Blog

>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-06-22

A gyújtáskábel felújítása után a motor alapjárata sejmesen egyenletes lett, ám némi túra után az alapjárati fordulatszám egyre jobban elkezdett ingadozni. Fokozatosan terhelve a motor fordulatszámát a motor járása szép volt, ám hirtelen gázadásnál előjött a rángatás, noha enyhébb formában.. Mindezt még a kábelek felhelyezése után, garázsban állva tapasztaltuk. Némi matatás után a szerelőm érdekes felfedezést tett. A légszűrőtől a motorig vezető, középen flexibilisen kiképzett gumicső alul, a szemlélődőtől rejtve ki volt repedve, elég szép darabon. Amikor hirtelen változott a fordulatszám akkor a rezonanciától a gumicső megfeszült, a rés kinyílt. Így a motor fals levegőt szívott és a légtömegmérő csúnyán át lett verve. A rossz értéket továbbítva a motor kevesebb üzemanyagot kapott, amitől elkezdett a fordulat visszaesni. Ekkor a rés hirtelen bezárult, a jeladó jó jelet adott, a motor hirtelen felpörgött és... a körforgás kezdődött előlről. Mindezt a másodperc töredéke alatt.
Mivel a sufnituning híve nem vagyok, így újabb telefon az elaforgnak. 2 nap után megkaptam az új csövet a tőlük már megszokott korrekt áron, így még aznap beszerelve azt a hiba elmúlt. A motor hirtelen csodásan kezdett viselkedni, megjött az eltűntnek hitt gyors felpörgés és az utóbbi napokban elbújt nyomaték is előkerült.
A motor újra energikus és nyomatékos. Pontosan ez (is) lett a kuplungtárcsa veszte...

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-06-18

Hétvégi horgászatunkra igyekezve felfigyeltem arra, hogy az autó alacsony fokozatban gyorsítva rángat. Hazaérve elmentem a szerelőhöz, aki első körben talált két hibás és ráadásul nem is gyári gyertyakábelt. Nem kevés kutatómunka árán sikerült kiderítenem, hogy bár a 3000 12V gyújtáskábelei egyetlen más GTV/Spider modellbe nem passzolnak, ám a 2000 V6 TB gyertyapipái tökéletesek hozzá. Egy itteni cartárstól megvásárolva a 2000 TB kábeleit egy másik kartárstól kapott információ nyomán Szentendrére, a Kugler kábelhez vettem az irányt. Itt a teljes kábelkészletem újjászületett. Az összes pipa új szilikonos rézkábelt és trafó oldali csatlakozót kapott. Így gyakorlatilag a gyújtáskábeleim a gyárival megegyező (vagy talán annál még jobb) minőségűek lettek, az új szett árának negyedéért. Kugler Úr segítségét és körültekintését, valamint professzionális és emellett roppant pénztárcakímélő munkáját ezúton is köszönöm. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Ami pedig a cartársakat illeti csakis gyári vagy gyárival igazoltan egyező minőségű, méretű és ellenállású gyújtáskábelt használjatok!

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-05-08

A ballagási szezon egyik eseményére igyekezve furcsa jelenségre figyeltem fel. A kuplungpedált benyomom, váltok, de vissza nem akaródzik jönni. Ezt úgy minden 4-5 váltás után ismét eljátsza. Ilyenkor alá kell nyúlni lábfejjel és visszahúzni. Telefon a szerelőnek. Az elmondottak alapján a kuplungfőhengerre tippel. Hazafelé irány az üzlet. Megveszem a főhengert, két új motorháztető teleszkópot éskét új ablaktörlő lapátot is, mivel már kezdenek tönkremenni és az egyikről valami tróger a spricnit is ellopta.
A telefonos diagnózis tökéletes volt, nem úgy mint a különböző TV műsorok távgyógyítói leglátásai. :) A teljes szerelés nem tart sokáig, fennakadás nélkül megy minden. Két óra alatt cserére került a főhenger, az ablaktörlő lapátok, a motorháztető teleszkópok, a fékfolyadék és a hidraulikus kuplung légtelenítése is megvolt.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-04-23

Eljött az ideje a hátsó futómű felújításának. Mivel a lengéscsillapítók és a G-szemek állapota már nagyon rossz volt, így egy újabb 2 hetes pihenőt kellett beiktatni. Sajnos ennyi idő kellett, mire kinyomoztuk melyik G-szem (más néven GL-szem, rose joint, pillow ball) is kell bele pontosan. Ma már tudom, hogy a FEBI2354-es G-szeme kell bele, így ezt megosztom veletek. Ez egyébként egy Mercedes alkatrész. Jó mi? Ezeket és az új lengőket beszerelve a hátsó futóművem is szép és jó.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-03-07

Sajnos a differenciálműm egy hangos csattanással beadta a kulcsot. Sajnos a váltóház is elrepedt, így elég hosszú kényszerpihenőnek néztem elébe. A váltóház hegesztése után egy új, hosszabb ötödik fokozattal lett összeszerelve a váltó, ami mind a fogyasztásra, mind a motor fordulatszámára jó hatással van. Sajnos az elkészülte sok időbe és nem kevés pénzbe került.

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-01-30

A vizet kilapátolva és kitunkolva az autóból egy felfűtött fényezőműhelyben száradt ki a kicsike. Újra használható.

 
>> EgyébKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2008-08-24

Megjártuk a horvát tengerpartot és minden gond nélkül hazaértünk. Készült pár kép az úton az autóról, amit megosztok veletek.

 
>> Szervizsty // Alfa 156 SW 1.9JTD Progression // 2009-07-01

Mivel olaszbol jöt és ki tudja mikor volt cserélve igy megejtettük a vezérléscserét

 
>> Tuning és extrasty // Alfa 156 SW 1.9JTD Progression // 2009-06-26

Jön a meleg és muszály volt foliáztatni,2 hét várakozás után felkerültek a Skyfol Shark foliák

 
>> SzervizKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2008-08-15

Egy horvátországi nyaralás kilátásba helyezése arra a megfontolt lépésre vezetett, hogy átnézessem eddig koránt sem hibáktól mentes autómat és a fékek cseréjét indítványozzam. Előre és hátulra is új fékbetétek érkeztek, ráadásul ATE márkájúak. Mint kiderült elől is és hátul is ilyen gyártmányú fékrendszer van. Emiatt leszámítva azt, hogy az alkatrész beszerző először két garnitúra első fékpofát hozott nem volt probléma. Ez mindenesetre elég volt az indulás előtt egy héttel arra, hogy idegeskedni kezdjek. Nem szerettem volna, ha valami meghiúsítja terveimet.
Amíg viszont az újabb fékpofákat vártuk a szerelővel a féknyergek elől és hátul is vörös kabátot kaptak.