Blog

>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2009-06-18

Végre fizettek. Persze csak részben. Hosszas idegölő hercehurca, illetve alkudozás után adtak egy kis pénzt. Ebben sokat segített a PSZÁF-vel való fenyegetőzés, és az Allianz QBE-re való ráhatása. Na persze nem annyit amennyire gondoltam, de közel jár az összeg az elképzelésemhez, mégsem az előzőleg megígért 70.000. Már nem volt kedvem további 6 hónapot harcolni a maradék 20000 Ftért, az utánajárás többe kerülne. Persze nem ilyen rózsás a helyzet, mert ezt csak a biztosító fizette ki a saját részét, a XIX. kerület önrésze még nem került kifizetésre. Majd írok a jegyzőnek megint egy panaszt, az szokott segíteni.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]

>> Szervizgab55 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-06-17

Sikerült a műszaki. A tervekhez képest semmi extra. Ki is jött a keretösszegből.
Most még vissza kell rakni a "rendes " kipuff-ot, meg felrakni a kartervédőt, aztán GO!

 
>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2009-06-06

145932-km elérkezet a két felsőlengőkar cseréje(DELPHI), cserélve lett még a jobb és bal belső kormány öszekötö(OCAP) és a jobb oldali stabilizátor, még ezeken felül a gyertyák (NGK).

 
>> Szervizszafi // Alfa 164 2.5 TD // 2009-06-17

Elkészült!!! (13.06.2009), azota is itthon áll a ház előtt...
Egyenlőre jol muxik...bar most nemtom hasznalni....Atiratas miatt a papirok most postai uton kerultek vissza a tuljahoz....kb 2 het es mar minden ok...es nincs tobb papir/vizsga nyűg....aztan jön a TESZT:D...hehe

 
>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-17

Megtörtént a futómű állítás is!
Nagyon gyorsan és precizen dolgoztak rajta a szerelő bácsik!

 
>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-06-14

Kicserélésre került a mai nap folyamán a lengőkarok, kormányösszekötö külső gömbfejek és stabilizárot szilentek!
Már csak a futómű állitás van hátra!
Köszönet Willy cartársnak az alkatrészekért!

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-06-16

Vasárnap kivittük a húgomat a reptérre és mivel a tengerparton van a Prestwick-i reptér elidéztünk kicsit a Baywatch-i strandot idéző parton és készítettünk pár képet( a 156 képei között találtok párat). Nagyon szép környezet, csak az időjárással van baj. A napsütés, magas hőmérséklet, szélcsend 3asból kettőnél több még sose volt, de egynek is őrülni kell. Most is csak napsütés volt:))))
A hűs áramlatok pedig az autóban keletkeztek végre, mivel kicseréltem a szellőztető ventillátor motor ellenállását. Nem müködött amikor megvettem, és a második villanyász mondta meg ugyanazt amit Szilárd már az elején mondott. 1 hét keresgetés után találtam egyet ebayen és ma megjött. A klimát majd le kell ellenőriztetni, valószinüleg nincs gáz:)))))

 
>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2009-06-11

Néhány percnyi habozás után megállt a szellőző ventillátor. A hibát a ventillátor szabályzó elektronokája okozta. A főáramköri csatlakozónál elengedett az egyik láb forrasztása. Javítás után rendesen működik. Az egész műtét kb. egy órát tartott.

 
>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2009-07-22

150120km Olaj és szűrőcserék. Felraktam a nyári kerekeket is. Az első futóműben sajnos néhány szilent rosszul néz ki. Végre beleraktam a váltóba az új olajat, amit még a télen vettem bele.