Blog

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-07-07

Mióta megvan a nero dög nem cseréltettem hosszbordásszíjat...valahogy elfelejtettem,de a lényeg hogy most új Gates ment bele!Eddig se nyifogott semmi a vezérlés felől,csere után is maradt a kuss!
Az első felső lengőkarokat is cseréltettem,viszont most derült ki hogy az alsók is haldoklanak...következő project a futóműbeállítassal és hátsó motortartó bak cseréjével mert megadta magát!ugyanis indításkor kicsit(vagy nem is kicsit) beremeg a kasztni...menet közben szinte semmit nem érzek ebből,és leállításnál sem!Szóval megnézettem és kiderült hogy ezért...itthon nincs,lengyelből tudok csak rendelni!
Meg vettem végre valahára egy eredeti zender hátsó szárnyat a csomagtartóra,de ez nem minden....ugyanis egy 166 specifikus ragazzon végdobot is vettem!!!Mintha karácsony lenne... felrakásuk hamarosan!!!!

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-07-07

Közel két hónapja írtam utoljára bejegyzést - egész véletlenül szintén az Alfáról - viszont már annyi piszlicsáré apróság történt az autóval, amikért önmagukban külön posztot nem volt érdemes írni, hogy nem várok a közelgő olajcseréig, mert úgy már félő, hogy "Csikósi" méreteket öltene a hossza. A múltkori írásomból a kuplungozás grandiózus élménye miatt kifelejtettem, hogy áprilisban megejtettem a már szokásosnak mondható tavaszi légszűrő, valamint pollenszűrő cserét, összekötve egy klímatisztítással.
Szintén ekkor tettem két 17cm-es Blaupunkt hangszórót az első ajtóban levő gyáriak helyére, az utóbbiakat pedig elköltöztettem hátra. Már mindkét hátsónak szakadt volt a membrán része a peremén, így elmondható, hogy rájuk fért a nyugdíjazás. Nem mondom, hogy ezután autóhifi versenyre fogok vele járni, de a Blaupunktoknak köszönhetően kicsit teltebbek lettek a mély hangok, a selejtek kiiktatásával pedig megszűnt a recsegés. Már csak az első ajtókban levő kábelátvezetőkre kéne ránézni, mert azok miatt rossz úton néha elhallgat egyik egyik oldal.
Aztán időhiány, és egy hirtelen jött munkahelyváltás miatt sztornóztam az előző poszt végén idén nyárra betervezett karosszériát érintő munkálatokat, így szintén átmeneti jelleggel a múltkor már bevált módon ismét folytonossá tettem néhány lyukat az alján (így alulról már nem tud beázni, és talán tovább nem is romlik). A tartóelemek szerencsére hibátlanok, de a hátsó fenéklemezek - feltehetően még az előző tulajnál történt, és nem kezelt rendszeres beázások miatt küzdenek némi folytonossági hiánnyal. A tél előtt kapni fog még egy réteg alvázvédőt, aztán tavasszal a műszaki vizsga után majd úgyis kiderül hogyan tovább.
Egy már vásárlás óta fennálló apró, ám annál idegesítőbb apróságnak is sikerült pontot tenni a végére, miszerint ha mostam az első szélvédőt, úgy mindig csurgatott egy kis vizet a hátsóra is. Ez azért volt bosszantó, mert emiatt mindig moshattam - sok esetben tök feleslegesen - azt is. Mivel egy motor nyomja előre hátra egyaránt a vizet, világos volt, hogy az irányváltó szelepe nem tud zárni teljes mértékben. Rendeltem hát egy új komplett szivattyút, amit egy alapos tartálymosással összekötve be is építettem. Azóta csak ott, és az a szélvédő lesz vizes, amelyiket éppen mosni akarom.
Került új feszítőgörgő a hosszbordásszíjhoz - ez utóbbi is egy elmaradt tétel, még anno a vezérléscsere alkalmával sikerült úgy elbújnia az alkatrészes dobozban, hogy nem került beépítésre. Június elején aztán volt egy kis szabadidő, és pótoltuk a hiányosságot, így már ez sem lóg ki a sorból. Ugyanekkor - ha már úgyis csápon volt az autó - kiszúrtam, hogy igencsak repedezett az összes kipufogófüggesztő gumi. Filléres tétel, kapott újat ezekből is. Annyit tuti nem bírnak ki, mint a gyáriak, de egy pár évig talán jó lesz.
Tavaly felpolíroztam géppel a fényszórókat, de sajnos utókezelés híján elkezdtek visszamattulni. Gondolkoztam új utángyártott lámpatesteken, de szervizes pályafutásom alatt eddig csak elvétve sikerült olyat találni, aminek van valami értelmezhető vetítési képe is, így hamar elvetettem az ötletet. Vettem TurtleWax-os felújító szettet, és azokkal alaposan megdolgoztam a gyári Carello-kat. Az eredmény nagyon jó lett, de itt inkább az a kérdés, hogy vajon mennyire lesz tartós.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve még utolsó projektként a régi munkahelyemen lefestettem a rozsdás ütött-kopott ablaktörlő karokat matt feketére. Nem volt egyszerű lehúzni őket, pedig tavaly az esőcsatorna tisztításakor meg voltak bolygatva ezek is. Most kaptak rézpasztát, hogy ne rohadjanak ismét ennyire össze.
Ahogy hazaértem az utolsó munkanapomon, arra lettem figyelmes, hogy nem világít az üzemanyagszintjelző, és az óra alsó fele. Bár nem volt nehéz, de jól szét kellett bontani a műszerfalat az izzócseréhez. Természetesen kicseréltem mind a hatot, s az is csak ekkor tűnt fel, hogy a szegénységjelzőé már valamikor régebben kiégett, a hamutartóé pedig valószínűleg mióta nálam van soha nem is volt jó. Most ismét fényárban úszik a középkonzol.
Végül a napokban nekiláttam, hogy a denaturált szeszes módszerrel eltüntessem a kopott, ronda és mára már gusztustalanul ragadós "soft-touch" bevonatot az ajtóbehúzókról. A kiszerelés könnyen ment, s egyik este az oldalborda legnagyobb örömére a konyhaasztalon elkezdtem lemosni róluk ezt a maszatot. Ekkor szembesültem vele, hogy az Alfa esetében nem szép fényes fekete műanyag lakik a bevonat alatt, mint sok VW csoportos autó esetében, hanem egy porózus tapintású szürkésfehér rondaság. Ezek festés nélkül nem kerülhettek vissza (azt pedig mégsem vállalhattam be otthon), így jobb híján, hogy legyen valami kis sikerélményem, kivakartam az évtizedes mocsokból az ablakemelő kapcsolókat. Ma jutottam el addig, hogy lefújjam őket matt fekete festékkel, s újra elfogadható külsőt kapjanak. Szerencsére az időjárás is kegyeibe fogadott, pikk-pakk megszáradt mind a négy. Visszaszereltem a kapcsolókat, és mehetett vissza minden a helyére. Azon felül, hogy sokat dobott a beltér megjelenésén, végre nem azokhoz a ragacsos vackokhoz nyúl az ember, s ez az érzés megfizethetetlen...

- 2 Pók
- 2 fülig érő szájú tulaj
- 4 ajtó
- 8 henger
- 16 gyertya
- 32 szelep
- 300 LE
- 220 liter csomagtér
:-)

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-07-06

Új első fényszórók... a régiek már nagyon homályosak voltak.

>> Szervizszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-07-07

Reggel elindultam Nyíregyházára bontókat vadászni, hogy esetleg találok valahol egy magasság állító motort, mivel nekem a balos nem ment... A harmadik helyen kaptam egy 145 komplett lámpát 5.000-ért. Na mondom irány haza, közben egy gyors kocsimosás, aztán szerelés. Szétszedtem a lámpát kiszedtem a motort, na mondom megpróbálom összerakni, mert sikerült ebayről rendelni ilyen foncsor tartó műanyagokat, ha jó lesz, akkor ez megy vissza bele... Sajnos nem passzolt bele csak az egyik. Le a kocsihoz lámpa ki, motor ki, új motor be, és láss csodát meg se nyikkan... Kábelek átnézése, így szemre semmi. Kis lámpás kütyü a szomszédtól, hát igen, nincs benne áram. Kábel lebont, el volt szakadva a test. Gyors javítás és lőn működik az állító motor. Most így bejártam a fél várost, kiadtam a pénzt, és még van egy "rossz" lámpám is, de azt még meg fogom csinálni!

 

a klíma a mai napon újra működik, klímakompressor és hűtőcsere oldotta meg a problémát

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-07-06

Alfa city előtt egy nappal, nagy esőben takarítás... ;-)

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-07-06

Alfa city előtt egy nappal nagy takarítás esőben :)
Bekerültek a szőnyegek őszig + alfás ővpárnák

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4 JTD 20v SW // 2018-07-06

nyikorgó hangja volt, ezért cserélve lett a szíj...
a görgők, rugósfeszítő, főtengelyszíjtárcsa és generátor szabadonfutó jó viszont

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,9 jtdm // 2018-07-06

Féltengely cserekor észrevettem, h az alsó lengők szilentjei kivannak gondoltam akkor egyben cserélem nem szórakozok szilentcserékkel mert utána a gömbfej miatt idő kérdése és úgyis cserélni kell majd őket... Ha már ott voltam cseréltem lengéscsillapítókat is... Hangtalanul eszi az úthibákat. Lengőkarok TRWk csillapítók magnetti marellik