Blog

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-07-12

Klíma töltése és ellenőrzésre volt a mai napi feladat. Örültem, hogy első lehettem...de a folyamat nem 5 perces. 130 gr volt benne, ami miatt csak az anyós oldalon engedte a hideget. Legutálatosabb dolog, amikor sülök meg a kocsiban. Pfej. Ellenőrizve és fertőtlenítve is lett. Nem engedett, nem sípolt a szimat. De, ha később fog, akkor hőcs....nem is érdekel.

>> EseményemGéza // Alfa 159 1.9 JTS // 2018-07-12

...

 
>> SzervizLaciferi // Alfa 146 Ti 2.0 16V // 2018-08-06

Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)

Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)

Költségeim:

-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft

Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)

>> EseményCseBali // Alfa Giulietta 1,4 TB MultiAir // 2018-07-12

Ezek történtek az előző post óta:

2017. november kicseréltem a Scudetto-t a FL utáni változatra, illetve a hátsó csomagtér-nyitó jelet is

2018.03.23. Hátsó féktárcsák+betétek cseréje - Csörgő szerviz - 56.300 HUF

Lecseréltem a nyári garnitúrát is, 8C Design ment, bicolor Turbina jött

2018.04.12. új szett nyári gumi Michelin Pilot sport 4 - 136.135 HUF

2018. májusában volt szerencsém egy hétig egy Giulia Veloce-hoz, minden percet imádtam, az autó egy csoda!!

2018.06.19-én beléptem a 100-as klubba, 99.999km - 100.000km lett!

2018.06.20. éves kötelező olaj+szűrő cserék - Fiat Riegler - 46.519 HUF

Az autó még mindig hibátlan, gond nélkül teszi a dolgát és még mindig rácsodálkozom, hogy milyen jól néz ki - Imádom!

 
>> EgyébGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2018-07-12

Mivel egyelőre nincs baja a vasnak milyen az olasz autó tulaj? Keressünk mit lehetne az autóval csinálni 😂🤣✊.. Kicsit kopott volt a váltógomb ezért rendeltem egyet ideiglenesen amíg a másik bőröztetve nem lesz. Az új váltógomb fedő kupakja picit feljebb áll mint az eredeti de nem vészes és sajnos fekete cérnával van varrva. Maga a művelet rendkívül komoly szakértelmet kíván mivel egy csavar fogja a váltógombot a fedő kupak alatt. 😀

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-07-12

Amikor idén vezérlést cseréltem, a trafók állapotán meglepődtem. Repedezések, törések, pipánál furcsa színű anyag stb. Néha mintha még áthúzást is hallottam volna hidegindításkor, így eldöntöttem, hogy cserélem őket. Sajnos a motor hője a 18 év alatt meggyötörte őket.
Több autósbolt kínálatát is végignéztem és hamar rájöttem, hogy az új Bosch trafókat el kell felejteni, nem bírja a pénztárcám. Ha viszont már utángyártott, akkor jóformán mindegy, kínában készül az összes, így onnan is rendeltem. Nekem a kínai alkatrészekkel amúgy nincs bajom, csak alaposan utána kell járni, hogy mi a jó és mi a pocsék minőség.

Szóval megjöttek a trafók 3 hét után, szemrevételezés alapján minőségi darabok, Trofom gyártmány. Beszereltem őket és most úgy tűnik, hogy a hidegindítás javulni látszik. Szebben is jár a motor, de persze ehhez hozzájött még az is, hogy az aktív szenes szűrőt is kiiktattam és ledugóztam a szívótorokra csatlakozó csövét. Erről majd írok még, mert ez nem ilyen egyszerű. A beszerelés nem nagy szám, viszont a pipák érintkezőit érdemes alaposan megtisztítani.

És ha már rendeltem, bedobtam a kosárba új öntapadós embléma borítást is. Szerintem nagyon menő ez a design :) Az előző ilyen "egy ezresért kapható" embléma kibírt 2 évet szabad ég alatt és még akkor sem volt nagyon csúnya, csak kopottas.

 

Ez is eljött.... meg el is ment gyorsan. Csütörtökön érkeztünk Zánkára, az Alfa megint jól megszopatott, ugyanis megint kukázta magát egy csillag a féltengelyben. Pénteken egész nap pihenés ment, majd jött a szombat. A mosással tököltek a Medvemosó-ban, bár odariasztottak 9-re, mégis 10 óra volt, mire sorra kerültem. Beálltam a beton placcra, a tuning kiállításra. Nem csalódtam, most is rengeteg kritikus volt, akik "nem rosszból" szólták meg a hiányosságokat. Bezzeg a jó megoldásokat/kivitelezést senki nem dicsérte közülük. Sok jó arccal sikerült ismét dumálni, találkozni és szórakozni. Összességében jól éreztem magam, bár kezdek rájönni, hogy nekem nem való a buliból korán hazatérés, így jövőre, HA megyek, akkor biztosan máshogy rendezem a szállást.

 

A hibaüzenet kiolvasásakor érdekes dolgot találtam:
Mûkôdési idô: 103749 Min
A tankolás táblázatomba írom a comp adatait. Aszerint 1.673,97 órát ment a kocsi, ami 100.438 perc.
3% az eltérés :-)

 

Ma reggel Br-re indultunk. Kb. 15 km után közölte velem a kijelző, hogy vizsgáltassam meg a motort, mert baj van. Mellesleg le is állt.
Mindezt szakadó esőben.
Próbáltam újra indítani, de a sárga tengeralattjáró visszajött és erős gázolaj szag kezdett lenni.
A motorháztetőt felnyitva egyszerre feltűnt, hogy a gázolaj szűrő csatlakozása leugrott.
Visszapattintottam, innentől újra dolgoztak a harkályok. A tengeralattjáró maradt és még további infóként megtudtam a kijelzőről hogy a start/stop nem áll rendelkezésre.
Visszafordultunk és itthon kiolvastam:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
Aha, szóval lecsúszott csatlakozóval kevés a nyomás. Töröltem, azóta megtettünk bő 400 km-t.
Már csak a motorteret kellene kitakarítani...


READING ERROR CODES:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
ERROR DETAILS:
Mûkôdési idô: 103749 Min
Motor fordulatszám : 1441 rpm
Vízhômérséklet: 87,56 °C
Akkumulátor feszültség : 14,400 V
Teljes gázolaj menny.: 24,480 mm³/i
Mért levegô mennyiség: -200,0 mg/i
Atmoszférikus nyomás : -30975 mBar
Mért turbónyomás: -31682 mBar
Mért turbó állás: -17,20 mm
Mért EGR állás: 103,27 mm
Fojtószelep el.szelep. nyitás: 9,64 %
Mért gázolaj nyomás: 171,40 bar
Levegõhõmérs. (turbó): 323,58 °C
Levegõhõmérs. (légmenny. mérõ): 213,52 °C
Izzítógyertya vezérlés: 85,55 %

 
>> Eseményhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-07-11

Ma átléptük a magyar használtautó piac lélektani határát. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, átfordult az óra és hirtelen elment az erő, elkezdett füstölni, a kerékcsapágyak zúgni kezdtek, jöttek a hibaüzenetek sorban stb. Na jó nem, az autó szebben megy mint valaha :)