Blog
Minden tiszteletem Ferkéé és Zé szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)
A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.
Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.
Ma reggel néhány km megtétele után először nyikorgást hallottam a jobb oldalról, majd egyértelmű morgást, utána elkezdett ütni a jobb hátsó kerék. Gyorsan megálltam, és látom, hogy kicsit kotyog a kerék. Levettem a csapágy anyájának a fedőjét, és teli volt fémporral...innentől egyértelmű a dolog: meghalt a csapágy. Hazajöttem gyökkettővel, felbakoltam, szétszedtem, ld. képek... öröm bódottá így hétfő reggel....
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024129t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024130t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024131t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024132t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024133t.jpg)
Múlt héten megérkezett Hollandiából a régóta várt "Engine Start Button". Már régóta terveztem, hogy "leveszem" a kulcsról az indítást mivel általában a gyújtás ráadva 5-6 mp. is eltelik mire minden teszt lemegy, kialszik minden visszajelző csak ezután szoktam indítani! Sok fejtörést okozott a gomb helyének megtalálása, hogy kézre is essen ne kelljen a műszerfalat megfúrni..stb! Aztán egy külföldi tuning oldalon láttam egy avdit melynek a kézifék mellett helyezték el és innen már nem volt nehéz a dolog.
Mivel az aprópénztartót tudom nélkülözni így erre a helyre esett a választás!
A kézifék-boxot 6 csavar tartja nem nehéz kiszedni, kellett még egy 32-es lyukfúró meg tapétavágó, szerencsére a gumit nem volt nehéz kifaragni és már bent is volt a helyén! Javítandó az esztétikát vágtam köré egy alumínium lapot amit alaposan felcsiszoltam-políroztam!
Az elektromos bekötés is megtörtént igaz a villamosságis haver megküzdött vele de az este vörösen "izzó" gomb látványa kárpótolta!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024119t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024120t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024121t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024122t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024123t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024124t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024125t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024126t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024375t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024376t.jpg)
Megvolt az idei első "meeting" ráadásul mindjárt a legnagyobb! Kicsit késve érkeztünk a beléptetés sem ment gyorsan de megérte a helyszín kárpótolt mindenért no meg a látvány.........!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024111t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024112t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024113t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024114t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024115t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024116t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024117t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024118t.jpg)
A helyszín gyönyörű, az autók szépek voltak és megtörtént a csúcsbeállítás is. Sikerült találkozni a topicból már jól ismert tagokkal és megismerni néhány új alfaőrültet is. Köszönet a szervezőknek. Az út hazafelé a Dunaparton csodálatos volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024105t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024106t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024107t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024108t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024109t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024110t.jpg)
Már ránézésre sem volt olyan egyszerű szét- és összeszerelni, mint a hátsó futóművet! Hát még megcsinálni! Először le kellett szednem a kipufogó katalizátor előtti részét a leömlővel együtt! Aztán a váltót alá kellett bakolnom (biztos, ami biztos), mert a tartó konzolját is le kellett szedni, hogy a bölcső lejöjjön a helyéről, ami csúnyán szétrohadt és eltört! De előtte még leszedtem a lengéscsillapítókat, kikötöttem a kormányösszekötő gömbfejeket, leszedtem a lengőkarokat (az egyiket csak dr. flex segítségével tudtam), majd levettem a féltengelyeket is! A bölcsővel együtt lejött a kormánymű is, mert ez is cserés! A bölcső csavarjaival megszenvedtem, mert nagyon be voltak rozsdásodva, de sikerült őket kiszedni! Miután minden régi alkatrészt kiszereltem, fordított sorrendben mehettek helyükre az újak! Persze közben még beszerelésre kerültek a klíma alkatrészei is, de erről külön blogot írtam! A bölcső és a stab.rúd bontott volt, így természetesen kaptak egy csiszolást és festést! A kormánymű egy 2,5 TD 155-ből valósi, ez ment a régi helyére! Vettem új szervócsövet (3000,-) is a kormányműhöz, ez is cserélve lett és kapott fincsi 1L Tutela olajat (1880,-) is! Bölcső vissza… Na ez nem volt ilyen egyszerű, ugyan is, amit először hoztam Marklar-tól az nem lett jó, mert nem illeszkedett a helyén! Pedig ránézésre a kutya nem mondta volna meg, hogy meg van nyekkenve! Így lett másik bontott bölcső és ez végre jó lett! Aztán a váltó tartója is vissza és jöhetett a többi "sallang”, úgy mint az új lengőkarok, 16V axiális csuklók (Ezek végéből egy-egy centit le kellett vágnom, mert teljesen betekert gömbfejekkel is nagyon összetartott a két kerék!), kormányösszekötő gömbfejek, kerékcsapágyak (csere munkadíja 3000,-), "kutyacsontok”, bontott féltengelyek! A gyári gátlók helyére itt is Bilstein sportgátlók kerültek, hogy még sportosabb legyen a gép! ;-) Elöl is lecseréltem az összes rozsdás fém fékcsövet réz (1000,-) csövekre és lettek új gumi fékcsövek is! Ami a fék többi részét illeti az egy kisebb-nagyobb átalakításon ment keresztül! Illetve nem is átalakítva lettek, hanem nagyobbra cserélve! A 16V-nek első fékei nagyobbak, mint a 8V-nek, így ha már úgy is cserélni kellett pár dolgot, akkor ezeket már miért ne!? :-)) Szóval a 257mm átmérőjű tárcsák helyett kapott 284mm-eseket, persze újat a Zimmermann-tól! Ehhez viszont nagyobb féknyergek is és csonkállvány kell, ami szintén egy 16V-ből lett átrakva! (De nem eszik azt olyan forrón! Ugyan is nem ment fel a helyére! lsd. következő post) Úgy gondolom, hogy nevezhetjük ezt egy kisebb fék tuningnak is! Így viszont 15”-osnál kisebb felnit nem tudok az autóra tenni! Jah, és természetesen előről sem hiányozhatnak a Textar betétek! Ezek után, hogy végre minden a helyére került, visszaraktam a kipuff. rendszert, de előtte még kicseréltem a Lambda-szondát is új Bosch-ra! Ezzel remélem már nem lesz gondom! De még mindig nem fejeztem be a munkát, mert a főfékhengert is ki kellett cserélnem, mert csak többszöri pumpálásra keményedett fel a pedál már menet közben is! Az meg ugye nem olyan jó! Ebben megint Thomika Cartárs sietett a segítségemre és rendelte meg nekem az új főfékhengert (16.981,-). Megint köszi neki a segítséget! ;-) Így van ez, ha egyszer el kezd szerelni az ember, nem tudja abbahagyni! :-D Ja, de most még egy futómű állításra és műszakira el kell ugranom a helyi szervízbe! :-))
Km óra állása 100304 Miles
Régi óra szerinti km állás: 202554 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 51681 Km (32116 Miles)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024088t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024089t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024090t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024091t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024092t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024093t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024094t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024095t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024096t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024097t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024098t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000024/0000024099t.jpg)
1700-as fordulatnál bizonyos rezgő hangot adott az autó, elmentem karosszériáshoz, kiderűlt,hogy a katalizátort tartó vas eltört.Gyors hegesztés, lehetett menni tovább,semmi hang.
144.000 km-nél lecseréltük az olajat (Castrol), olajszűrőt ( gyári Alfa), légszűrőt (MANN), és a pollenszűrőt (MANN).
Időközben megadta magát a termosztát, ezt is kikellett cserélnünk.