Blog

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2018-08-13

Múlt héten lent maradt a bal első ablakom. A motor tekert de az ablak nem mozdult. Még aznap este rendeltem hozzá szerkezetet merthogy biztos az lesz a baja, hát nem az volt.
Miután lebontottam a kárpitot és a mögötte lévő burkolatokat,akkor derült ki hogy a szerkezetnek nincs baja,viszont a motoron lévő fogaskerék elforog. Próbáltam lefeszegetni a tengelyről,de nem sikerült ezért rendeltem hozzá motort. 2 napig felragasztott ablakkal közlekedtem de szerencsére péntek délelőttre megjött a motor,és délután már be is került a helyére. A beszerelés nem volt leányálom, kb 2 óra alatt sikerült beépíteni. Mivel a motor csak szerkezettel együtt volt elérhető ezért az először rendelt ablakemelő szerkezet feleslegessé vált, de Erhard volt olyan rendes hogy visszavette az alkatrészt.Köszi.

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-13

A kocsi védelme érdekében beszereztem egy ponyvát. Bár fedél alatt áll, de a por nagyon rászáll, illetve a macskák is állandóan rámásznak.
Találtam egy ránézésre és a leírtak alapján elég jó minőségűnek tűnő ponyvát a softgarage.de oldalon. Rendeltem egy 5 rétegű 166-ra méretezett, színben is stimmelő kivitelt. 89 EUR volt. Lélegzik, meg UV, meg minden.
Tényleg ráfér az autóra, szépen lefedi mindenhol. Nem típuspecifikus, mert a tükrök helye nincs külön kiszabva rajta, de az ára sem volt csillagászati. Sok rögzítő fül és csatt is van rajta, bár ezeket most hagytam, a fedél alatt nem fogja lefújni a szél. A szélei egyébként elől és hátul gumisak, jól be lehet fogatni a lökhárítók alá.

Remélem nyújt egy kis plusz védelmet, ez a kocsi szerintem megérdemli.

0. FONTOS! Minden lépés előtt fényképezni! Az összerakásnál a pozíciók beállításához hasznos lesz.
1. Ablakmosó csöveinek lehúzása a karok tövénél. Óvatosan hogy a borításon lévő műanyag cső ne törjön el!
2. Karok leszerelése. A csavar oldása után lehúzható a tengelyről.Kúpra zár, nincs ricni.
3. Műanyag burkolatok leszedése. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
A vezető felőli burkolat alul csatlakozik az ablakmosó csövéhez, azt is óvatosan le kell húzni.
4. A szerkezetet rögzítő három csavart kitekerjük. A pollenszűrő felőli alatt nálam volt egy nagy alátét azt célszerű nem belejteni a vízlevezetőbe, mert nehéz lesz a kocsi alól kibányászni.
5. Most jön az ördöglakat. A szerkezetet ki kell emelni a helyéről. Valami mindig útban van.
6. A motorról le kell húzni a két csatlakozót. Ehhez az alsó oldalukon található fémet (drótot) be kell nyomni. Nálam a csatlakozóról le volt csúszva a gumiharang, visszatettem és betekertem szigetelő szalaggal.
7. Célszerű újra lefényképezni a karok és a motor pozícióját! A motor tengelyéről az anyát le kell tekerni, majd a kart levenni róla.
8. A motort rögzítő 3 csavar kitekerhető. A motor így lejön a szerkezetről.
9. A hátsó fedelet nem érdemes lepattintani (ragasztva is van) mert alatta csak az áramkört találjuk.
10. A motort az elektronikával összekötő 3 érintkezőt szét kell forrasztani. A motor része villás végű, abban van keresztben a másik. Melegítés közben finoman kifeszíthető.
11. A motor felőli 4 db kereszthornyos csavart ki kell tekerni, az egész vezérlést azok rögzítik a motorra.
12. Láthatóvá válnak az érintkezők és a motoron lévő érintkező felület. A motorról még a takaró fémlapot érdemes leszedni, így hozzáférni a fogaskerekekhez és a kapcsoló felülethez. A gyári zsír nálam teljesen belekeményedett, a fogaskerekeket már egyáltalán nem kente. Kiszedtem újra zsíroztam.
13. A három érintkezőt szintén megtisztítottam, mert a felgyülemlett és bekeményedett zsír már nem hagyta mozogni. Az érintekőket kicsit meghajtottam kifelé, hogy egy síkba legyenek.
14. Fémlapot és a vezérlő elektronikát visszarakva és három érintkezőt visszaforrasztva már tesztelhető a motor. A csatlakozókat visszadugva gyújtáson már működik is. Érdekes hogy a motor az alaphelyzetbe fordított forgásiránnyal megy. Hagyjuk is ott. A csatlakozókat húzzuk le. (Előtte gyújtát levenni!)
15. A három csavarral vissza a szerkezetre.
16. A korábbi fényképek alapján a szerkezet karjait pozícionálva a tengelyre vissza lehet tenni a csavart.Itt fog mindenki rájönni, hogy a szétszedés előtt kevés fényképet csinált.
17. Mielőtt visszamegy a szerkezet az alatta lévő esővíz elvezető csatornát érdemes kitisztítani.
18. A szerkezet visszarakható a helyére. Előny ha a kiszerelésnél megjegyeztük hogy hogyan jött ki, mert különben ördöglakat II. A három rogzítő csavart az alátétekkel együtt visszatekerni. A két motorcsatlakozót visszadug.
19. Karok nélkül újabb teszt. Ha mindent jól csináltunk a rendszer ugyan úgy áll mint a szétszedés előtt készített képeken.
20. Burkolatok vissza. A patenteket célszerű berakni a fedélen a helyükre és úgy visszapattintani a kaszniba. Az ablakmosó csövét ne felejtsük el!
21. Karok visszarakhatók. Célszerű minél jobban az ablak alsó széléhez tenni őket, mert a szerkezet elvileg az alsó (rejtett) pozícióban van. Az ablakmosó csöveit is vissza lehet tenni.
22. Próbaüzem. Ha elég sok képet csináltunk és mindent sikerül a korábbi helyére tenni, akkor működnie kell.
23. Sört bont.

update 2018.08.14.
Kapott két új ablaktörlő gumit is.

 

Még március 13-án sikerült olyan bénán kiállni a garázsból, hogy a kocsi bal elejét nekihúztam a garázskapunak. Kifejezetten szar nap volt. Életem első olyan autós sérülése, ami az én hibám volt. Az idegesség meg a sietség nem jó párosítás. Mindegy is. Május közepén apa karosszériás ismerőse egy 5-ösért kikalapálta, június 19-23. között pedig a fényezőnél szerezte vissza az eredeti feketeségét. Itt javítva lettek a sárvédő íven keletkezett foltok és a küszöbök is. Lemosva kaptam vissza egy 50-esért alfit. Apa itthon később visszatette rá a 18-as felniket.

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-08-09

Ismerősöm családi házának kertjébe akartam beállni. Végülis sikerült. De a kapu alja magasabb volt, mint amire számítottam... Reccs! Félve szálltam ki, mert biztos voltam benne, hogy mi vár rám. Be is jött az aggodalmam. Az eredmény látszik a képeken. 9 hónap alatt sikerült harmadszor leamortizálni a 9 éve fent lévő Novitec toldatot. Nem jellemző rám ez a figyelmetlenség...

Pénteken lementünk volna a mamáékhoz pár napra, de miután egy rövidebb táv alatt 2-esben, 3-asban és 4-esben is elkezdett rángatni az autó finom gyorsításnál, inkább visszafordultunk. Apa még aznap megvette az üzemanyagszűrőt (utoljára 180 ezernél volt cserélve), ma ki is cserélte.
Km: 235.615

 

Az első évfordulót a Mediterrán Party-n ünnepeltük.
Mondhatnám azt is hogy direkt emiatt szervezték mára, csak a szervezők nem tudtak róla :-)
Az esemény a szokásos Chivas Regal koccintással kezdtük Jóska bátyámmal. Igaz a korábbi hagyományokkal ellentétben már nekem kellett vinni, de a hagyomány az hagyomány. Ilyen apróság nem állhat az útjába.
A folytatás - mint mindig - jól sikerül, volt minden.
Sikerült elkészíteni az évszázad képét is, ahol Ákos látható alkotás közben.

Az odaút viszont érdekesen telt.
Induláskor esett, így tető fel, ablaktörlő be. Sümeg után csendesült az eső, így kikapcsoltam az ablaktörlőt. Ellenben PHuBi másként döntött. Menette tovább. Minden állás működött, csak a kikapcsolás nem. Ilyenkor rendszertelenül tett egy próbakört és nem állt vissza a kiinduló helyzetbe.
Ki akartam venni a biztosítékját, de Giovanni nem ragasztotta fel a fedélre hogy melyik melyiké, így maradt.
Érdekes volt, a lehető legváratlanabb pillanatokban törölt kettőt. Volt hogy 5 percenként, de volt hogy folyamatosan.
Aztán valahol a déli part közepén egyszer csak visszaállt az alaphelyzetbe és úgy is maradt. Innentől már csak azért izgultunk hogy ne kelljen még egyszer elindítani.

Hazafelé - hogy teljes legyen a Tour de Balaton - az északi parton mentünk. Örvényesen betértünk a szokott helyre. A pontot a napra a bableves elleni partedli tette fel :-)

Szép nap volt.

 
>> Szervizmarci91 // Alfa 146 1.6 TS // 2018-08-12

A 6 év használat során egyre nagyobbat szippantott az üzemanyag tartály, amikor benzinkúton lekaptam a sapkát. Ez a vákum nem tesz jót a pumpának sem. Sok netes keresgélés után szereztem némi infót az autó jobb sárvédője mögött lévő aktív szénszűrőről, amire két kis kék cső megy. Itt az amore-n amúgy nagyon kevés infót találni róla. Szóval ez a dobozka szellőzteti a tankot és a megszűrt benzingőzt a szívótorokba vezeti, amolyan környezetvédelmi berendezés. A gond csak az, hogy az aktív szén sokszor 20 év után nem látja el a feladatát és ezáltal a szellőző nyíláson keresztül a szívótorok fals levegőt kap és a tank sem tud fellélegezni megfelelően. A doboz sehol se kapható, és ahol akad, ott méregdrága.

Első lépésként a motortérben lévő tank felől érkező kék csőre szereltem egy visszacsapó szelepet (hogy tudjon levegőt szippantani a tank a szivattyú okozta vákum miatt) és a szivótorokra menő csövet levakoltam. Ez nem nagyon akart működni és egy nagyobb utazás során akkorát szippantott a tank a kúton, hogy majdnem berántotta a kezem.

Akkor jöhet a következő lépés. A visszacsapó szelepet lehúztam a fenébe, had szellőzzön, meglátjuk mi lesz. Így már nem szippantott, viszont a motortérbe párolgott némi benzin, amit a ventillátor tökéletesen beszívott az utastérbe. Na mondom, ez így megint nem jó és még veszélyes is.

Aztán csak meglett a nyertes megoldás. Édesapám mondta, hogy régen minden tanksapkának volt egy pici szellőző furata. Hát fogtam, levakoltam a kék csöveket a motortérben és egy nagyon pici lyukat fúrtam a tanksapka gumitömítése mellé, de úgy, hogy csak belül legyen furat, kívülről ne látszódjon semmi. Ez a kis furat bőven elegendő a tartály szellőztetéshez és nem is illan el rajta számottevő benzin sem. Így járkálok már néhány hete és teljesen jó megoldás. Az AC hangja is barátságosabb, na meg mivel levakoltam a szívótorkon a szűrőre menő csövet, így nem kap fals levegőt sem. Szebben jár a motor is, jobban reagál gázadásra.

Az aktív szénszűrőről készült fotót amúgy bontóban lőttem, nem vettem le a sárvédőt. Aki ezt a megoldást szeretné követni, az csak óvatosan tegye. Nehogy egy ilyen húzás okozza a műszaki vesztét, mert azért ez mégis csak egy környezetvédelmi berendezés.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-08-12

Gyertyák kicserélve köszi G-burt:-)
Ha már motortér akkor kicsit rendbe kaptam.