Blog
Sikeresen boltoltam Sanyi kartárssal egy garnitúra nyári gumit. Már ideje volt, mert nagyon sajnáltam már a téli gumiimat koptatni a meleg aszfalton. Addig maradnak ezek a gumik, míg nem találok ízlésemnek megfelelő felniket, vagy míg el nem kopnak... :)
Ma csak rövid időm volt bütykölni, de egy fontos dolgot sikerült megcsinálni: a hátsó ülés alatti öv-rögzítést megoldva kifűztem az övet a hátsó torony tetején lévő elemből, majd természetesen vissza is kötöttem, mivel a "bébiket" továbbra is fuvarozni kell! ;-)
Már éppen örülni kezdtem, hogy mindjárt vihetem a verdát a lakatoshoz, amikor felfedeztem egy kis rozsdásodást a kerékdob belső, ülés felőli oldalán... Nem voltam rest belevágni a csavarhúzót - és engedett :-(
Nem nagy felület és jól hozzáférhető mindkét oldalról, mivel egyből a kerékjáratba lyukadtam ki, pont a betöltőcső mellett...(nem véletlen, pont ezért rohadt ki...)
Ezen "felbuzdulva" nekimentem a doblemezre ragasztott rugalmas hangszigetelő elszíneződéseinek és itt is volt sajnos egy találat: ez azért gázosabb, mert a lengéscsilla-toronyba lyukadtam bele, azaz ha belülről meg is lehet "varrni", szépen belülről leápolni csak a hátsó-híd kivétele után lehet majd :-(
Mivel a "helyzet fokozódik" elhatároztam, hogy egy autós témákban utazó volt Megbízómat felhívom - az üveges céghez is nála van a kontakt - lakatos ügyben, most már jó lenne "interaktíve" beszélgetni valami szakemberrel a részletekről.
(később nyugtalanító vagy inkább sürgető infókat kaptam: május végén ovis-szülős kirándulás.... Ahhoz, hogy kellően magas lóról fitymálhassam újgazdagék "sokpézérvett" verdáit, nem szabad megadni azt az esélyt, hogy a rozsdás sárvédőmön botránkozva nagyon elbízzák magukat! :-p Festve biztosan nem lesz, de
az nem is baj...)
Amin filóztam még:
1. Grego cartársat megkérem, hátha Olaszba' mégis kapható a raktérablak-keret meg a torony tetejére a műanyag (amin az öv átmegy)
2. Elnézegettem a csomagtér-rolót:
- Ezt pofozgatni hülyeség
- Bőrből újat szintén (nem lesz annyira elegáns, amennyire tönkre fog menni a használatban)
- A műbőr nem tecc, akkor viszont lehetne valami erős (zsákszerű) textília, világos színben mindjárt vidámabb is lenne és erre könnyebb lenne feliratot és/vagy logot varrni (hímezni) ;-)
Csúnyán elkezdett csörögni a motor, ezért az Autógenerál Kft kezelésbe vette a vezérműlánc feszítőt. Kivették töltésre a vadi új akkumlátort, amit egy másik kocsiba raktak be. A passat egy Zeller József nevű pöcsé volt, aki elismerte, hogy más akkumlátort kapott, de vissza már nem adta. Remélem idővel majd visszaüt neki az életben ez a patkány viselkedés.
- új olajszűrő
- olajcsere
- új szelepfedél tömítés
A kiszolgált 45 Ah-s akkumlátor helyett, egy jó kis 60 Ah-s aksi került a gépszörnyetegbe.
Az egyik hengerben 7 bar körüli kompresszió volt csak, így a szelepüléket köszörülni kellett nagy-nagy bánatomra.
Hivatalosan (legalábbis a forgalmi szerint) mostantól lett enyém a kicsike.
Amikor regeltem ide, kissé túlzásnak tartottam, hogy blogot vezessek az autómról. Mivel rajongói oldalról van szó, simán elnéztem másoknak ezt a kis bogarasságot. Aztán rájöttem, hogy ez egy csodás virtuális kis szervizkönyv, így a mai naptól kezdve én is vezetni fogom. Visszamenőleg le is jegyzek pár dolgot, amire emlékszem.
Végül hiába vártam, Bartos Janira, megvettem az olajozófúvókát a Péceli úti bontóban. (feleannyiért)
Továbbá vennem kellett egy új főtengely csavart, köszönet érte Torjay Lacinak ismét... :)
Lassanként megérkezik a COMETIC HF-tömítésem az usa-ból. :D
Nos, kicseréltem a hátsó csapágyakat, nyilván már mindkettőt, mert ha az egyik megadta magát, akkor a másik se igen húzza már sokáig... kifejezetten halkabb lett a kocsi :)
~172000 km