Blog

>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-27

Vissza kerültek a gyári rugói hátra.
Az ülésfűtés kapcsolói is el kezdtek bekerülni... + pár felirat (az 1.6ból 16V lett)

 
>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-28

Ma Cerka barátomnál sütögettünk muszáj volt megmutatni milyen lett a gép és persze lőttem is pár képet.

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2018-07-27

Az eleje már készen! Volt egy kis akadály a lengéscsillapító csavarral és az alu villával de mi győztünk. Kapott új torony szilenteket is,a gyári lengéscsillapító még egész jól bírta de már a rozsda el kezdte ki kezdeni szóval jókor avatkoztunk be. A hátulja még egy játék lesz ott a csavarok csak roncsolással fognak ki jönni (REMÉLEM) ezért most annak a beszerzése folyik és egy újabb nekirugaszkodás szükséges ez remélem mi hamarabb meg fog történni. Eddig így nézünk ki.

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-07-27

Az idei futóművet érintő munkáknak hála jó irányba mozdultak az értékek.

 
>> Egyébforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-07-29

felkerültek a frissen fényezett kerekek :) végre. Kerékanyák csinosításképpen kaptak krómozott kupakokat.

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-29

A klíma csomag részeként hővisszaverő szélvédő került az autóba. Csodákat nem tesz, de napon érezhetően lassabban melegszik a beltér, bár ebben szerepet játszhat az is, hogy az első szélvédő nincs nagyon bedöntve, így az alatta lévő hőcsapda is viszonylag keskeny. Ezt a csomagot egyébként érdemes megrendelni, mert nélküle nem lesz hátsó klíma kivezetés, ami azzal jár, hogy télen az utastér hátsó része hideg marad. Elég németes hozzáállás, a BMW-nél ugyanez van...

Az index nem "bekattanós", hanem egy 5 állású kar, ami mindig visszatér a középső pozícióba. Bő 10 éve próbálkoznak ilyesmivel a gyártók több-kevesebb sikerrel, már használtam is régebben ilyet, akkor kellett idő, hogy megszokjam, ez viszont egy egészen jól sikerült megvalósítás, nekem legalábbis pár perc volt az akklimatizáció. Kanyarból kifelé jövet abbamarad az indexelés, pont mint a hagyományos mechanikusan működőknél, viszont így ez nincs fix pozícióhoz kötve, és nem jár extra kattanással, ami a hasonlóan működő váltó, elektromos kézifék, stb. hangtalanságával ad a vezetésnek egyfajta prémium hangulatot a mechanikus érzések kárára. Mindkettő lehet jó és rossz is, összességében nekem bejön az autó. :)

Az Alfákon elöl hagyományosan nincs jó helye a rendszámnak, ez most sincs másképp, ráadásul az első radarnak bezavarhat a rendszámtábla tartó keret. Mivel egyébként sem áll neki jól, jobb megszabadulni tőle. Az enyémet a feliratoknál rögzítették fekete csavarokkal a gyári tartóhoz, legálisan kb. ennyit lehet kihozni a helyzetből. Jól sikerült, a csavarok egyáltalán nem tűnnek fel.

A felszereltség lista alapján az ülések 6 irányban állíthatók elektromosan, deréktámasz állítás csak a Veloce ülésekben van. Ehhez képest kellemes meglepetés volt, hogy ezeken is állítható a deréktámasz, külön lehet az alsó és a felső részét gombnyomásra felfújni ill. leereszteni. Erre a beállításra érthető okokból nem vonatkozik a memória, viszont a külső tükrök pozíciójára igen.

A műszeregység kijelző csak járó motor mellett működik, nem elég csak a gyújtást ráadni. Ennek nem nagyon látom az okát, néha kényelmetlen, de végülis apróság. A sebességmérő pontos, ennek örülök, tempótól függetlenül kb. 1 km/h-val mutat többet a GPS-hez képest. A műszerek fényereje fokozatosan állítható, itt el is lehet csípni egy kis kommunikációs bakit/spórolást, a gombnyomáshoz képest egy szűk másodperces késéssel kezd csak el reagálni, pont mint a tükörállítás esetén.

A kulcsnélküli bejutás 100%-osan működik, az előző autómon ez inkább olyan 95% volt, néha nem vett észre elsőre. Az Alfa mindig felismer! :)

Egyelőre ennyit a tapasztalatokról, de ha rájövök még világmegváltó dolgokra, akkor úgy is megírom. :) Összességében elégedett vagyok az autóval, de ez úgy is átment már annak, aki még mindig olvas. :D

>> SzervizBalu1990 // Alfa 156 1.6 16 V TwinSpark // 2018-07-29

Megvolt a 10000-es olajcsere 8500 km-nél. A motorba Selenia 20K motorolaj került. A váltóba is le lett cserélve az olaj mert nem volt róla infó, hogy volt e már benne cserélve, a gyári Tutela ZC 75 Synth olaj került bele.
A pollenszűrő cseréje egy átok a Faceliftes változatban...
Cserélve lettek az első fékbetétek is, ide Brembok kerültek.

Kilométeróra állás: 285320 km

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-28

A Giuliában elsőként került alkalmazásra a Continental IBC megoldása, ami a médián keresztül valamiért úgy került be a köztudatba, hogy egy brake-by-wire megvalósítás, ami egy félreértés. Össze lehetne belőle rakni egy olyat, de itt csak elektrohidraulikus rásegítésről van szó. Ettől persze még forradalmi, hiszen igen nagy lépést tesz ebbe az irányba, és normál körülmények között kb. úgy is működik, de biztonságkritikus rendszerről lévén szó, ha valóban le szeretnénk választani a pedált a hidraulikus körről, ahhoz redundanciára lenne szükség, ami többek között duplikált elektromos hálózatot jelentene.

A gyakorlatban egyébként jól működik, a hagyományos fékekhez képest érezni egy minimális különbséget, de ez lehet, hogy csak placebo. :) Az állóra fékezések legvégén, amikor az ember egy kicsit csökkent a pedálerőn a bólintás elkerülésére, talán itt van valami furcsa benne, mintha ezt nem tudnám olyan szépen csinálni. Ez még biztosan csiszolódik majd ahogy jobban összeszokunk. De lehet, hogy csak az zavar be, hogy mindig ez az a pont, amikor bevillan, hogy nem kapcsoltam ki a start-stoppot, és még a teljes megállás előtt gyorsan meg kell tennem. :D

>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2018-07-28

Mivel a télre szánt 17 collos Giulia felnit úgy vettem meg,hogy fel sem próbáltam az autóra,úgy gondoltam érdemes lenne megejteni a próbát,mielőtt nekiállok a felújításuknak,illetve beköszönt az ősz/tél.Sok hiba nincs rajtuk,de mielőtt felgumizom őket,megkérdezek egy felnifelújítással foglalkozó cèget és ha minimál ráfordítással megszüntethetők a kis lakkhibák,akkor teljesen rendbe rakatom a szettet.A 2.0-án kis Brembo fékek vannak elől,így csak ott lehet kérdéses,hogy jó-e az Et szàm.
Hát majdnem kivett a hideg verejték!Szerencsére felment a felni,de kb. 2 mm hely maradt a belső felszine és a féknyereg között.De a lényeg,hogy éppen jó és szerintem nagyon jól fog állni a 159-en.

 
>> AutóápolásRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-07-28

Az autómat 2005-2015- ig első tulajdonosa használta Olaszországban. 2015-2018.07.26-ig volt második tulajdonosánál, már Magyarországon. Amikor megvettem az autót, külső hibája a tető fényének mattosodása és foltokban történő lekopása volt.

Ahogy haza értünk vele gyorsan le is mostam, szép tiszta legyen, elkészültek az első képek. Másnap kirándulni mentünk vele, és megbizonyosodtunk, jó választás volt.

2.napon nekiálltunk párommal csinosítani, külső esztétikai hibáitól megszabadítani.
A Bányai's Garage jóvoltából a tető új színt és fényt kapott, a naptól megszürkült fekete műanyag elemek újra lettek fújva. Első lámpák is meg lettek polírozva.
A rendszámtáblákról lekerült a keret és felragasztottuk őket.

A lista még nem rövid, mire olyan lesz amilyenre megálmodtuk, de eredményes nap volt a mai.