Blog

>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-07-18

Szülinapra kaptam :-)

 

A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 684 magassági pont
- reálisa bejárható: 668 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 630 pont - megvolt: 137
- Autóval járható hágó: 564 - megvolt: 101
- Autóval járható magassági pont: 66 - megvolt: 36
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 38 pont - megvolt: 21

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
- OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
- Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m
- Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
- Spider "Pók" : 59 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 96.313 m
- Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
- Spider "PHuBi" : 27 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 46.051 m

 
>> EseményWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-17

Papírok, magyarázat, tankolás, és már pörögtek is az első km-ek. Azóta boltba menni is öröm. :)

Többen is óva intettek attól, hogy a külső és a belső is piros legyen, de nekem mindkettő annyira bejön, hogy képtelen voltam őket elengedni, még ha sokak szerint ez így egy kicsit sok is. Szerencsére még rendelés előtt volt alkalmam élőben csekkolni egy ilyen példányt, így nem vállaltam zsákbamacskát. Nekem nagyon tetszik, és ez a lényeg. :)

Ülésekből maradtam a félbőr változatnál, nyáron sajnos a szövetben is könnyen megizzadok, szellőztetés pedig nem rendelhető. Szerintem élőben szépek a fekete betétek (fotókon kicsit furcsa), és a szövet is jó minőségű.

Felniből nagyon dögösek vannak nagyobb méretben, de az itthoni utakra jobbnak láttam maradni az alap 17-esnél, nekem tetszik ez is, és talán a futómű is meghálálja majd.

Bejáratásról, biztonsági olajcseréről megoszlanak a vélemények, egyelőre nem használom a felső fordulatszámtartományt (egyébként lent sem megy rosszul, inkább nyomatékosra van hangolva a motor), kerülöm a konstans fordulaton történő hosszú haladást, és az első olajcserét is előrébb fogom hozni.

A benzinről többeket is kérdeztem, normál 95-öst javasoltak, és a gépkönyvben is ez van, úgyhogy - habár így az elején jól esik mindent megadni az autónak - úgy döntöttem, hogy egyelőre ennél maradok.

>> EseményWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-03

Ma érkezett meg az autó a kereskedésbe, úgyhogy be is mentem megejteni az első találkozást. Még be van csomagolva, így nem mutatja teljes valóját, de már így is tetszik. :) Most indul a forgalombahelyezési procedúra, ez nem megy csak úgy pikk-pakk, és közben külföldön is leszek, ami tovább nyújtja a dolgot, de ha minden jól megy, akkor 2 hét múlva már azzal jöhetek haza. :)

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-06-15

Nem könnyű a választás annak, aki manapság új autót keres ebben a kategóriában. 3er, XE, A4, C osztály, IS, Q50, Stinger, és társaik - hosszú a lista, és minden gyártó nagyot akar gurítani, mert ez egy fontos szegmens. Amikor felvetődött az autócsere, az első gondolatom az volt, hogy most be kell húznom egy Giuliát, de nem akartam ennyire vakon dönteni, kíváncsi voltam a többi alternatívára, előítéletek nélkül próbáltam végigjárni a döntési folyamatot. A kínálat jelentős részét azért így is elég hamar sikerült kizárnom, a végére három komoly opció maradt: 320i, XE, és az Alfa.

A próbák alapján mindegyik nagyon élvezetes autó, talán az XE és a Giulia volt számomra szerethetőbb, a BMW pedig a minőségével, kiforrottságával volt előnyben. Bármelyiket is választja valaki, teljesen meg tudom érteni. Az ajánlatok sem könnyítették a dolgomat, a megcélzott felszereltséggel végül mindegyik hasonló árszintre jött be. Végülis ott szakadt el bennem teljesen valami, amikor az XE és a 3er után újra beültem egy Giuliába, aminek ráadásul piros bicolor belseje volt. Francba az apróságokkal és a tech extrák bújásával, ezt a belsőt akarom és kész! :)

Április 20-án létrejött a rendelés Budaörsön, júliusra ígérik az autót. Most várok. :)

>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-07-18

Pár hete éreztem hogy mintha benzinszag lenne az autóban. Sajnos napról napra rosszabbodott a helyzet, ezért a fórumokról begyűjtött infók alapján az AC pumpára terelődött a gyanúm. Mivel elég sürgőssé vált a javítás és nem akartam kockáztatni, inkább megvettem látatlanban, bízva hogy tényleg az lesz a hibás. Az volt! :)
Mikor kiszedtük a hátsó ülést és leszereltük a fedelét, színültig volt benzinnel az AC műanyag fedőlapja aminek ugye csontszáraznak kellene lennie. Soha nem örültem még ennyire hibának, hogy tényleg bejött és azonnal ki is tudtuk cserélni egy újra.
Ha már ott voltam és úgyis ideje volt, kicseréltük a gyertyákat is...
Szerviz: Német Mihály (mint mindig, most is 5*)
Alkatrészek: Elaforg (mint mindig, most is 5*)

>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2018-07-18

Utolért a tipikus kormánymű elromlás, cserélni kellett a hozzá tartozó sallangokkal együtt. E mellé még az egyik felső lengőkar is nyöszörgött, kb. 10k km-ert bírt ki, cserélni kellett. A tervezett szervizbeadás előtt egy héttel pedig még egy szíj is elpattant, így szervó és töltés nélkül örültem, hogy el tudtam gurulni a DZ-ig. A fentiek korrigálva lettek, a kormány szokatlanul kemény(lehet elpuhultam a többi off-os kocsiban közben), de feszes, meglátjuk hogy szolgál.

178000HUF

 
>> EgyébZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2018-07-21

Megjárattam egy kicsit az autót. Még egy ilyen "örömautós" nap és már el sem szeretném adni. Nagyon jó dolog gurulgatni egy V6-tal. Ilyen motorhang mellett felesleges rádiót hallgatni. :-))

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-07-07

Nyári bőrápolás, Alfacity pipa. Ezenkívül nem sokat ment a V6. Majd kifejtem, ha nem leszek lusta.

 
>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-07-13

KM: 153000
Ezeket használtam:

Csiszolóvászon, P60, P100, majd 220-as sima festékbolti csiszolószivacs, aztán ezek:
INDASA™ Csiszolószivacs (P800)
3M™ 03810 Csiszolószivacs 115x140mm (V.Fine)
Ezeket itt vettem: http://www.carcolor.hu/shop/hu/48-csiszoloszivacsok

Szóval ezeket vetettem be, nagyjából 3 óra volt / oldal a csiszolgatás. Sajnos a csapszeget is úgy verték ki a féknyeregből, hogy közben odab*sztak annak is. Meg voltak egyéb kavicsnyomok, ezeket kicsiszoltam a féknyeregből, hogy ne legyen rajta lyuk. Elvoltam vele. Mivel nem szereltem le, ezért a belső oldalához nem fértem annyira oda, hogy ott is tökéletesen lecsiszoljam, de ez már így is nagyon szép lett, ez úgyis csak esztétikai dolog, belső oldal nem látszik. Hamarosan a hátsónak is nekieesek, legyen egyforma az árnyalat :) Az nincs lekopva, és kisebb is.

K2 féknyereg festék: Pl itt: https://www.karasna.hu/spd/L346CE/K2-BRAKE-CALIPER-paint-400ml-piros-feknyereg-feste

Azért ez, mert kimondottan írták hogy fényes, és tényleg az :) Jó árnyalat és fényes :)

Alapozónak: null' target='_blank'http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml//a' target='_blank'>http://www.motipspray.hu/webshop/festekek/very-well-szurke-benzin-es-olajallo-akril-alapozo-400ml/

Ezt 3 rétegben, rétegek között 15 pewrc szünet, vigyázva nehogy megfolyjon. Utána 2 óra száradás, majd a festék, 1 réteg, 15 perc szünet, még egy réteg, aztán a tárcsáról lemostam nitróval ahol ráment, aztán hagytam 24 óra száradást, és utána matrica.