Blog

>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-21

Valami történt a múltkor fejegység beszerelés közben, először minden rendben volt, majd mikor vissza helyeztem volna (átraktam ideiglenesen a cabrioba a fejegységet) akkor egy pillanatra kapcsolt csak be, az elektromos antennát fel-le húzogatta, a duda nem szólt, és fékezéskor felkapcsolódtak a lábtér világítások. Gondoltam ,hogy hátul a kábeleket megnyomhattad, megnéztem, ami szigszalagozva volt vissza bontottam ,de hibát nem találtam. Pihentettem egy hetet, de ma nem hagyott nyugodni.
Kiderül,hogy egy rossz biztosíték okozta az egészet. Első körben kizártam ,hisz valamennyi áramot kapott, mert megvillant a fejegység. Úgy gondoltam vagy átmegy az áram ,vagy nem. Hát ezek szerint rosszul gondoltam . :D Központi zár piktogram volt a biztosíték mögött, hát ezt végkép nem értem, pláne,hogy a központi zár működött.

Lényeg a lényeg, fejegység működik, elektromos antenna remek, duda is, és nem ég a lábtér világítás fékezésre.


Térjünk át a zörgésre, tegnap ugye a bal ajtóval kínlódtam ,ma jött a jobb, mert lehúzott ablaknál úgy zörgött az ajtó ,hogy ciki volt becsukni, mintha egy konzervdobozt vágtam volna földhöz...
Szétbontottam, megnéztem. Csavarokra mindenhol ráhúztam, de nem lett jó. Ütögetvén az ajtót úgy gondoltam az ajtó lemez belső borítása zörög, így felkutattam a fél tábla soudaband hangszigetelő lapokat amik még hifis időkből maradtak vagy 7éve.
Beragasztgattam, merevebb lett ,de még mindig zörög... Nyulkálva az ismeretlenbe felfedeztem egy bowden szerű "valamit" és az zörgőtt. Ablakot mozgatván arra lettem figyelmes, hogy az ég világon semmi funkciót nem tölt be. Mivel semmit nem lehet látni ,kitapintani is csak a véletlennek hála sikerült ezért még most sem tudom mi az. Hangszigetelővel leragasztottam, most hangtalan az ajtó záródás. Király!


Embléma csere. Ugye mindenki ismeri a kínai emblémákat, nekem is van minden féle színű, de ugye GTV-n még réz karikás van. Megoldható a házasítás, viszont van egy V6-os 156-om aminek még nem tudom mi lesz a sorsa, azon szinte egy teljesen új, gyári embléma volt. Leszereltem, azért lelakkoztam 3 rétegben ,és vissza ragasztottam a GTV-re. Pazar!

A rendszám nagyon buta így ,de fényezés elött nem áll módomban felragasztani.

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-08-21

Csere ideje: 2018.08.18. - 205829 km.
A csere oka, hogy az autó lassan érte el az ideális üzemi hőmérsékletet (~90°C).

- Vernet termosztát
- fagyálló
- deszt.víz

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-08-12

Lepottyant a jobb hátsó fékbetét kopó része. vszeg még gyári lehetett és a 14 év megviselte. 1-2 hónapja vettem egy fekete JTDm-et, főleg alkatrésznek. szegénykét lepasszolta a gazdája, de előtte egy halom cuccot kicserélt rajta, többek közt a fékrendszer nagy részét is. alig kopott tárcsák és betétek (ATE) kerültek ezért a kocsimra. bontásnál összejelöltem mit hova kell majd összeszerelnem. csúszkák megpucolva és újra zsirozva (grafitos), dugattyú szilikonozva (tökéletesen mozogtak szétszedéskor is), betétek megreszelve, lemezek letakaritva a jobb mozgásért, kerámia paszta ahova kell. összerakásnál loctite menetrögzitő, és karizom nyomatékkulcs :)

 

Sok-sok honfitársunkkal egyetemben mi is kihasználtuk a hosszú hétvégét. A szálláshelyen és általában mindenhol magyar autókkal találkoztunk. Hallstatt belvárosában volt hogy 7 magyar autó jött egymás után.
A cél Hallstatt és a Dachstein volt. Az előbbi meglett, az utóbbi a sok látogató miatt nem (beteltek a helyek a foglalásokkal).
900 km mindenféle jóval:
- autópálya (120 km/ó, tempomat, csukott tető 22 fokban)
- szerpentinek (nyitott tető)
- országút (nyitott tető)
Természetesen mindez kátyú mentesen.

Összesen 4 deci olajat kellett rátölteni, tehát a MOTUL se megoldás.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-20

A baloldali lámpa magasságát akartam volna feljebb állítani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elé világítson. Kiszereltem, aztán lámpa búrát le és kiderült hogy eltört a ház amiben benne van az állító fej vége. Csere bontottra.
A kábelek szigetelése is rossz volt, ledobta a gyári védőréteget. Be lett tekerve szigetelő szalaggal a biztonság végett.
A jobb oldali lámpa szigetelése is néhol rossz volt, de sokkal jobb állapotban mint a bal oldali, szintúgy szigetelve.
A jobb első index lámpa búrája leesett kiszerelés közben, az újra lett ragasztva.
Végül be lett állítva a lámpa magasság is. Most már jó :)
A füstölés végett egy picit visszább állítottam a füstcsavaron, most aligha látszik valami füst lepadlózáskor. Kicsit lomhább, 2500as fordulattól kezd el húzni igazán. Városban teljesen jó lesz így :)

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-20

Le-felhúzásnál mikor a közepénél járt az üveg , brutálisan nyikorgött-nyöszörgött. Tiszta ciki volt, így szétszedtem a kárpitot, minden sínt, és vezetőt megfújtam.
Azóta teljesen hangtalan. :)

 

- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])

141 750 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-20

A múltkori csere után kiderült hogy az egyik porlasztó alatti alátét már nem olyan jó, és ki szivárog az üzemanyag. Most ki lett cserélve és eddig okes. Már kevésbé füstöl a kis TD. Mondhatni hogy egészségesen.... Remélem így is marad :) mindenesetre kapott új Üzemanyag szűrőt és még 50km-rel ezelőtt a Liqui moly-tól egy üzemanyag rendszer tisztítót. Majd szépen kidolgozza magát és meglatjuk.

 

2db első stabpálca csere
Ruville
281000 km
Óriási csendélményben van részem végre. Nem kopog :P

 
>> SzervizUomo77 // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2018-05-19

Kipufogó rendszer részleges cseréje... A katalizátor egy másik kör lesz még...