Blog

>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2017-08-04

Toyo 215/55 R16 szett

100.000Ft

 
>> SzervizGaszi77 // Alfa 159 1.9 jtdm 8V // 2017-06-13

Nagyszervíz:

1. Első, jobb alső lengőkar kotyogott, csere.
2. Olajcsere, lég és olajszűrő csere.
3. 1500as fordulaton jelentkező rángatás, EGR szelep tisztítás.


75.000Ft

 

349 nappal és 10.000 km-el ezelőtt tankoltam először a kereskedés mellett és vágtunk neki a közös útnak.
A 10e km eddigi útjának több mint 15%-a, az életének 6% alatt.
Nálam 28,31 km-t tett meg átlagosan naponta, míg korábban 9,92 km-t.
Magyarul időarányosan nálam ment eddig a legtöbbet, korábbi gazdái szerencsére nem hajtották ennyit.

Jártunk sok helyen, sok felé. Minden km élvezetes volt, remélem még nagyon sokáig így is lesz.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-07-26

Sajnos a klíma kapcsoló és utána kicsivel később a belső levegő kapcsoló megadta magát:
Mind a kettő kapcsoló gyújtásnál egyből világít, és hallani ahogy elindul a ventilátor illetve ha figyelek azt is hallani, ahogy lezárja a levegő útját és csak keringteti a levegőt. Amikor benyomom a gombok valamelyikét, akkor reagál. (elalszik a fény és peldául a klíma kapcsoló: leáll a ventilátor) De csak ha nyomva tartom, mert ha elengedem újból bekapcsol. Kompletten cseréltem a mögötte lévő zöld kis panellal együtt. Újból működik.

 
>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2018-07-26

Olajcsere
Szűrőcserék
Bal első ablakemelő szerkezet javítás
Hátsó ablaktörlő motor csere
Rendszámtábla izzó csere és helyzetjelző izzócsere
Klíma feltöltés

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-26

Sávelhagyás figyelőből sokfélét volt már alkalmam kipróbálni, de igazából egyik sem tetszett. Vannak kulturáltabbak, amik csak a kormányt rezgetik, és kellemetlenkedők, amik ordenáré csipogást rendeznek. Sajnos az Alfa is az utóbbiakhoz tartozik, habár a hangja ennek nem olyan vészes, de mindegy is, mert nem tartom bekapcsolva. Lehet, hogy én vezetek túlságosan szertelenül, de nekem ennyi "vakriasztással" értelmetlennek tűnik a rendszer. Ez van, belátható helyeken, kicsi forgalomban szeretem egyengetni az íveket. :) Talán hosszú autópályás utakhoz jól jöhet.

A holttérfigyelő jól működik, habár erős forgalomban ez is sokszor riaszt be olyan szituációkban, amikor tudatosan cselekszem, viszont konfigurálható, hogy az akusztikus jelzést ne erőltesse, csak a tükörben elhelyezett visszajelzőt használja. Ki van egészítve hátsó keresztirányúforgalom-figyelővel is, ez szuperül működik, de csak előbbivel együtt lehet konfigurálni.

A frontális ütközésre figyelmeztetést is egész jól megoldották. Finomhangolható, hogy mennyire jelezzen korán, és felismeri a gyalogosokat is (tapasztalat). Mióta az érzékenységét "medium"-ról "near"-re állítottam, azóta nem nagyon vannak vakriasztások sem. Érdekesség, hogy az USA változatban be lehet állítani, hogy csak figyelmeztessen vagy fékezzen is, az enyémet csak kikapcsolni lehet, de az infotainment leírásában benne felejtették. :) A kezelési útmutató pedig azt írja, hogy ha a figyelmeztetésre nincs reakció, akkor fékez is - ezt még nem próbáltam ki.

A radarok teljesen jók, a szoftver is átgondolt. Az első és a hátsó különböző hangmagasságon szól (sajnos nincs minden gyártónál így), és ha pár másodpercig nem mozdul az autó, akkor elhallgat, nem zaklat a végtelenségig (ezt is eltanulhatnák páran). Emellé még a hangereje is állítható. Pont azokat tudja, amiket várok tőle, habár előfordul, hogy a lökhárító alatt még bőven elférő padkákra is ráizgul, de ezek ilyenek.

A tolatókamera képe viccesen rossz minőségű, és a segédvonalak grafikája is lemaradt 1-2 évtizeddel. Funkcióját így is betölti, csak a prémium érzés marad el. :)

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-26

Sokaknál láttam már,hogy az SW gyári szárny alatti gumit kiszedik,hogy tényleg szárnynak is tűnjön.Így én is meg csináltam,mondjuk én csak az a részt vágtam le ami lefelé lógott.Nem akartam,hogy a patent helyeknél sima lyuk maradjon és gumi nélkül a patent lötyögött.Elég barbár megoldás de bevált.

U.I.: Nagyon csúnya lenne spoiler nélkül!!

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-26

Kb 1.éve,hogy meg vettem egy ültető rugót ami később kiderült törött volt.Így le mondtam utána róla de most előjöttek újra a hangyák.Két nagyon korrekt cartársnak köszönhetően be szereztem egy Bilstein B8 futóművet igaz egészen Szlovákiába kellett mennem érte de megérte.Köszi Ervin innen is!Az ültetőrugót pedig keresgélésem után Zsolti ajánlotta,ami egy Eibach 30/30 mm-as szett így rá is csaptam. Így állunk most,remélhetőleg mi hamarabb be kerül a helyére.

2018.07.25-én hozzánk került. Nem is 159-et akartam :D
Mivel gyerekáldásnak nézünk elébe, ezért megindult a vezérhangya :) A 156 minden tekintetben megfelelt nekünk,de mivel szedán, ezért elgondolkodtunk, hogy SW-re cseréljük....

Km:252986
Évjárat: 2009.08

Előélete: Belgiumból került ide.
2017 elején új kuplungot,főtengelyszimeringet kapott.
2018-ban: hátsó rugó csere, jobb első kerékagy,kerékcsapágy.

 

Mivel a kuplung cserét túl sokáig húztam, így a Selespeed váltó szinkrongyűrűit megette a kuplung, így a váltó is cserére szorult.
Természetesen a DZ banda ebben is a segítségemre volt.
Az autót már szar első futóművel vettem, így már az is csere érett lett, ez is meg lett csináltatva. (Alsó felső lengőkar csere párban, és a két stabilizátor rúd.)

Most már végre úgy működik a váltó ahogy kell, és a szar utakon se érzem a legkisebb gödröket sem.
Kezdem látni a fényt az alagút végén.
Most már tuti hogy nem adom fel! :)