Blog

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-09

Az összetört tükörházat megstoppoltam, de így nem volt az igazi, nagyon csúnya is volt és nem is záródott rendesen a tükör. Megint András bácsi segített ki egy új tükörrel, sőt, meglepetésként színt is kapott a tükör.

A kőfelverődések miatt a fekete háromszöget is újra kell majd festenem.

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-09

2009. május 8, 145070 km
A vétel után teljesen boldog voltam, milyen jó a 156 fékrendszere. A 146 után úgy tűnt, bárhol, bármikor meg tudok állni. Ennek ellenére jól tudtam, hogy egyszer cserélni kell majd a fékeket, amit a Szamosiék is megerősítettek, 93.300 km-es állásnál rámutattak a nagyon vállas tárcsákra és félig elkopott betétekre. Az idő múlott, a km-es száma nőtt és valahogy nem akartak kopni a fékek. Senki nem akarta hinni, 50 ezer km után a tárcsák ugyanúgy vállasak a betét meg ugyanúgy 50%-os volt. Végül a hátsó betétek fogytak el elsőként. A négy tárcsát és a betéteket már régebben megvettem BotiGTA-tól, számomra teljesen ismeretlen dán márkáról van szó - NK. Az első fékcsövek olaszok, Erhardtól vettem, a fékolaj meg maradt a TOP4. A cserét András bácsinál végeztük el.

A bal hátsó porvédő ki van szakadva, ez majd egyszer cserélni kell.

Képek:
1. A fékcső is cserélve
2. Az első betétek még mindig egész jók, pedig 51ezret én raktam bele és félig el volt kopva, mikor az autót vettem...
3. Eredeti, gyári betétek hátul
4. Hátsó betétek - teljesen elkoptak

 
>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-05-09

Már télen nézegettem, gyűjtöttem az infókat melyik "állófűtés"-be érdemes beruházni mivel ezek a modern dízelek olyan kevés veszteséghőt termelnek, hogy iszonyat lassan melegednek be! Ekkor több variáció is felmerült de a gázolajos "igazi" állófűtés 300 ezer körüli ára elrettentett! Tovább keresve akadtam rá először a Svéd CALIX márkájú, hűtővizet melegítő fűtőbetétjére majd a Norvég DEFA karterra szerelhető a motorolajat melegítő fűtőbetétjére esett a választásom!
Igaz nem most van "szezonja" de mivel még a januári télben megrendeltem (akkor épp hiánycikk volt) így április elején sikerült megkapnom egyenesen Norvégiából a Defa gyártmányú motor előmelegítő rendszert (147 euróért) amit ma sikeresen beépítettem a gépbe!
A munka legnehezebb része a 220-as csatlakozó helyének megtalálása volt mivel a beszerelési útmutatóban javasolt jobb oldali ködlámpa melletti olajhűtő-csatornába nem találtam esztétikusnak a látványt! Végül a pajzs lamellái között "rejtettem" el a csatit így szerintem nem feltűnő alig látszik!
A karter megfelelő előkészítése (finom csiszolás, zsírtalanítás) után egy a készletben mellékelt spec. "kenőccsel" bekenve rögzítésre került a fűtőbetét az olajteknőn!
A kábel elvezetése (ami leginkább egy zuhany-gégecsőre hasonlít) már gyerekjáték volt néhány kábelkötegelő segítségével rögzítettem majd a "védőföldelést" is rákötöttem a kaszni egy előzőleg kifúrt pontjára!
A készlet előnye, hogy később igény szerint bővíthető utastéri ventilátoros fűtőelemmel, akkutöltővel, utastérből programozható kezelőpanellel sőt még távirányítós vezérlőegység (igen borsos árú) is illeszthető a rendszerhez a későbbiekben!
Én jelenleg egy digitális programozható kapcsolóórával oldom meg az időzített bekapcsolást!
A gyári specifikáció szerint -10 fokban 2,5-3 óra alatt képes minimum 50 fokosra melegíteni a karterban lévő olajat azt hiszem nem kell ecsetelnem milyen jót tesz ezzel a ledermedt motornak (turbónak)! Most kísérletképpen használni fogom a reggeli relatív alacsony hőmérsékletek miatt! További tapasztalatok később!

>> SzervizErhard // Alfa 156 2.4SW 165 LE // 2009-05-09

Érdekesség tötént velem a minap és a kedvenc 156sw - mel. A horvát tengerparton voltam két napig semmi probléma nem volt az autóval nagyon jól bírta az utat.Mindaddig míg hazafelé +25 fokban klimával 160-170-es tempónál egyszercsak leállt a klíma,a fűtőventilátor, és a vízhűtő ventilátor. Ezekből csak az első kettőt érzékeltük. Akkor lepődtem meg amikor észre vettem hogy 130fokos lett a hűtővíz és világított a piros lámpa. Hirtelen felismerésemnek köszönhetően a fűtést a maximumra tekertem, ekkor visszament a víz 90 fokra. majd visszatekertem a hideg állásba és megint felmelegedett a víz.Lejöttem a pájáról és belebújtam a motortérbe.
Az ok és az okozat: Horvátországban ugyebár a tenger miatt magasabb a levegő pára és sótartalma, most kb 60%-os volt eggy helyi barométer szerint.Namost ez annyira elősegítette a biztosítékok korrodálódását hogy meg szünt létezni az elektromos áramunk útja. Kivettem egyenként az összeset és egy csavarvégen ott a motortérben megkarcóltam őket. És láss csodát elindúlt a klíma és az összes ventilátór. De azért hogy ne végezzek fél munkát miután hazaértem vele szerencsésen az összes biztosítékot és az aljzatokat kontakt javító aerosollal át tisztítottam. Tehát ha ilyesmi történik veletek is ne gondoljatok mindjárt a legrosszabbra.

Ma egy rövidet kellett menni a géppel, provizórikusakat kellett rögtönözni mindenhol:

B2 ajtó: még kell egy réteg festés a hibákra, ellenben gumi nélkül meg lötyög az ajtó -és pont a Bencusé... Viszont az előző réteg száraz, hát csak nagyjából (ellenőrzésnek ez pont kiváló volt) felraktam a gumit.

Betöltő: csak megemelve a kerék felett összedugtam a betöltőcsövet a tanksapkával, az alsó csatlakozástól nem féltem, ugyanis kézzel sem sikerült széthúzni , méghozzá a rákötött sok (számomra megdöbbentően túlbonyolított) vékonyka (szellőző, túlfolyó, visszafolyó, stb...) csövek nem engedték :-o

Azért volt egy kis ijedtség: tőlünk nem messze egy Megbízómhoz be kellett lépni, erre kiszálláskor érzem a benzinszagot... Nézem: folt is van, sőt csöpög :-s
Gyorsan be a sráchoz, eleinte tiszta pánikban, aztán elkezdtem magamat nyugtatni, hogy csak biztos kilöttyent és már nem is csöpög...És tényleg: mire kijöttünk, abba is hagyta és a megoldást is tudtam: egy annyira meredek rámpán mentünk fel a parkolóba, hogy egy kis nafta ki tudott folyni bilncs nélkül az illesztésnél :-p


Este megkapta a B2 ajtóperem a 2. festést, utána nekimentem a kerék környékének is.
Jó hír: a végül ki nem szedett betöltőcsövet sikerült félrehajtani az útból, így egyrészt a tanksapka fizikálisan is megközelíthető, másrészt a dobot is jobban át lehet vizsgálni.
Rossz hír: a cső mögött a beragadt sár nem kímélte magát :-( Az eleve nem egyszerű kettős-lemez kerékdob és a gátlótorony csomópont a legváltozatosabb helyeken rohadt át, egyszerű "kintről-be" átmenő lyuk szinte nincs is, van viszont:
-belső lyuk, ami a gátlótérbe vezet
-átmenőnek látszó lyuk, mai a toronypalást peremén megy át - nehogy egyszerű legyen :-(
-tenyérnyi lyuk a dob felületén, de csak a külső lemezen, felette ott az ép 2. réteg, belülről nem is látszik :-)

Lényeg: még az én szenzációs újraátélő és elmesélő képességem is kevés ezt leírni, majd fotózom - annál is inkább, mert amennyire csak lehet, meg akarom előre tervezni a foldozgatás-festegetés mikéntjét, nem szeretném, ha az egyébként normális lakatosmunka azért menne később tönkre, mert mindenféle kezeletlen felületű üregeket hoztunk létre...

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-09

A hátsó szárny alatt a tetőn van egy gumi, amit még eddig senkinek nem sikerült megfejtenie, hogy pontosan mire való. Több SW tulaj is eltávolította már, és elmondásuk szerint a hátsó szélvédő nem porosodik azóta annyira, vagyis van értelme a dolognak. Úgy döntöttem, hogy én is kiszedem.
Ahhoz, hogy a patentokhoz, amik fogják, hozzálehessen férni, jobb, ha levesszük a szárnyat. Belülről mindkét oldalon 3-3 csavar tartja, utána csak lekell emelni. Persze a pótféklámpa zsinórja nem engedi messzire a spoilert. Lapos fejű csavarhúzóval a patentot könnyen ki lehet húzni, bár a gumi nem feltétlenül éli túl. Nekem is elszakadt pár helyen, de mivel nincs már rá szükségem, így nem zavar. A patentokat visszatettem a lyukakba, de ez nem végleges megoldás így. Egyrészt kilógnak nagyon, másrészt van amelyik lötyög. Még annyira nem is zavarna, ha nem tükröződne a fóliázott hátsó szélvédőben, de így nagyon nem jó. Erre kell egy jó megoldás. Szigetelőszalaggal leragasztás átmenetileg jó lehet, de hosszú távon az sem 100%-os. Ezt még ki kell találni.
A látvány így szebb lett, tényleg szárny jellege lett ennek a tetőspoilernek. De hogy a hátsó szélvédő mennyire nem fog porosodni, ahhoz majd egy pár km megtétele szükséges lesz.

U.i.: Kocsimosás után tesztelve, valóban nem porosodik az autó segge. :-)

 
>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-09

Szeretem, ha tiszta az autónak a motortere is. A szelepfedél eléggé mocskos volt, így elkezdtem takarítani. Még nem tökéletes, lesz még vele meló, de első nekifutásra egész jó lett. :-)
Valamint életem első autóbőr ápolása is megtörtént. Kicsit fárasztó meló, de végül is élvezetes. :-)

Napközben vettem egy kicsit szélesebb, de átmérőre jó biincset, bármikor menni kell a verdával, az meglegyen...Beszereztem még némi segédanyagot ("Brigíció", lakkbenzin, festőnylon), és este csak átsunnyogtam a garázsba ;-)

A csíkok még ismeretlen helyen - imádom, amikor valamit 5-6 helyszín között pakolgatok évekig és amikor kell, még sincs meg :-( A J1 ajtón - korábban lecsutakolva - a csík helye egy kis benzines zsírtalanítást kapott - inkább csak alibiből, ki tudja meddig kell keresgélnem azokat az átkozott csíkokat! :-(

A B2 ajtógumi fogadóperemére is jutott a benzinből + a rozsdapöttyökre Hammerite került.

A J1 ajtóról: a burkolata törésmentes, ez jó hír... Az ajtóban valami még mindig kotyog/verődik, de nem került sor a kivizsgálására. Viszont az jutott eszembe, hogy mégegyszer nekifutok a koptatócsík-projektnek (gyk.: megvan a teljes szett, de az egyik ajtóra próbaként feltettet le kellett szedni, mert a ragasztási technika nem volt jó... )
Először is meg kell keresni a cumót...

Akkor át a baloldalra: a B2 ajtó erős rokonságot mutat az előzővel, leszedtem az összefestett kédergumit és megtakarítottam alatta. Van 1-2 rozsdapötty, szerintem Hammerite lesz belőle...

Kicsit a betöltő is műsorra került: egy műa. idom fogja oda csavaron keresztül a dob oldalán lévő nyúlványhoz, letekerési kísérletre leszakadt a csavar feje,de legalább lejött...
Ezek után az alsó, tankhoz menő csővel való csatlakozásnál sem szaroztam, az AWAB-bilincs is szépen eltört minimális feszegetésre :-p
Végül sikerült a lényeg: a betöltőcső felső, a tanksapkára csatlakozó részét is szétkötni, így már hozzáférhető a tanksapka!

>> Eseménype-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-09-13

Hupikék cartársal közösen szervezett első találkozónk sikerrel lezajlott! Köszi mindenkinek aki eljött és eltöltött velünk egy csodás hétvégét a Körösök Völgyében!