Blog

>> SzervizJani55 // Alfa 146 1.6 Boxer IEL // 2009-05-01

Velem történt a Székesfehérvári Fiat szervizben (tescoval szemben), saját szememmel, fülemmel láttam, hallottam (nem úgy mesélte valaki):

Csak azért írom, hogy kétszer is meggondolhassátok, nem biztos, hogy ezt a szervizt kell válasszátok.

Kedvenc 146-osom (mindezidáig) egyetlen hibája, hogy egyszer csak (minden előjel nélkül) nem tudtam indítani (szerencsére itthon): behalt a benzinszivattyú!

Alfa segély 1-esre vizgázott, mert csak a negyedik napon jöttek, (napi két-három telefoni segítségkérés) pedig, ha jól emlékezem, az újkocsi vásárlóknak 4 órás határidővel garantálják a segítséget, de végül is megérkeztek, szervizcsatlakozás, tesztprogram, => benzinszivattyú nem működik. Behúzattak a hozzám legközelebbi Alfa-Fiat-Lancia szervizbe, Székesfehérvárra.

A szervizbe nem is kellett beállnom, mert az előzetes teszt alapján egyértelmű volt a benzinszivattyú hibája. Benzinszivattyú nem volt raktáron, de az ország egyetlen hivatalos Alfa szervizben sem, sőt állítólag az országban sem!
Ezt három(!) óra alatt sikerült kideríteniük, addig ott, az ügyfélváróban vártam, nézegettem, többek között az üvegfalon befelé a szerviztérbe is. És a következőket láttam:

Közvetlen az üvegfal túloldalán,
balra, egy gyönyörű Croma volt nyitott motorháztetővel, megbontott motorral. Hengerfej nem volt rajta, teljesen nyitott motor, senki nem is dolgozott rajta.
Jobbra mellette egy Tipon a be sárvédőnél karosszéria munkát végeztek hárman.

Kisflexszel dolgoztak, a szikracsóva pont a mellette álló kocsi nyitott motorháztetején belülről visszaverődve, pont a motortérbe, pont a nyitott motorba hullott!

Hát, ez nagyon nagy szakmai hiba! Szóvá is tettem ott rögtön, bár nem volt semmi közöm egyik kocsihoz sem. A szervizvezető nem volt képes megérteni, mekkora kárt okoztak evvel a Croma motorjának.

Közben kiderítették, várhatóan egy hét és kb 120eFt a kocsikám előre látható időigénye és költsége.
Nagyon hamar és egyértelmű volt a döntésem, itt nem maradunk, hazahúzott a feleségem a puntokával. És nagyon jól tettem, 26eFt -ért vettem benzinszivattyút Budaörsön és magam építettem be, egy óra alatt.
Hangsúlyoznám: tiszta körülmények között, (senki nem javította le a kocsit, a kulcsait se kellett kiadnom a kezemből, stb., stb.) nem ezen a kocsin tanultak és még csak sérülések sem keletkeztek rajta... Mert hát, sokmindent láttam és hallottam már a szervizekről és az ügyfelek lehúzásáról (és bocs a tisztességes Szervizektől).

És, minden jó, ha a vége jó: van egy - két rossz szokásom: pl.: minden tankolásról elteszem a blokkot... és pl.: csak a sárgakagylós kutaknál tankolok...
Gondoltam egyet: próbaképp, beviszem a tankolási bizonylataim egy kísérőlevéllel a megfelelő helyre, és letettem a rossz benzinszivattyúval együtt. Tíz nap után kérték a számlaszámot, ahová utalhatnak...

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-01

És igen! Végre megérkezett a garnitúra. Ma elmentem érte Punisherhez. Kicsit sajnálom, hogy nem az eredetileg kiválasztott felni lesz, de ez is elég jól néz ki. Tetszik. A mérete 8"x17". Kíváncsi vagyok hogyan fog mutatni az autón. Pár nap és kiderül. Már csak mozgókúpos csavarokat kell beszerezni, mert (nem kis meglepődésemre) azt nem adtak hozzájuk.

>> SzervizNero // Alfa 166 2.0 TS // 2009-04-28

Hát nagy meglepődésemre kicsit gyorsan fogyott az olajam (2.0 TS 8V is eszi, de ez 2X annyit). Aztán mondtak okosat: majdnem mindegyik ennyire eszi (ezt a szerelőm is alátámasztja, hogy a sportmotornál ez van, semmi probléma), de tegyek bele jó olajat, sőt akkor legyen 10W60, és hát éppen az autósboltba tévedtem és vettem Castrol Edge Sport olajat és szűrővel együtt cseréltem gyorsan és várom h mi változik.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-05-01

- alsó karter tömítés
- fekete spray

 
>> Tuning és extraszasza(SW) // Alfa 146 ti // 2009-04-30

A kormányomon már nagyon kopott volt a bőr.Egyszer újra festettük egy éve,de nem sokáig bírta.Így megkértem Föcköst bőröztesse nekem újra.Nagyon szép lett már alig várom,hogy berakjam:)Köszi Föckös te vagy a bőr király!!:)))

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-30

Mióta nálam van az autó, azóta még nem volt cserélve a benzinszűrő, ezért jobbnak láttam kicserélni! Ma meg is történt a csere! Igazából akkor láttam, hogy jól döntöttem, mikor a régi szűrőből kiöntöttem a benne maradt benzint és vele a sok dzsuvát! Sztem még az eredeti Bosch szűrő lehetett benne, amit még gyárilag raktak bele! FIAAM szűrő (4784,-) került a helyére kisebb "faragással"! Nem kell nagy dologra gondolni, annyi csak, hogy az OUT oldalon a gyári szűrőnél a csavar és a filter közé tettek egy közdarabot! Ezt kellett csak kihagyni, mert az új szűrőnek kisebb volt a menete, így csak a csavar passzolt! Na de most már erről is le van a gond! :-) Meg a régi üzemanyagszint jelzőről is, mert azt is kidobtam, mert össze-vissza jelzett már! Néha menet közben elkezdett ugrálni a mutató! FISPA (8550,-) márkájú lett helyette és most már ez is jó! ;-))

Km óra állása: 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)

Elérkezett az idő. Megbeszéltem a vizsgaközponttal, hogy ma viszem az autót, de tegnap este hazafelé eszembe jutott, hogy égnek a légzsákvisszajelző lámpák. Na, ma reggel gyorsan kiüttettem az Autóház Budaörsben, nagyon rendesek voltak, besuvasztottak két autó közé, és töröltek négy hibát, valamint egy kábelkötegnél volt hiba, amit jelzett, cserélték, kész lett, irány a vizsga. Azt mondták, hogy az utólagos xenon nem gond, nem is volt gond. Viszont a hátsó stabilizátorrúd kapott a töréstől, mert jobbra- balra mozog, amit érezni is a kanyarokban kicsit... szóval "Hibásan alkalmas".
Örülünk.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-04-29

Mai napon cserere került a stabirud tokkal vonoval, kis rudakkal együtt.

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-30

Szóval bekerült a szűrő is és bekötöttem a klímacsöveket is! Mivel ez nem gyári klíma, ezért kicsit meg is keveredtem a manual ábrái és a rendelkezésemre álló csövek láttán! Ugyan is a csövek hosszúsága és végződései miatt nem tudtam úgy kötni, ahogy az a manual-ban szerepelt! Végül is százötvenötösösös-ös kollega segítségével sikerült a helyére tenni minden csövet! Aztán már csak a klíma hűtő beszerelése volt hátra, amitől egy kicsit tartottam! De aztán nem volt gond vele, mert csak a zárhidat kellett levenni és a hűtőn található műanyag "kereten” a gyárilag bejelölt kis részt kivágni a csöveknek! Majd klíma hűtő be a helyére (pont elfért a másik hűtő előtt), aztán a csövek bekötése! Zárhíd visszarak és már kész is! :-) Most már csak az elektromos része van vissza, amiben sajna nem vagyok járatos! Remélem ez a probléma is hamar megoldódik! :-)

>> Szervizmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-04-30

Égett gumi, vagy műanyag szagot éreztem egyik nap hazafele, levittem szerelőhöz. Hosszbordásszíjat cserélni kellett, mert elvolt öregedve és hiányzott belőle egykét darab. Munkadíjjal együtt 11ezer ft. km óra állás: 134185km