Blog

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-03-01

Végülis pirosak lettek, és MOTIP 150 fokos motorblokkfestéket használtam hozzájuk.

 
>> SzervizMoti // Alfa 156 Distinctive 1.6 16V T.S. // 2009-03-01

Na így már hibátlan a futómű...

 

A decemberben cserélt szélvédőmre kaptam egy kavicsot olaszhonban, még januárban, de szerencsére nem volt nagy, így kibírta, míg hazajöttünk. Itthon 6od annyiból megúsztam a javítást, mintha kint csináltatom. :)

Már régóta hangoskodott, gondoltam jobb lesz most itthon kicserélni. Végülis SKF lett

>> Tuning és extraGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2009-02-28

Sikerült hozzájutnom Ystuc jóvoltából 4db 16"-os "sokküllős" alfa felnihez, Pirelli P7 gumival együtt. A felnik kiváló állapotban vannak, csak az egyiken van egy lepattanás... nem vészes...
A jó időt már nem bírtam kivárni, így a téli gumik "nyári álomra" szenderültek és felkészültem az újakkal a nyárra :-))

 
>> EgyébViktor-alfa // Alfa 33 1,7 16V Permanent 4 // 2009-02-28

Mostanra sikerült szétszedni lakatolásra a vasat. Motor váltó hajtáslánc ki, donor alkatrészek beszerezve. Lesz mit javítani rajta. míg a lakatos és a fényező (persze Krisz) dolgozik, adig megújul a motor és a komplett hajtáslánc is.

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-02-28

- cinkspray
- tisztítás
- olajozás
- még kell hozzá 2 tömítés, remélem a mogyoródi ipse vállalja

 
>> SzervizSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2009-02-28

Leadtam, majd ha kész lesz, elhozom ;)

Update:

Ami cserélve lett:
- 24 db gyári új hidrotőke
- teljes hüvelyszett
- gyűrűszett
- minden tömítés, szimmeringek
- teljes kuplung szett
- gyertyák (100ezret futásúak kerültek be)
- hátsó 2 kipufogó dob
- hátsó futómű szilent
- olajak
+ ami még nem jut eszembe.

Köszönöm Zolinak a munkát!

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-02-28

- hát elkezdtem... jó móka, de végre tudom már pontosan miként működik. Nagyon mókás szerkezet.
- a szétszereléstől kezdve az összeépítésig, mindig teszek majd fel új képeket

 
>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2009-08-29

Ma megrendeltem az új nyárigumikat. Végül a Michelin Pilot Exalto PE2 nyert többek között a Nero Zero-val szemben.
Igazából minden rendelkezésre információ szerint a PE2 is tudja mindazt, amire nekem szükségem van, ugyanakkor egy hajszálnyival kevésbbé sportosra kihegyezett, ami nekem maximum egy 2.4 JTD-nél hiányozna.

Pilot Exalto PE2 review

(Előny az is, hogy egy garnitúra Michelin gumihoz Németországban garancia is jár, vagyis 2 éven belül ingyenesen javítják a sérült gumit, vagy állják a pótlás költségeinek egy részét.)

Még annyit tennék hozzá, hogy a Nankang UltraSport NS-2-vel is jók voltak a tapasztalatok. Nem a leghalkabbak, nem a legjobbak vizes útfelületen. Ellenben szárazon megfelelőek és az árukat megérik. Márpedig ebben bíztam, mikor ilyeneket vettem.
A legtöbbet minősített gumi a reifentests.com-on. (2000+ vélemény jelen pillanatban.) Eredmény: egyedül a nedves tapadásban közepes a minősítés, minden másban jó.
(Szóval nem minden rossz ami kínai. A magam részéről amúgy sem vagyok híve a származási hely alapján történő beskatulyázásnak...)


Breaking news: Most, az első pár ezer km után kijelenthetem, hogy nagyon szimpatikusak a PE2-k. A tapadással igazából eddig sem volt gond, de ami most új, az a "síri csend" a gumik felől. Normális aszfalton egy "halk siklás" az utazás.

Update 2009.08.29: Az NS-2 továbbra is a legtöbbet értékelt gumi a reifentests.com-on. Mellékeltem az összesített eredményét. (4000+ vélemény alapján.)