Blog

Elért minket is a napfénytető elötti "hámlás"
Az új betét az igen borsos áron méretik. Szóval házilag csináltuk meg.

Végeredmény egész jó lett.

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-25

Egy ilyen autóban talán nem ez a sarkalatos pont, de első számú közlekedési eszközként helyt kell állnia olyan szituációkban is, ami nem nevezhető élményvezetésnek. Dugóban araszolás, hosszú pályázások unalmas tájakon, vagy csak egyszerű krúzolás, amikor épp nem az agilis viselkedés érdekel, hanem csak az utazás élménye. Itt bizony előtérbe kerülnek az efféle vezetéstámogató rendszerek. A világ nem csak 20 perces szerpentinezésekből áll, még ha utólag csak azokra emlékszünk is. :)

Az adaptív tempomatok színvonala széles skálán mozog. Az egyik véglet, amit már sokat használtam, az a Ford viszonylag korai megvalósítása 2012-ből, ezt nem igazán szerettem. Megbízhatóan működött ugyan, de egy kicsit "darabosan", valahogy soha sem akkor fékezett, amikor az nekem tetszett volna, és a sávváltásokat sem szépen reagálta le. Az ellenpont a Lexus jelenlegi rendszere, ami nagyon finoman működik, ráadásul automatával használtam, amivel van stop&go is, ami azt jelenti, hogy állóra tudja fékezni az autót, majd induláskor csak rá kell pöccinteni a gázpedálra, és folytatja az utat. Hosszú autópályás dugókban nagyságrendekkel javítja a sofőr életminőségét, de szinte bárhol egész jól használható, néha kisebb településeken is simán keresztülmentem vele. Ha megálltak előttem, megállt, ha gyorsítottak, gyorsított, stb., persze körforgalmaknál jelzett, hogy nem vállalkozik további működésre, meg nyilván elsőbbséget sem tud adni, szóval azért egy magasabb szintű önvezetéstől nagyon messze van, de a hétköznapokban kényelmes. Hosszú lett a bevezető. :)

Az Alfa megvalósítása a fentiek fényében kb. 8 pontos. A stop&go itt is működik, ráadásul indulni lehet RES gombbal is, viszont kis tempónál nem követi túl szépen az elöl haladót. Ha az megáll, akkor viszonylag korán lefékez, és csak lassan csorog be mögé, amikor pedig elindul, akkor nagyon óvatosan kezdi csak követni, jól le is marad, ami után persze elkezd intenzíven gyorsítani, hogy beérje. Sokszor úgy érezni, hogy alacsonyabb tempónál bénázik, és túl távolról követ, nagyobbnál pedig ehhez képest eléggé ráhúzódik az előtte haladóra, mintha valóban a távolságot tartaná, és nem a követési időt, persze ez azért nincs teljesen így, de ilyen érzetet kelt. A gombjával ezt szépen tudom befolyásolni, de itt ugye az lenne az elvárás, hogy beállítsak egy épp komfortos értéket, és utána egy darabig ne kelljen hozzányúlnom. Összességében azért ezzel együtt is elég jól működik, nagyobb tempónál pedig, ahol kevésbé jellemzőek a hirtelen sebességváltozások, szépen ki is simul. Ami még hiányzik, az egy cancel gomb, amivel úgy lehet deaktiválni, hogy nem felejti el a beállított sebességet, így ez most csak fékre pöccintéssel érhető el. UPDATE: Az on/off gomb egyben a cancel is, kikapcsoláskor először csak suspend állapotba megy, és második gombnyomásra kapcsol ki teljesen. Ez így teljesen jó, nem tudom, hogy hogy nem tűnt fel. :) Cserébe viszont a sebességállító gomb 5 állású, lehet léptetni egyesével, vagy a 10-zel osztható számok között ugrálni.

Végülis tudjuk, hogy cruising vs driving témában az Alfánál hol van a hangsúly. :) Ezen a rendszeren bőven lehetne még csiszolgatni, de másodjára is megrendelném, habár az árazása tippre elég szép margót tartalmazhat, hiszen a szenzorok és a szoftverből fékezés képessége alapból adott, tehát közel 400e Ft-os listaárért csak minimális extra vasat adnak, persze a fejlesztés sincs ingyen.

>> Tuning és extragecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-25

Rendeltem rejtett rendszámkeretet. Várja, hogy felkerüljön a helyére. Szerintem ez a fajta, amit kb. az Alfákra találtak ki.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-07-25

Állítólag 120ezer kilométerenként cserélni kéne (bőven benne van). Megvettem az újat, de vizsgálat után visszaraktam a régit. Levettem, mert azt mondják a belső fele az árulkodó az állapotát illetően. Nem tűnik öregedettnek a gumi rajta, sőt ellenkezőleg. Vezérlés cseréig szerintem kényelmesen ki fogja bírni, az úgy is jövőre lesz esedékes.

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2018-07-25

Klímatisztítás és pollenszűrő csere.

Tisztítás 5500 ft, a szűrőt nem tudom, mert régebben megvettem már :-)

Km: 230.500

 

Az az igazság, hogy máshová úgysem írnám le, itt meg még az is lehet, hogy van, akit érdekel a tartalom :) Annyi, hogy a ráköltött összegeket csak ide irkálom fel, mert akkor nem zavarodik össze a rendszerem... :)

Szóval a Punto: a vásárlás (240 K) utáni átírás 59.000 ft volt, minden rendben ment, az eredetvizsga is.
A vásárlás 1 hónapja és 2 napja történt, azóta egy-két dolog kellett, először azt hittem megszívtam, de aztán kiderült, hogy szinte alig :)))

Az első szervizben egy vezérlés - olaj - szűrők - szelepfedéltömítés - gyújtáskapcsoló volt benne, a gyújtáskapcsolót még át kell lamelláztatni, ezért a 30.000 Ft-os végösszeg még meg fog nőni kb 6-7000-rel. Addig kétkulcsos a drága :)

2018. július 23-án este azonban az elektromos tetőnyitás bemondta az unalmast, a bal oldali munkahenger elköszönt az élők sorából. Kétmillió telefont és egy délelőttnyi Google keresést követően találtam egy darab bontót Keszthelyen, ahol volt Punto Cabrio, és ráadásul elektromos tetős. Mivel addigra már beleegyeztem abba is, hogy akkor legyen manuális a tetőnyitás (le is stipistopiztam egy manuális szerkezetet 30 ezerért :)), nem kicsit örültem, hogy a bontós 22 ezerért adta a KÉT MUNKAHENGERT, a CSÖVEKET, és A MOTORT. Ez most nagyon jól jött, a tető összes fogyóalkatrészéhez megvan a tartalék, a mai napon fogom beszerelni. Sajnos mivel nem szétszerelhető, sehol nem tudtak segíteni, újban nincs sehol, úgyhogy marad a bontó...

Ezen kívül pedig kapott egy Pioneer mechanika nélküli fejegységet (10.000,-), és 4 dísztárcsát (3 kóla). A két hátsó hangszóró már recsegett erőteljesen, de eszembe jutott, hogy egyszer még Dekka cartárstól vettem valami über 13 cm-es szettet. Nem szép, de be lett faragva hátra. Így már nem recseg :) (A hangszórókért kb 5 éve adtam 8.000 Ft-ot valamelyik Alfacityn, talán még a Suncityben tartottuk :))

Egyelőre ennyi :) Még vár a vezérlés cseréjére, mert veszek egy vízpumpát is.

Ráköltött összeg vásárlás óta: 72.000.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-25

A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.

Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-06-28

A cső gumi borítása alól jött az olaj rendesen, cső kicserélve, minden rendben...

 
>> AutóápolásShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-07-25

Alexandro-nak köszönhetően megújult kicsit az autó, kapott belül újszerű oszlopborításokat és hátsó oldalsó ablakkereteket, rendesen záródó hamutartót,
kalaptartó konzolokat és hangszórórácsokat. Belül szinte gyári. A kormányburkolat teteje zavar, mert el van deformálódva kicsit nap által...

Továbbá kapott hátsó lámpákat is, mert az eredeti össze volt festve belül :-(
Oldalsó villogók gyári sárgára cserélve.
Légszűrőház tákolás orvosolva egy új fedéllel, és az (öntvény)törött bal tükör is cserélve lett ami kapott egy rendes tükörlapot is, így már használni is lehet.

Album...

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-24

Manapság, amikor már alacsonyabb szegmensekben is hódít a LED, a prémiumoknál pedig 600 méterre világító lézerfényszórókról és többezer szegmenses adaptív vezérlésekről cikkeznek, egy kissé elmaradottnak hangzik xenonnal indulni, még ha a nagyobbik, 35W-os változat kanyarkövető is, ill. fel van szerelve ledes kanyarfényekkel (SBL). Kevés infót találtam arról, hogy vajon mennyire érheti meg a felárát a 25W-oshoz képest, de szerencsére mindkét változat kapható az USÁ-ban is, ahol valamivel komolyabban foglalkoznak az ilyesmivel, az IIHS oldalán a töréstesztek mellett ezekről is találni méréseket (ld. headlights szekció).

A nagyobb változat sokkal jobban megvilágítja az útkanyarulatokat, ami nem meglepetés, viszont emellé a kisebb jobban is vakít, projektoros bi-xenon létére gyenge minősítést kapott. Fontos biztonsági felszerelésnek tartom a jó lámpákat, így ez a riport elég volt ahhoz, hogy a nagyobb mellett döntsek (valamiért az ilyen nagy amerikai független szervezeteknek hajlamos vagyok többet adni a szavára, mint az európaiaknak, de ebbe most nem megyek bele).

Az előző autóm is gyárilag xenonos volt, de nem projektoros. Ahhoz képest az Alfa erősebben és egyenletesebben világít, ez nem meglepő. Az automatikus távfény-vezérlés találati aránya nem 100%-os, de azért egész jól működik, a kanyarkövetés pedig valóban nagyon hasznos, és vicces is, amikor S kanyarokban gyorsan kell váltania a végállások között.

Ami meglepő, hogy az előző heti utazásomon egy bérelt autóval jártam, aminek ledes fényszórói voltak, és ahhoz képest is jobbnak érzem az Alfát. Úgy tűnik, a LED nem minden. Rá is kerestem a konkurens modellekre a fenti oldalon, és bizony még a nagyobb ledes csomaggal szerelt autók is egytől egyig gyengébben szerepeltek a Giuliához képest. Ez a megoldás pillanatnyilag a kategória élvonala, még ha nem is a legmodernebb technológiára alapozták.