Blog
Vissza vittem a szervizbe a kocsit, lengéscsillapító cserére. Ott kellett hagyni, majd 2 óra múlva vissza mentünk érte. Még nem volt teljesen készen, de közben megjött a főnök, akinek szintén alfája van, egy piros 156 V6. Több sem kellett, odajött és elkezdtünk beszélgetni az alfákról. Kikérdezgette elég rendesen a kocsimat. Kiderült, hogy évek óta alfázik, és a feleségének is alfája van, egy 147-ese. Beszélgettünk a találkozókról is persze, már voltak ők is. ....És hát tök jó volt ez a nap így :))))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026821t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026822t.jpg)
Elvittem a kocsit futómű mérésre, mert már hónapok óta éreztem, hogy kanyarban kicsúszik a segge a kocsinak.Hiába néztük nem találtunk semmit rajta hogy mi lehet a baja, de mikor rámentünk a rázópadra ki is derült, hogy a lengéscsillapítók tönkre mentek.
Január végén a biztonság kedvéért kicseréltettem a vezérlésmódosítót, és mindent ami ekkor kell, mert mentünk "nyaralni" és nem akartam hogy ott jöjjön ki valami, ahol senkit nem is ismerek. Bár azt mondták mikor meg lett véve a kocsi hogy minden ki lett benne cserélve, de nem hiszek már senkinek... :) Jah igen, a termosztátom is ekkor lett kicserélve. :)
Kárszakértőhöz mentünk a kicsikével. Megnézte a kárt, fényképezés, papír kitöltés minden ami ilyenkor kell, és szerencsémre bele vette a 2 éves horpadást is. Sorolta mit kell majd csinálni vele, én meg jóhogy hallgattam az ajtóról, hogy nem a csaj csinálta. Így pluszban lett egy új lámpám hátul, és még újra is fújták az egész ajtót is. :)) Megérte várni :) A hátsó lökhárítót ki kellett cserélni úgy ahogy van. kikalapálni mert a pótkerékre rányomódott a kaszni.
Két hét múlva készen is lett, és nagyon szép munkát végzett a szerelő. És még ki is takarították kívül-belül :))
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026820t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000026/0000026825t.jpg)
Intézem a szokásos céges dolgokat, már mentem volna vissza az irodában, mikor egyik utcában megálltam, hogy egy tolató autót kiengedjek belém ne jöjjön, erre már kb. 10 másodperc állás után, hallom hátulról a nagy csattanást, és érzem hogy belém jöttek.
Egy nő bebambult, és nem látta, hogy nyomom a féket, és állok. Kiszállás, után persze idegesen kitöltöttük a baleseti papírt, elismerte szerencsére hogy hibázott. Ha nem ismerte volna el, nem is kellett volna messzire menni, mert minden a rendőrség előtt történt.. Aznap hívtam a kárszakértőt, másik hét hétfőn lehetett is vinni megnézetni.
Már olyan szintig jutottam, hogy nem lehet ezzel a kocsival mit kezdeni, akárhányan nézik meg mindenki mást és mást mondd. Átvittem Nyíregyházára az alfa szervizbe, ahol átnézték teljesen centiről centire, köszönet érte Norbi 145-nek :).
Egy hét múlva jött a telefon, hogy motorilag teljesen rendben van, csak éppen az említett 156-os lambdaszonda, és légtömegmérő az kuka.
Hát akkor ha már így vagyok ennyi szenvedés után, akkor gyári vadonat új cuccok mennek a kocsiba. Bele tettük, és teljesen jó lett. Jah, és még ehhez jöttek a gyertya cserék is. És még pluszban kaptam egy motortér mosást is :))))
De hidegen még akkor sem tudok vele menni, mert egyáltalán nem akar menni, mintha húzná valaki hátra, és a kuplung benyomására az alapjárat is behülyül kicsit.
Ismét két db új bridgestone nyári gumikat kapott a kocsim. Most már végre egyforma gumik vannak rajta.
A légtömegmérő és lambdaszonda teljesen megadta magát, olyan szinten, hogy egy tank benzinnel mentem 100 km-t kb. A kipufogón ömlött az elviselhetetlen szag, kicsit szennyeztük csak a levegőt.... Majd az előző használt légtömegmérőt ami a szekrény legalján volt beletettük, és kiderült hogy nem is az enyém volt, de sokkal jobb volt, mint a másikkal. Igaz még ezzel a mérővel is hidegen nem akart menni, és durrogott, de már nem egy tank benzin ment el 100 km alatt. Pár nappal később átmentünk Nyíregyházára bontóba, és hoztunk egy lambdaszondát hozzá, amibe persze hogy jól bele választottunk, mert egy 156-osét sikerült elhozni. Ami persze nem rögtön derült ki..
Ha már a bontóban vagyunk, akkor nézzünk szét, mit lehet még elhozni ami jó lesz :) Mivel a jobb hátsó lámpabúra sérült volt, találtunk is egyet amit elhoztunk. Persze hogy nem volt jó, mert a csavarja ennek is bele volt törve a műanyagba. :S :S
Mindezek ellenére január végén átment a vizsgán, és 2 évre megint megkaptuk műszakit.
Év végén megvolt az olajcsere, légszűrőcsere. Kapott a kis kékség mindent, ami kell.
4 db téli gumit vettem rá már végre. Épp ideje volt. :)