Blog

>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2018-07-28

Rég nem jártam erre, az autóval nem sok történt, viszont jó sokat ment.
Még valamikor júnuisban volt egy kormányműcsere, mert kopogott, és lógott, azon kívül minden rendben megy a kocsin.
Azóta már nyaraltam is egyet (+3000km a kocsiban)

Új (TRW) kormánymű

Km óra állása: ~183.000

 
>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2018-07-27

240.000KM

- Olajcsere - Motul X-cress
- Olajszűrő
- Levegő
- Pollenszűrő

- Hátsó spirálrugók cseréje

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2018-07-28

A ferdén behajtott csavar után végig kellett volna néznem, de sajnos nemtettem. most cserélem a felső turbó csövet, mert nem úgy tette vissza ahogy volt, ahogy kell így kidörzsölődött...

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2018-07-28

Hazafelé jövet megálltam egy pirosnál, de ahogy megállt a kocsi rögtön beesett fék. Rápumpálok, felkeményedik, de hamar beesik újra. vészvillogo, és motorfék, kézifék kombó, lépésben haza.

otthon próbálgatom, hamar kiderült, hogy amunkahengerbőr kijövő fém cső adta meg magát. mivel nehéz hozzáférni, stb szerviz mellett döntöttem. Bp-ről Várpalotára így esélytelen a dolog, marad egy Pesti műhely.


ALFA SZAMOSI erről már hallottam, többen ajánlották, így oda vittem.


Először jártam ott és utoljára.. soha többet. Mekk Elek különb munkát végez... Már tudom, mióta Szamosi doktor nem felügyeli a munkálatokat, itt valami nagyon nem jól megy.

Ahogy otthon kinyitottam a motorháztetőt... a jelölt csavar visszehelyezése a helyére nem sikerült, de nem csak félig lett betekerve, hanem ferdén belekapatva, és mikor megszorult úgy hagyta...

 
>> SzervizmaseRomeo // Alfa 159 1,75 TBi // 2018-07-28

2017 májusában került hozzám a gép, és 2017.06.29-én történt meg benne nálam az első olajcsere, akkor 82.283 km volt a paripában. Eltelt bő egy év, ami alatt nem mentem 10.000 km-t sem, így úgy döntöttem időszerű lesz lecserélni a szűrőket és a motorolajat is.
2018.07.12 lett a kiszemelt nap, na meg persze a Mester is ekkora adott időpontot :)

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-27

Kétségkívül egy gyenge pont, habár ez iparági sajátosságnak tekinthető. Nagyjából hozza az átlagot, de ez nem jelent nagyon magas szintet. Ezalatt azt értem, hogy kezelhetőségben, reszponzivitásban bármelyik mai okostelefon leveri, persze nyilván nem teljesen fair az összehasonlítás, mert az autóiparban jóval komolyabb előírásoknak kell megfelelni, de a tényen ez nem változtat, és tegyük hozzá, hogy azért létezik olyan gyártó, akinek ez jobban összejött (és itt nem csak a Teslára gondolok).

A középső kijelző elhelyezése nagyon ízléses, végre nem egy odabiggyesztett kínai tablet benyomását kelti, hanem együtt él a műszerfallal, a dizájn szerves részét képezi. Óriási piros pont. Annak, hogy egy 6.5"-os rossz felbontású kijelzőt tettek a plexi mögé, már kevésbé örülök, bár ezt valamennyire feledtetni tudta volna a 8.8"-os upgrade, csakhát az meg közel 900e Ft-ba kerül. Tudom, hogy a gyártók az extrákból élnek, de nekem ez az árképzés túl van egy határon, hiszen nem egy drága alkatrészről van szó. Persze együtt lehet élni a kicsivel is, csak így nincs osztott képernyő. Ami viszont pozitívum, hogy maga a menü még ha kissé ódivatú is, stílusban illeszkedik az autóhoz, és viszonylag letisztult. A sebessége határeset, nem vészesen lassú, de lehetne jobb, és a forgókapcsoló is mozoghatna precízebben.

Egy érdekesség, hogy szimbiózisban él a zenével. Ha némítom, vagy megszakítom a lejátszást, akkor a következő indításkor ezt elfelejti, ha kikapcsolom, akkor viszont nem csak zene nincs, hanem beállítások, térkép, telefon, stb. sem. Először azt hittem, hogy csak én bénázok, de azóta sem jöttem rá, hogy hogyan lehet úgy használni a rendszert, hogy ne akarjon zenélni a következő indításnál - igaz arra sem, hogy az infotainment beállításoknál miért van majdnem minden almenü elején egy “Screen off” pont. :)

A CarPlay (Android Auto) támogatás habár természetes kellene, hogy legyen, a jelenlegi mezőnyben a meglétéért is dícséret jár. Azért már kevésbé, hogy ennek is 6 jegyű felára van, miközben lényegében véve csak szoftverről van szó. Ha már ilyen drága, legalább egy filléres WiFi modult tehettek volna bele, hogy működjön vezeték nélkül is (vannak gyártók, akiknek ez is sikerült, igaz rövid a lista), de sajnos nem fért bele. Kár érte. Szerencsére ez csak a potenciális vásárlók azon kis részét érinti, akik okostelefont használnak. :) Az iOS kezelése érintőképernyő híján nehézkes a forgókapcsolóval, de alap dolgokat meg lehet vele oldani. Így legalább nem lesz ujjlenyomatos a kijelző. :)

Sok negatívumot írtam, de azért nem vészes a helyzet. A rendszer nem rossz, csak szerintem jelentős potenciált hagytak benne kihasználatlanul, de ez igaz szinte az összes gyártóra. Pedig biztosan használják a fejlesztések vezetői is a mai platformokat, így nem hinném, hogy nem látják ezt. És itt nem csak a megjelenésre, kezelhetőségre gondolok. Például átküldhetném a telefonomon megtalált címet a navira ahelyett, hogy a forgókapcsolóval ügyetlenkedek. Oké, gyári navit egyre kevésbé használunk, de azért a műszeregységnél megjelenő instrukciók elég kényelmesek (pláne ha van egy jó HUD is). Vagy ott a másik irány, az autóról semmilyen infó nem tud átmenni telefonra, vagy azon keresztül akárhová, leszámítva a '80-as években gyökerező OBD2 portot, amihez adapter is kell, meg valamelyik kétes minőségű 3rd-party app. Ezek persze apróságok, de szerintem nagyot lehetne vele gurítani, ha sikerülne a rendszert jobb minőségben elkészíteni és integrálni, és ez nem vonna le az autó többi értékéből, amik egyébként többszörösen nagyobb mérnöki teljesítményről tanúskodnak.

Magyarázkodás gyanánt azért tegyük hozzá, hogy kicsi márkaként nyilván nem állnak rendelkezésre korlátlan fejlesztési források, és ha már el kell döntenem, hogy melyik ujjamba harapjak, akkor a vezetési élményt és a dögös formát nem adnám oda semmilyen maxra pimpelt infotainmentért. :)

>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-07-27

Motorvezérlő egységen megtörtént a frissítés az Autóház Budaörsnél. Gyári program frissítésről van szó, ne gondoljunk semmi rosszra. Érzésre semmi extra, manuális váltós az autó, szóval esetemben nem volt kritikus a frissítés hiánya. Pontosan mit, illetve miket érintett, arra én sem kaptam széles körű választ, de nem is vártam el. Nagy vonalakban: optimalizálásra került a rendszer, illetve a 8 év alatt felmerült lehetséges hibák kiküszöbölésének megoldásai, új algoritmusok kerültek feltöltése. NAV frissítése 200 EUR lenne, így az nem kapott upgrade-et. Ennyit nem ér pár új útszakasz. :) Telefonnal kommunikál a rendszer, rádió rendben van, írja amit kell. Frissítéshez az alvázszám kevés, rá kell dugni a gépet, hogy lássák milyen progi van rajta. Sajnos el kell menni és le kell ellenőrizni, másképp nem megy. Számlát kaptam róla. Programozó lennék, akkor érteném is a részleteket. :)

Km: 36011

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-06-12

1. Olajcsere
2. Légszűrő
3. Olajszűrő
4. Üzemanyagszűrő
5. Panaszkodtam a visszatérő rángatásra, újabb EGR tisztítás
6. Klímatöltés, UV színezéssel

A kormánymű rosszalkodik, néha nyekereg, néha kopog nagyobb terhelésnél. Még várok vele, körbejárom a dolgot mi a leghatékonyabb megoldás.

Indulhat a nyaralás!

59.000Ft

 
>> AutóápolásGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-05-26

Sajnos már semmi tartása nem volt az ülőlapnak. Hosszas keresgélés után megtaláltam a FlexItFoam nevezetű purhab szivacs készítő elegyet, mellyel könnyedén újra tudtam formázni az ülés oldalsó részét! Szépen kitölti a szakadt réseket, majd el kezd tágulni. A fölösleget éles pengével vagy sniccerrel le lehet vágni az ülés formájárara, majd finom csiszolóval simára csiszolni. A normális hab elegyhez 1:1 keverési arány szükséges, ha keményebb gumi szerű anyagot szeretnénk 2:1-be kell keverni( kékből 2). A huzatot rögzítő fém kapcsok helyet gyorskötözőt alkalmaztam visszaszerelésnél.

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2018-07-27

A téli alufelnik új görgőzést kívántak.

25.000Ft