Blog

elméletileg 3e km-rel ezelőtt cseréltek olajat az autóban a légszűrőn ez nem úgy nézett ki az olajon meg nem látszik mivel kormól a dejzel, szerencsére nagyon gyorsan ki lehet cserélni a szűrőket nem kell pluszban megbontani semmit minden kézre áll mondjuk az Alfa szervizben a nívópálcás kiszívásos megoldást használták, mivel az alsó takaró nem mostanában lett lecserélve (itt bukott meg a légszűrőcseréjük mivel azt csak alulról lehet)... új gázolajszűrőt kapott mert ez a 60e-kénti csere egy faxság....jah 6,4l olaj helyett csak 6l kell....

 
>> Eseménygabor696 // Alfa 155 2.0 TS 16V // 2009-09-24

2009.08.13 -án lettem 155 tulaj, kerületi cartácstól vettem aki szintén amore tag vagy volt ezt nem tom :) mondjuk biztató volt mert értett hozzá az ember ez kiderült a kb 2 órás barátkozás alatt+ állt még a kertjében 1 146 is :)
Előszőr a klíma nem akart rendesen müködni nem fújt elég hideget, de elmentünk feltöltettni közösen amit ő állt és utánna már pöpec lett.

 
>> SzervizBagee // Alfa 145 1.4 16V TS // 2009-09-24

Megtörtén a gyertyák cseréje... ideje volt már. Ezúton is köszönöm Ferkének :) Valamint egy gyertyapipát is kicseréltem mert el volt törve a pöcök.

 
>> EgyébZsül // Alfa 166 2.0i Ts // 2009-09-23

Ma beszereltem az erősítőt, kellemesen zöngicsél.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-09-23

Bontott féltengely 16V-ből Marklartól.

 
>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2009-09-23

Tönkrement a hátsó dobot rögzítő gumi, még nem találtam megfelelőt, addig is 2 db. gumi karika tartja a helyén a kályhacsöveket :D.

Valeo ablaktörlő integrált része átkerült a gyári karba, ez felbosszantott rendesen, csak karral együtt lehet cserélni, szerzek majd régi" kart, és akkor szépen fel lehet tenni egy normális ablaktörlő lapátot! :)).

 
>> EgyébAnna // Alfa 147 1.9 JTDm Blackline // 2009-09-23

Múlt hét pénteken elért a legújabb szerelem: átvettem az 5. Alfámat (nem is volt más!).

A 156-os után ez egy álllllat! Elszoktam a nyomatéktól, ezért kicsit még hátranyaklik a fejem, ha nem kapaszkodom eléggé a kormányba, mikor a gázra lépek. Titi (Alfati) 159-esében ugyanez a motor zakatolt (mert azt csinálja a dízel, bocsi) viszont ez jóval kisebb járgány, így aztán tényleg élmény vele suhanni. A pedáljai kissé kemények, de kit zavar ez a folytonos vigyorgás közben? :D

Számomra a 156-os kakukktojás. Tudott az is ugrani, ha kellett, de általában nyugisan gurult el a célálomásra. Kényelmes is volt nagyon, szép is, nagy is, emiatt nagyon szerettük. De nekem hiányzott belőle valami. Azt gondoltam néha, ez nem is alfa... Mondogattam is, hogy nincs meg az az alfás érzésem, mint az előző alfáim vezetése közben éreztem. A Buddha nevet adtam neki, mert olyan bölcs jelleme volt.

Miközben hazafelé száguldottam Győrből a 147-essel, azon morfondíroztam, hogy lehet, hogy csak most lett az én autóm? Mintha mindig is az enyém lett volna. Újra dobogni kezdett bennem a sportszív, az alfavírus aktiválódott és elégedetten vigyorogtam a piros szépségben. Amikor a garázsba indulok, újra azt az izgatott várakozást érzem, hogy végre beülhessek az autómba és mehessünk! Nevet is adtam az új szerelmemnek, mint mindegyik alfámnak. A rendszáma, színe és jelleme alapján lett a neve Vuk.

Jó, jó, igaz, hogy az elmúlt 2 év másról szólt. Anyuka lettem és nem az alfák érdekeltek elsősorban. A 156-os tökéletesen megfelelt a babaillatú időszakban. (De azért a következő gyereknél eszemben sem lesz lecserélni a kis ravaszdimat valami lassú járműre... Remélem nem is kell.)

Vuknak két apró esztétikai hibája van: nincs benne bőrülés és hangos. Elkényelmesedtem a GTV-ben és a 156-osban: bőrhöz szokott a fenekem. Na, de kibírjuk szövetkárpiton is az alfa feelinget! Viszont hangos. Gondolom inkább a 159-esekbe rakták az összes szigetelést, mert az mégis csak egy nagylimuzin...

Titi egyébként jelen pillanatban a 4. alfájával élvezkedik. Ez azt jelenti, hogy kettőnknek összesen eddig 9 alfája volt és ezek mind különböző típusok.

 

már régebben is írtam hogy rühellem a gyári xenont mert kb ugyan olyan fos a minősége mint a kínai gagyi xenonnak az is kibír 3 évet... az egyik izzó pislákolt aztán átcseréltem a két izzót hogy biztos legyek benne nem a trafó ment szarni...D1S szabvány persze a legdrágább izzó kell bele abból is párban mert ugye hülyén nézne ki hogy az új más fénnyel világít :) úgy látszik a nagy gyártók mint Osram vagy Philips felnőttek a gagyi kínai minőséghez...

 

Nem bízom senkiben sem ezért hiába mondták hogy olajcsere volt 3e km-rel ezelőtt inkább cserélek mindent biztos ami biztos :) Kap gyári olajat meg gyári minőségű szűrőket mert megérdemli, holnap lesz a beavatkozás...