Blog

>> Egyébötödik Béla // Alfa 145 1.6 TwinSpark // 2009-03-12

Még mindig semmi!!!
Február 16-án felhívtam a kispesti önkormányzat jogi irodáját, hogy mégis hogy áll az ügyem. Beszéltem ott a joginénivel, aki kért tíz percet, azzal az ígérettel hogy visszahív. Négy óra várakozás után újra felhívtam, és nagyon elnézésemet kérte, hogy nem hívott vissza, de megnyugtatott, hogy egy hét múlva ha felhívom a biztosítójukat, ott lesz az ügyem! Nagyon hálás voltam neki.
Február 23-án felhívtam a biztosítót, ahol közölték, hogy még nem ért oda az ügyem, de a posta, és az iktatás sebességét ismerve ezen nem is csodálkoznak (én sem).
Március 11-én újból hívtam a biztosítót, ahova még mindig nem érkeztek meg a papírjaim. Nem voltam a hír hallatán egy kicsit sem nyugodt. Gyorsan felhívtam az önkormányzatnál joginénit, aki megígérte, hogy utánanéz, és 10 perc múlva visszahív. Én kötöttem az ebet a karóhoz, hogy majd én visszahívom a múltkori esetből okulva, de nagyon megígérte, hogy 10 perc múlva visszahív. 3 óra múlva visszahívtam, mentegetőzött, hogy elfelejtette, de utánanézett. NEM KÜLDTE EL!!!! Elborult az agyam, és kicsit sem szépen kértem meg rá, hogy haladéktalanul küldje át a biztosítónak a papírokat, és megígérte, hogy így jár el. Szerintem minden nap felhívom, hogy elküldte-e, az a biztos.

 

már majdnem készen vagyunk vele. már csak pár aproság van hátra és vihetem Schulek mesterhez : )

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-03-11

Szamosi mesternél ma sor került az olajcserére + minden szűrő cserélve lett + általános átvizsgálás, de minden rendben :) Minden szűrőből gyárit vettem, kivéve a légszűrőt.....abból most 1 Novitec sportszűrő került bele.

>> SzervizAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-02-12

Meghalt az aksi,este még hazamentem de másnap meg már nem indult... cella zárlatos lett.. új aksi tipus: Magnum 12V 60Ah

 
>> EgyébBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-03-11

Megirigyeltem a szomszédot és én is feltetettem a nyári gurulókat.
Centirozás, csavarozás, szokásos szitkozódás a hurculászás közben.

A gumicserén még gondolkozom, mivel a tavalyi nyúzás ellenére a kopásjelzők még vígan látszanak.

>> Tuning és extraKovesz // Alfa 156 2.0 16V TS // 2007-09-29

Házasságunk alkalmából feleségem "meglepett" egy új, 17"-es kerékgarnitúrával. Egy angyal! :-)

Változás: Ahhoz képest, amire számítottam semmi, pedig főleg Budapesten használom. Kicsit jobban ráz rossz úton, hajlamos "felúszni" a vájatokon, azonban összességében jobb az úttartás, no és persze a megjelenés.

 
>> Tuning és extraKovesz // Alfa 156 2.0 16V TS // 2008-05-23

A gyári lámpák teljesen bemattultak, a fontsor elkopott, ráadásul egy nagyobb kő (?) összezúzta az egyiket. Először olcsó TYC-re lettek cserélve ezek azonban nem voltak méretpontosak, rosszul szórták a fényt, és kb. két hónap után letörtek az izzókat tartó fülek.

A gyárira viszont gyűjteni kellett, mert aranyárban mérték (Bosch darabja 87.000.-), aztán jött az ötlet bontott GTA-lámpák. Ezekből azonban csak egy-egy darabot lehet elcsípni és többnyire Albionból származót, amivel csak az a gond, hogy ellentétesen szórja a fényt.

Végül összespóroltam egy gyári (Carello) GTA lámpáravalót, ami ugyan nem Xenonos (így is kisebb vagyon), de legalább jó minőség és be lehet szerelni rendesen.

Aprópó! Az utólag töredékösszegért beszerelhető xenon-szettekről mindenkit lebeszélnék. Nemcsak azért, mert nem megy át a vizsgán, hanem azért is, mert lényegesen nagyobb hőt termel, ami a fontsor hamarabbi elhasználódásához vezet. Ráadásul a xenon fény szórt, ezért tényleges funkcióját csak projektorral (békalencsével) tudja ellátni.

 
>> SzervizKovesz // Alfa 156 2.0 16V TS // 2008-04-08

Tévedés, hogy a megtett kilométerek alapján kell az olajat cserélni egy autóban. A hőtágulástól, kopástól, évszakok változásától még a legjobb motorfolyadékok tulajdonsága (viszkozitása) is megváltozik, célszerű tehát évente cserélni.

Különösen igaz ez a Twin Spark motor/Selénia Racing kombinációra (a 20K esetében mesterségesen tolták ki a szervízciklust). A balansztengelynél kicsi olajat eresztett a motor, cseréltük a kupakot és az egészet lepasztáztuk.

A kuplung már kemény volt és nagyon fent fogott, megérett a cserére. A szerkezet és a kinyomócsapágy mellett új váltóolaj is került bele (Tutela). Pár száz kilométer megtétele után a tengelykapcsoló azonban elkezdett nyöszörgöni. Kiderült a kinyomócsapágy gyári hibás volt. Szerencsére gariban cserélték.

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-03-10

Egy hét után ma újra láttuk a napot,s ebből kifolyólag beültünk az Alfába és Esztergom városába utaztunk,bár nem volt ott semmi dolgunk,viszont egy jót sétáltunk a városban,ami rendkívül jót tett a lelkemnek a hosszú tél után :)

>> SzervizKovesz // Alfa 156 2.0 16V TS // 2007-03-17

Egy ideig nem írtam blogot, aztán rájöttem nekem mennyit segítettek a márkatársak tapasztalatai, bejegyzései, úgyhogy úgy döntöttem (2009. 03. 10.) utólag lejegyzem a tapasztalataimat, hátha valaki tudja hasznosítani.

A 156-os 98.000 km-rel (?) került hozzám, ahogy szokták mondani "korának megfelelő állapotban". A megadott km-szám igaz lehetett, az autó alig eszi az olajat, nem szivárog a blokk sehol, kezelőszervek (kormány, váltógomb) nem kopottak.

Azért nem bízunk az eladóban, megcsináltatjuk a nagy kötelezőt, azaz: szíjjak, görgők, gyertyák (NGK), folyadékok (Selénia Racing), vezérlés cseréje. Ellenőrzés során kiderül, hogy jobb első kutyacsont is gyenge, így azt is cseréljük.