Blog

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-08-08

Megbontódott a motor. A 6-os hengernél a kipufogó oldali szelepek olajosodnak. Továbbá 4 hajtókarcsapágy erősen elkopott. Na, ez az az utóbbi probléma, ami elég sok kérdést vet fel maga után, mivel olajnyomás van, olaj is időben volt cserélve, és a csapágyak sem voltak olyan régiek. Az olajzójáratok ellenőrzése után többet tudunk majd az ügyben. De 15ezer km alatt nem gondolom, hogy bármi meglepő dolog lenne ott. Továbbra is az olaj a gyanusított, de ez akkor is hogyan? Na mindegy is. Most a probléma megoldására kell koncentrálni, utána jöhet a fotelfizika. Valami gyors megoldást kell találni, ami tartós is.

>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-07-19

Gyerekek miatt le lett sötétítő fóliázva B oszloptól hátrafelé Llumar fóliával. Hivatalosan.

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-08

Elkezdtem megrendelni az első nagy szervizhez az alkatrészeket. Mivel az ördög nem alszik, inkább biztosra megyek és az összes folyadék és fontosabb szíjak is cserélve lesznek.

A nem rövid lista:

Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60 7 liter
Váltó olaj: Tutela ZC 75 2 liter
Hidraulika olaj: Tutela GI/A 2 liter
Fékfolyadék: Tutela dot4 1 liter
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu 5 liter

Ezek megrendelve, jöttükre nyugat felől számítunk.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-07

Bontott db-okra cseréltem mind a 4 porlasztót, mert már nagyon elkezdett füstölni, főleg hideg motorral. Amik bent voltak porlasztók, abból az egyik nem volt rendesen meghúzva mint kiderült. Kiszerelés után kivettem az alátéteket és kipucoltam mindent majd ment vissza a másik 4 porlasztó. 17es és 27es kulcsok kellenek hozzá. A 27es az egy hosszított dugókulcs volt hogy könnyen ki lehessen szerelni.

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-08-07

Tudom, hogy nem volt egy szépségdíjas darab, millió karc, és leverődés borította eddig is a testét, amiket olcsó ecseteléssel fedtem el annyira, hogy nyolc-tíz méter távolságból, kicsit hunyorítva vállalhatónak tűnjön az összkép. Ma munkából hazaérve megálltam a szokásos helyen a parklóban, s az esti bevásárlásra indulva már ez a kép fogadott.
Mostantól már nem csak szimplán agyonecsetelt, hanem egy agyonecsetelt és deformálódott hátsó lökhárító, meglehetősen korlátolt mértékben boldog tulajdonosa vagyok.
Tisztában vagyok az autóm állapotával, így valószínűleg semmit nem parádéztam volna a dolgon, hisz egy kék sárgával, vagy egy "deákkal" sem lettem volna sokkal előrébb, de legalább annyi gerinc lett volna benne, hogy egy fecnin odaírja, hogy bocs, én mentem neki. Mert ahhoz hogy ez így meghorpadjon, még legbalfékebb autós antitálentumnak is éreznie kellett a kontaktot. Az viszont már biztos, hogy az autó külsejét illető terveim mennek a süllyesztőbe, hisz ha nem ilyen lett volna már amúgy is a kiindulási állapot, és egy hibátlan autón okoz ilyesfajta sérülés Mr. F@aszfej, már tuti idegbajt kaptam volna...

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-07

A múltkor már kicseréltem a "szofitát" LED-re. A másikba egy sima 5Wattos kell. Korábban már vettem oda is egy LED-et, de az nem jó irányba világított. Ráadásul a lámpában megfordul a polaritás is, így a LED nem világított.
Rendeltem az ebay-en több LED-eset. Nos ez se világít a fordított polaritás miatt.
Vagy a lámpában kellene megfordítani a polaritást (3. kép két nyíllal jelölt pálya) vagy valahogy az "izzóban".
A lámpát nem akartam kendácsolni, így maradt az izzó.
A végén lévő forrasztást melegítve az egész kihúzható. A két drótot fordítva hajlítva a korábbi "test"-et forrasztottam a végére.
Királyság, működik :-)

 
>> AutóápolásLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2018-08-07

Lassan negyed éve együtt gurulunk Angelóval, minden szép és jó. A futómű kissé kopog ugyan, de a következő szervizig elmegyek, még vele óvatosan, addig talán jobban kijön a baj forrása, és végre egyértelműen meg lehet mondani, hogy ez az elem kopog. A lendkerék még szintén tartja magát. A fogyasztás normális átlaga 7 liter, de sok várossal belenyal a 8-ba is. Nem dráma.
Az utcán parkolás miatt gondoltam megóvom kicsit a fényezést, ezért az asszonytól kapott kupont beváltva elvittem a Sorúti Tescohoz egy komplett külső-belső mosás polír wax kombóra. Az autó 12 éves, tehát azért volt rajta pár damage, de nem volt vészes, most mint a Salamon kerti zöldsége. A waxból valami komolyat kértem tekintve, hogy a környékbeli madarak kromofágot esznek és bocsájtanak ki, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tudja megóvni a wax a lakkot. Az biztos, hogy a korábbi mattulásokat a polír eltüntette.
Érdekes jelenség, hogy a kocsi random hibaüzenetekkel bombáz, úgymint kevés az olaj, elment az egyik izzó, elment a hillholder. Eleinte ráizgultam, de már közömbös vagyok, mind hamis és meg is szűnik egy motor ki-bekapcs után... lehet Windows van a computeren:)?

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-07

Két féle gumi van a nagyvadon. Elől Fulda, hátul Good Year. A Fulda-k 2002-es gyártásúak, a Good Year-ek viszont 2001-esek (!). Egyik sincs kirepedezve, de hallhatóan elég hangosak, megérettek a cserére.

A 166 gyári 16-os mérete az acélfelniken 205/55 R16, ami egy egy nagyon elterjedt méret, óriási belőle a választék, nem is drága. De persze a 16-os alufelnin már 215/55 R16 a méret, ami ugyan csak kicsi eltérés, de épp elég ahhoz, hogy már ritka legyen és darabja kb. egy 10-essel legyen drágább. Update: a manual szerint volt 7 coll széles 16-os Speedline és volt 6,5 collos is. Az utóbbit szerelték 205-tel, az előbbit 215-tel. Az enyémen 7 collos van. ;-)

Imádom az olaszokat, rendszeresen ezt csinálják. A 145-tel is így jártam, mert a 15-ös gyári méret a 195/55 R15, volt míg az általános méret 195/50 R15, ott is hasonló árkülönbséggel.

Természetesen ott a lehetőség, hogy csak 205 széles gumikat vegyek rá, több 166-on láttam már. Most azt kéne eldönteni, hogy hosszabb távon meg akarom-e tartani a 16-os felniket, vagy majd vegyek rá 17-eseket. Utóbbi esetben ideiglenesen elég lenne a 205 széles gumi is.

Körbenéztem a neten, de nem dobálják az ember után a gyári 17-es felniket, főleg nem azt a fajtát, ami tetszik.

Csupa dilemma az élet.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-08-05

A jobb hátsó ablakemelőm nem működött. Eddig rá sem néztünk, de most már kell a család miatt néha hátul is kicsit szellőztetni. Na, amit ott találtunk... szörnyű! Újra cserélve.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-08-05

Az első stabpálcák egy évet bírtak, most Lemfölderre cserélve. Most újra zajtalan...
258.000 km.