Blog
Otthon nekiugrottam a zárműanyag-ragasztásnak: erre a célra PÁLMATEX-et favorizálom, aminek az alfája :-) a sikeres oldószer-elpárologtatás, jobbnak láttam a repedt részt letörni. Nitrós mosás után megkentem a darabokat és hagytam száradni...
A mai napra - lévén a kocsi nem is zárható - nem terveztem autózást, aztán mégis délután elszaladtam vele az internet-modemet leadni...
Hogy ne legyen hiábavaló a kiruccanás, a végén leálltam kicsit a motort bütykölni: a legutóbbi módszer nem volt túl hatékony a karbibeállításra, nem sikerült a 4 működő hengert beállítani, ezért kicsit radikálisabb módszert választottam.
Elzártam valamennyi hengert és mindkét oldali fojtószelepet és onnan indítottam.
Lényeg a lényeg: sikerült, legalábbis megfelelő alapjárat mellett ment minden henger, bubogás és egyéb jelenségek nélkül. Tartottam egy próbakört a délutáni csúcsban és meglepően jól muzsikált! ;-)
(majd meglátjuk a tartósteszten, elsőre mindenesetre meggyőző volt...)
Elkészült a számlapom.Imádom nagyon szép lett.A képek csak telósak,de majd csinálok normálisat,ha lesz itthon gép.A számlapot a www.szamlap.hu oldalon csináltattam.Benett számlap!
Kicseréltem a légszűrőt 200314km-nél. Most egy darabig ez is letudva....
Kilyukadt a kipufogóm.Először csak azt hittem ereszt valahol a toldásnál,szép öblös hangja volt.Lassan azért kezdett zavarni,így aláfeküdtem,hátsó dobot leszedtem,és itt az eredmény.
Szépen kiégett.A kék szín a rozsdaátalakító színe,ami aztán megfeketedik.
Végül ha már aláfeküdtem,lekentem a hátsó hidat is.
Minden tavasszal elviszem a klímáshoz egy fertőtlenítő-gombamentesítő kezelésre a gépet, egyúttal kicseréltem a pollenszűrőt (aktívszenes-bosch) is mert egy év alatt rendesen összeszedte a koszt!
A képeken egy kis segítség annak aki még nem cserélt faceliftesen pollenszűrőt, figyelem két darabból áll és figyelni kell a szűrőn levő nyilakat ami a levegőáramlás irányát mutatják!
Km óra állás: 115700.
Lévén, hogy minden igyekezetem ellenére a makrancos asszonyság csak binárisan volt hajlandó a gázra reagálni ( alapjárat vagy padló) és miután már nagyon mehetnékem van, profi kezekbe adtam a hölgyet.Reményeim szerint Jani nemsokára használhatóvá varázsolja a gépet. :)
Az olajszivárgás megszüntetéséből, (hátsó főtengely szimmering csere), kuplung, illetve lendkerék csere lett.
a kettőstömegű lendkerék halott volt, mindebből csak annyit érezhettem, hogy alapjáraton egy meg-meg ciripelő hang hallatszott a váltó oldalról.
s ha már szervízben volt kicseréltettem a vezérlést a vízpumpával együtt ,180e km van a gépben
s a bal felső trapéz is cserére érett a felső tartóval együtt.
Végre megvan.Az autóm csomagtartó méretével sosem büszkélkedhettem.Viszont lapult benne egy jóságos erőlködő,amit az előző tulaj hagyott rám.Sajnos a Bass hangadó ládát kivette belőle.Na ezt most sikerült pótolnom.Most még egy spaniferrel van rögzítve,de már rajta vagyunk,az igényes megoldáson.Hát pakolni nem nagyon kell a csomiba,de nem semmi amit művel ez a doboz.Adatokat sajnos nem tudok,de az erőlködőhöz lett mérve.
U.i.:Azért két tálca sör még elfér benne. :)))))
Naná, hogy minden egyszerre jön. Mindegy, már ez is ok
3 hónapnyi pihenő után végre megint Alfa, de még milyen! Pont olyan mint amit szerettem volna, hála gondos gazdájának, teljesen tökéletes!
Elég nehezen telt el a mai nap, már alig vártam, hogy kész legyen az új rendszám és birtokbavehessem a gépet.
Ez életem első dízelje is, így a kuplung az elején még szokatlan volt, meg az is, hogy ezt nem kell úgy huzatni. És nagyon szépen muzsikál, azt hiszem minden nap nagy élmény lesz vele autózni.