Blog
Ma (2009.07.01.) sikeresen vettük a zöldkártyás és a műszaki vizsgás akadályokat!
Maradhat TeoDore még legalább két évig!:-)))
Lenkey szilentmesterek megjavították a futómű kicsit-nagyon elkopott alkatrészeit.
Bal elöl alsó lengőkar hátsó szilent meg golyóscsukló.
Bal és jobb hátsó "g-szem" és jobb hátsó lengőkar szilent.
Meg aztán futóműállítás és azóta vonatautózás van!!
Ma kész lett az autó.
Kicserélték mindhárom izzót a klímakonzolnál, újraprogramozták, visszatették a szétcsúszott magnókábelt, megcsinálták a légzsákhibát és a szerviz biztosítékot is kicserélték. A levegőfúvás irányát is lehet már állítani (bár a magnó még nincs a helyére betolva).
Örülünk.
Vègre megleltem a megfelelö rövidsègü antennàt a règi megörökölt "kutyaragott" gumis helyett...
Hosszas gondolkodas utan ugy döntöttem hogy ezüst marad,es nem kap fekete fenyezest...
A beszakadt hátsó ablak pótlása sürgős feladatnak volt mondható. Mivel a gyári darab ára a csillagokat verdeste, így Tibor barátom új ötlettel állt elő, aki mellesleg roppant ügyes kezű kárpitos. Egy, a kamionoknál bevált átlátszó szilinonos "fólia" beépítését találta ki a gyári anyag helyére. Némi szerelés, de annál több varrás után megszületett a tökéletes pótlás. laikus szem meg nem mondja, hogy nem gyári darabról van szó. Beszerelve a helyére tökéletesen működik és mindezért a gyári ár (140000) alig 5%-át fizettem. Tibinek ezúton is ezer hála a segítségért.
Az autópályán haladva arra lettem figyelmes, hogy a gyújtásom kihagy és egy pillanatra minden műszer leáll. Ezt pár másodpercenként megismétli az autó. Szerencsére hamar megérkeztem a végcélhoz, ahol aztán végleg elhallgatott minden. Némi válogatott szitkozódás kíséretében elkezdtem keresni a hiba okát. Hamarosan meg is találtam. Nem más volt a ludas, mint az áramtalanító főkapcsoló egyik pólusáról letekeredett anya, amivel az akkumulátorhoz vezető visszatérő ága volt odafogatva. A rángatás oka az egy-egy pillanatra megszűnő áramellátás volt, míg a végén az anya leesett, majd utána a kábel is. Némi műszerész és nőgyógyász finomságú ujjmunkával sikerült a szűk helyre visszaemelni a kábelt és az anyával rögzíteni. Ezután jó alaposan meghúztam, hogy több ilyen ne fordulhasson elő.
Egyszerű és könnyen orvosolható hiba volt, de azért egy pillanatra rámhozta a szívbajt...
Az alig 2 éves akku beadta a kulcsot. Ezúttal nem bíztam másra a választást. Hosszas utánajárást követően a MOLL német gyártó egyik 100Ah-ás akkujára tettem le a voksot, ami hiba nélkül bement a gyári tálcára. Ráadásul 3 év teljes körű gari van rá. Így most nincs egy jó darabig újabb problémám.
Újabb műszaki vizsga, de most baráti áron, átverés nélkül.
Egy olaj csere történt szűrővel és vezérműszíj csere biztonság kedvéért!