Blog
Egy újabb-rendkívül kellemes-délutánt,estét tölthettem el a nyugati bandával:))!
Kócosw és Kispogga cartársak szerveztek egy jó kis talit Árpáson.
A jó hangulat és a kellemes társaság már eleve borítékolható volt és mindezt megfejeltük egy csodás koraőszi időjárással,bográcsban főtt gulyáslevessel és parázson sült husival:)))!
Nagyon jól éreztem magam,remélem ebből a taliból is sikerül hagyományt teremteni!
Ma, ha igaz meglesz az izmosító a ládához. Igaz alapkategória "SAL SAF 2070 240W". Kezdésnek ez is megfelel.
Augusztus elejétől feltűnt, hogy egyre erősödő mértékben gázadást követően füstöt láttam a tükörben.
Ettől idegesítőbb dolog eddig nem ért, nem mertem már intenzíven gyorsítani. Illetve egy hete gázadáskor megjelent egy addig nem hallható hang is, amely levegő kifújásra hasonlított.
Tegnap volt egy fél szabad délelőttem, s a füstölés okát próbáltam kinyomozni. A turbó utáni levegőcső kihasadására gyanakodtam, de akna hiányában nem állt módomban leellenőrizni.
S véletlenül találtam meg a hibát. A szívótorokra csatlakozó gumicső volt több helyen kihasadva 4-5 cm hosszban, átmenetileg leragasztva a füstölés eltűnt.
Holnap lesz a napja a cső megrendelésének.
Hiába vettem a vastagabb műanyag burkolatot, nincs elég tartása így kicsit belógott középen. Nagyon zavart, hogy állandóan leér szuper útjainkon ezért megint Gyula cimborámhoz fordultam segítségért. Alumínium lemezből hajlítottunk egy merevítőt amit rászegecseltünk a műanyagra. Most tökéletes, legalább 5 centivel feljebb került!
157051km
Megnéztem az első fékeket. A jobb oldalinál az egyik vezetőcsap beszorult. A porvédőn van egy kis lyuk, ott befolyhatott a víz. Nem régen állhatott be, mert a fékbetéfek még nem koptak félre. Kipucoltam, megkentem, most jó. A porvédőt alkalomadtán majd cserélni kell.
A mai nap végre rávettük magunkat h megmérjük az olajnyomásomat,csak h megnyugtassam magamat......
Meg is nyugodtam,mert rendben van minden.
Hidegen alapjáraton: 4.5 bar
Melegen alapjáraton: 2.3-2.6 bar
Fordulaton (4000 rpm) :4.6 bar
Yeeeaaaah :-DDDD
Ma reggel Kómásan igyekeztem melóba, a reggeli megvásárlása után tovább iszkiri két kanyar a szokásos tempóban balra ok, jobbra megcsúszás semmi korrigálási lehetőségem nem maradt és a padkáról pattant vissza az autó, sajna nem vettem figyelembe, hogy kissé nyálkás volt az út. A bal első kerékkel fogtam meg a padkát, utána erősen rázta a kormányt, és húzott balra. Gumisnál fel lett rakva centírgépre a kerék, finoman csak kézzel lett megforgatva hát erősen kóválygott így ott is maradta javításra. Jövő hét eleje közepe felére ígérte, hogy készen lesz, addig meg marad a mankókerék. Így is eléggé húz balra, szerintem nem csak a mankókerék miatt, lesz futómű beállítás is. A Képen többnek látszik, de csak 2,5cm ment hátrébb mérésem alapján a kerék.
2009.09.14-én lejárt a műszaki vizsga! Korrekt szerelőnél a vas épp ma voltam nála. Hátsó futóműben teljes szilentgumi,stab.rúd szilent, és elől fékvezetékeket cserélt. Már kopogott a hátulja egyébként. Az előzőekben leírt mágnesszelep csere után megnyúztam a kocsit és pici zörej jött a motorból. Szerelő elmondása szerint hajtókar csapágyassá hajtottam a vasat. :) Jövő héten lekapja az olajteknőt és megnézi valószínű cseréli is. Majd utána folytatom.......
2009.09.25 :( A műszaki sikerült ,de motorbontás után rosszhíreket kaptam. Főtengely csere, egy hajtókar,hajtókar csap,főtengely csapágy, hajtókar csapágyak. ;(
Öröm az ürömben, hogy a nyomaték, a nyomás a hengerekben meg van (olajfogyasztás egyenlő a nullával) és a szerelő nem tanácsolja a komplett blokk cseréjét, ne vegyek fűzött blokkot, mert hát az is lutri,abba se lát bele az ember.Nem a kilóméter számít, hanem a használat módja!!
2009.09.30.Halad a project, mivel ma itt van az új kuplungtárcsa,hisz ha már blokk és váltó kint van, akkor egykalapalá vesszük ezt is. (régi tárcsa-új tárcsa a képen)
2009.10.01-én megjött GTVili-től a komplett főtengely. Iggen baba a cucc, a szerelőm meg is dícsért érte. :) Remélem az olajpumpa is jó hozzá, de ez a legkevesebb. Ha minden igaz akkor jövő héten pöfög a verda. :)
2009.10.17. KÉSZ A VERDA!!!!!!!!!
Szóval "új" alapméretes,nem köszörült, főtengely lett beletéve, egy hajtókar cserével megspékelve. Az összes siklócsapágyból és főtengely csapágyból új, cserés lett a főtengely szimering.Kapott egy új hengerfejtömítést, új olajat és olajszűrőt, szelepfedél tömítést. Ha már a motor kint volt akkor új Kuplungtárcsa és kinyomócsapágyat dobott a mester a vasba, ezt megfejelve új olajjal a váltóba!
A harapós kuplungtól ugrik mint állat, motor morog,talán be kell kopni a csapágyaknak, vagy régen ültem benne, de az is lehet, hogy a sportdob kezd beérni!!
Az Lmm lehet,hogy kukás,mert nem úgy gyorsul a vas mint kéne,kapkodja egy kicsit a levegőt, de örülünk és ez a lényeg!!
Kattogott és nem rendesen működött a vezérlésmódosító. Hibakeresés után mágnesszelet szálszakadást állapított meg a számítógépes diagnosztika! Első körben a vezetéket lámpáztam ki,tökéletes. (Csak így zárójelben, fél nap mire kibontottam a vezetékköteget és megkerestem, hogy mi és hova megy. Pillangószelepházba és alapjárati léptetőmotorba.Ha már úgy belejöttem az összes hozzáférhető vezetéket hőálló textil szigszallaggal újra bandázsoltam. Szép lett!! )
Szóval cserés a mágnesszelep!! Bontó és pár ezer Km-t futott autóból egy 10-ért kaptam is! Szép,tiszta,nem megégett, ellenállás mérővel bevizsgálva és tökéletes!
Ellenállás mérő: 1.kép Feszültségmérésre (V) állítva (20Volt), alapjáraton nulla értéket kell mutatnia ha mérő tüskéit a csatira dugjuk, majd lassan emelve az alapjáratot feszültséget kell mutatnia. (biztosíték kiégés előfordulhat 15A)
2.kép ellenállás mérésre állítva 2000Ohm,minél magasabb az érték annál jobb. Mérő tüskét a mágnesszelep csatijába (kiszerelt) és mérni.Ha nulla az érték, akkor kuka,szálszakadás van benne. (nem árt figyelembe venni,hogy mágnesszelepnek elég komoly olajnyomást kell kibírnia,és elképzelhető,hogy maga a tekercs ami benne van jó,de már nem tud megfelelő ellenállást biztoítani, ki be járhat a mágnesszelep tüskéje!!!!!!