Blog
Egy apró szösszenet,az akkumulátor ill. a hi-fi függvényében....Eddig fel sem tűnt,hiszen szinte csak a párom használja az Alfát.....a fejegység nem kapcsol ki indítózáskor....eddig minden esetben kikapcsolt,illetve elhallgatott....amióta bekerült az Optima,azóta nem...többször is kipróbáltam.....;-D
Ma haladtunk megint egy lépést előre bár nem túl jó hírekkel, mert a gépműhely a tömbbel csak szerdán lesz kész úgyhogy szerda csütörtök marad a motor összefűzés. De legalább haladunk...
Kapott a vas új ablaktörlő lapátokat + új izzókat mert a régi (100W-os rally Hungary csoda) egy kicsit szénné égett + alfás szelepsapkákat. Ez már a 3. szett lesz. Remélem ez 1 hétnél tovább fent marad a kocsin.
Sajnos megint szét kellett szedni a bal hátsó szekciót mert a fékdugattyú be volt rohadva és a WD40 nem okozott megváltást. Dugattyú szétszed , régi porvédő (mármint ami maradt belőle) ki , új be , összerak , működik. Andrásbácsi úgy érezte hogy ki kell cserélni a kormányösszekötő gömbfejet is ha nem akarok meghalni.
A következő nagy munka a hátsó futómű rendbetétele lesz aminek az alkatrészei már meg is érkeztek köszönhetően Marklar-nak.
Felkerültek a nyári kerekek, meg a toronymerevítő is, így egy futómű beállítást csináltattam. Na meg a téli kerekeken látszódott, hogy a belső oldala nyíródik a guminak. Szóval mindenképpen időszerű volt. Lézeres beállítás történt a Megyeri úti szervízállomáson.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024566t.jpg)
Igen, eljött az idő. Már sokan szívták a véremet amiatt, hogy még mindig a téli felniken gurulok, de hát végül is nem önszántamból volt ez így. Mindegy, végre felkerültek a nyári papucsok.
Reggel bepakoltam mindent az autóba, pont befért az összes dolog. Elgurultam GabCsiék gumis műhelyéhez, és ott megtörtént a felszerelés. Hát, azt kell, hogy mondjam, nagyon ütős lett a végeredmény, én teljesen elégedett vagyok, még ha ez a felni nem is az eredeti terv volt. De azt hiszem jól alakult így a dolog, nagyon ott van a látvány. :-)
GabCsitól sikerült beszereznem mozgókúpos csavarokat is a felnihez 7000 Ft-ért. Köszi! :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024554t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024555t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024556t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024557t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024558t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024559t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024560t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024561t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024562t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024563t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024564t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024565t.jpg)
Reggelre nem sikerült előásnom a gyorskötözőket, vettem hát Nyékre menet egy zacskóval. Kint rögzítettem a központi zár és egyéb ajtó-elektronika vezetékeit, leszedtem a régi ajtógumit, a méret alapján kiválasztottam a két tartalék játékos közül a megfelelőt, majd a gumit tartó lemez-élt és környékét tisztára töröltem.
Lazításként kivettem az üveget a felhúzó sínjéből. Még jó, hogy megnéztem, de nem annyira, mert pluszmelóm lett vele és az is csak tűzoltás tkp...:-(
Revidiálnám a tegnapi fém vs. plasztik kinyilatkozást, ugyanis a fémsín hozzá volt rohadva-rozsdálva az agyonérett és rugalmatlan gumibetéthez.
A sín belsejéből kipattintgattam a rozsdás részeket (+kis drótkefe), a gumi kapott némi WD-40-et, a sínt kitágítva, a gumival együtt szépen az üveg alá toltam, utána meg óvatosan rászorítottam megint. Kis igazgatás még ráfér, de máris látszik a legfőbb előny: felhúzáskor a felső pár centinél eddig az üveg előredőlt és hátul kiszaladt a pályájáról - na ezt szüntettem most meg, nagyon idegesített a jelenség és nem is sejtettem az okát eddig! ;-)
Közben a csere-gumi fémre húzandó hornyát kitakarítottam - a többi részét jobb lesz fent a helyén, mit itt a földön! ;-) A garázsban végigpopsitörlőztem a kédergumi külső felületét - jó sok kosz jött le róla, egyenlőre a glicerines védőkezelés elmaradt ;-) Takarítás után felment a behúzó - annak se csörögjenek az anyái...
Az ajtóborítást még reggel hazavittem, sok kis apró hiba, törés, hiány stb... van rajta - ezeket szeretném frappánsan felszámolni és végül "tökéletes ajtót alkotni" ;-)
(ha megvan, lehet menni a B2-re, az is pirosrólcserés / festékleszedős volt, pluszban még lóg is, állítani is kell rajta...)
Délelőtt keresztfater összetoldotta (forrasztás + zsugorcső) a zármotor testkábelét.
Délután, már a garázsban beszereltem a motort, rákötöttem a zárat - szerencsére terhelés alatt sem produkál hibajelenséget :-)
Egy apróság van csak: ezen a J1 ajtón a gombot lenyomva záródik az összes ajtó, de felhúzáskor nem nyitja az egész kocsit, csak saját magát, ez vagy így normális, vagy ennyi hibája van a vett motornak vagy esetleg a kikötött kulcszár/eltávolított himba miatt is lehet?!
Az ajtón matatva sok tennivalót fedeztem fel, először is az ablakot emelő lemez félig le van csúszva az üvegről, talán ezért nem volt minden kerek arrafelé, holnap Nyék, pont jó alkalom megcsinálni.. Vissza sem tettem a behúzót.
A másik dolog nem új felfedezés: ez az ajtó cserés volt valamiért - éppen ezzel semmi baj. '90 előttit tettek bele - ez sem probléma, teljesen kompatiblis a későbbivel és mivel ablakemelővel együtt cserélték, látható, hogy a régin szinte minden - pl. az említett emelősín is - fém, ami az újakon műanyag - NO COMMENT!
Aztán: ez az ajtó eredetileg piros volt - ez sem kardinális kérdés, mivel erre találták ki a festés nevű "szpesziális " eljárást...
Ami viszont újabb "szerelői" baromság, az a következő: nem várták meg a száradást az ajtó bezárásával, így sikerült egyrészt a kéder-gumit összekenni még pirossal (!) is, természetesen szinkronban az ajtó gumihoz csatlakozó felületein látható festékhiányokkal :-(
Korábban már szereztem egy első és egy hátsó gumit, de az elsőt az enyémre szántam (szakadt a sok ki-és beszállástól), a festékeset meg higítóval lemostam volna. Ma döntöttem: a hígítózástól csak tönkremegy az amúgy sem fiatal gumi, az enyémre majd szerzek valahonnan (pl. akár a bontóból is...) a festékes helyére pedig már Nyéken felficcen a pótgumi.
Később pedig: festőfóliát veszek, az ajtó ablakkeretére belülről felrakott síneket valahogy leszedem, majd - remélem van még/nem döglött be a színspray-m - lefújom a hibás részeket. Remélem nem áll elő olyan hülye szitu, hogy száradás előtt nekem is el kell indulnom vele :-X
Mármint a pénzköltészeté, nehogy má' egy Alfa-szervíz ingyé' legyen! ;-)
A TÉNYLEGES DÁTUM 04.29. szerda!
(eddig semmi baj nem volt, hogy pár nappal az események után írtam visszadátumozva, most viszont vissza kellene lépni az előző hónapba - na ezt már nem engedi a rendszer! :-(
A J1 központizár-motorjának pótlására több ötlet is eszembe jutott, a legszimpatikusabbnak - és főleg a célszerűen legelsőként megjátszandónak - a bontózás tűnt. Ma végre minden összejött, épp a bontó felé volt megbeszélésem és az előtte támadt majd' 1 órás szünet elégnek tűnt legalább arra, hogy felkutassam ezt a vonalat...
Igazából nem ragaszkodtam a 33-éhoz, de mikor a srác meglátta, mivel is vagyok, egyből oda küldött. A roncs felé menet kitaláltam, hogy jó nekem a B1 is, mivel az szétkapott ajtó, ellenben a jobbos párja felkárpitozva + nem is nyílik... Hát persze, hogy a bal már nem volt meg, ellenben nagyon telt az idő és a 40°C fokos + kerék nélküli alacsony kasztniba sem volt túl nagy kedvem bemászni.
De hát nem is én lennék az Alfa 33-as zárkiszerelés regionális csúcstartója, ha megijedtem volna a feladattól! ;-)
Nagy levegő, kasztniba be, ajtóbehúzó + kárpit le (zárt ajtónál!) - 5-6 perc alatt kezemben volt a zármotor. Szerencsére közben rájöttem, hogy gyorszáras a vezetékelés, egyedül a testet vágtam el, mondván ki tudja hol végződik...
A műhelyben csak bénáztak a szerelők, még szép, hogy 5 lépésre a kocsiban legegyszerűbb ezt kipróbálni! Eltávolítottam a régi vezetékdarabokat a csatlakozókig (a rossz motort ugyanis tudatlanul levágtam minden vezetékénél, de ez pont a kidobásra szántnál nem baj...) rádugtam a szerzeményt, a testet összesodortam (már láttam, hogy az is gyorscsatis... :-p ) és PRÓBA! : gyönyörűen teszi a dolgát, akkor visszük! :-)
(éppen rátehettem volna a zárra - uis a kidobott berregős is jól működött csak úgy a levegőben lógva - de egyrészt az idő sürgetett, másrészt meg akartam maradni "tökéleteset vettem" illúzióban a végleges szerelésig, pláne hogy a bontós srác 500 Ft-ot kért érte! (szerintem igazából hálás, hogy ritka egyetlenként kopasztom az egyetlen és ritka 33-asukat, titokban pedig abban bízik, hogy szép lassan az egészet elhordom! ;-)
Folytatás: szombaton keresztfatert megkérem, hogy a testkábelt szakszerűen toldja össze - addig nem bántom a rendszert...
Tényleges Május 1.:-)
Középtávú vezetési gyakorlatot hajtottunk végre családilag - nagyapó-látogatás Bogácson -, tapasztalatok:
- a beöntőbilincs-lazítás nem hogy ártott volna, épp ellenkezőleg: soha ilyen remekül nem "vette a fordulat"..
- az első futómű viszont nagyon gáz: csapágy ropog és már húz is kanyar után, fent is kopog a szilentnél... Hazafelé a Bükkön át - még a szar úton is - bizonyította, hogy semmit nem romlott a biztonság, de akkor is aggaszt a dolog és a legrosszabb, hogy az okát is tudom: a szépség-felnik és az ő ET-ik, utána kellene számolni a dolgoknak, mert hosszú távon ez így nem lesz jó...
- hosszú út után még mindig morog az a valami ott elöl, pedig az ékszíj annyira meg lett lazítva, hogy néha hidegindítás után egy kicsit csikorog is. Muszáj lesz letesztelni valami logikával a vízpumpa-generátor-ékszíj rendszert