhez képest semmi extra. Ki is jött a keretösszegből.
Most még vissza kell rakni a "rendes " kipuff-ot, meg felrakni a kartervédőt, aztán GO!

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2009-06-06

145932-km elérkezet a két felsőlengőkar cseréje(DELPHI), cserélve lett még a jobb és bal belső kormány öszekötö(OCAP) és a jobb oldali stabilizátor, még ezeken felül a gyertyák (NGK).

 
>> Szervizszafi // Alfa 164 2.5 TD // 2009-06-17

Elkészült!!! (13.06.2009), azota is itthon áll a ház előtt...
Egyenlőre jol muxik...bar most nemtom hasznalni....Atiratas miatt a papirok most postai uton kerultek vissza a tuljahoz....kb 2 het es mar minden ok...es nincs tobb papir/vizsga nyűg....aztan jön a TESZT:D...hehe

 
>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-17

Megtörtént a futómű állítás is!
Nagyon gyorsan és precizen dolgoztak rajta a szerelő bácsik!