Blog

>> Tuning és extraZolika03 // Alfa 147 TI // 2018-08-26

A fejegységhez bekerült az átalakító, hogy működjenek a kormány gombjai.

 
>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-08-26

A felhős időre való tekintettel ma ismét csináltam egy alaposabb mosást. Egy bő hónapja vannak fent az autón a bevonatok, eddigi tapasztalatok:

- Glass Guard: minimálisan gyengült a hatása, de még mindig szépen dobja a vizet a szélvédőről. Egyébként annyira megtetszett, hogy még júliusban feldobtam körbe az összes ablakra, és a tükrökre is.

- Protect+Shine: érezhetően gyengült a hatása, de még rendben van, habár az utóbbi hetekben sokszor mentem pályán napnyugta után, emiatt mindig bogároldóznom is kellett, és sokszor használtam a lándzsás mosóban lévő ismeretlen sampont is, ami után egy-két alkalommal rátoltam a forró viaszos programot is "mostmár úgy is mindegy" felkiáltással, szóval összességében nincs mit adni az egészre, mert fogalmam sincs már, hogy épp mi maradt még fenn az autón.

- Nano felnivédő: szintén jól működik (ld. fotó, ma lőttem mosás közben), a lándzsás mosó is szépen lekapja a fékpor nagy részét.

Az új "felfedezettem" a Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer, a falcokat nagyon szépen és hatékonyan rendbe lehet vele tenni, elvileg nem probléma vele az sem, ha nem tökéletesen tiszta a felület, persze a mikroszálas kendőt nem árt gyakran hajtogatni.

Valamelyik nap vettem egy Dr. Marcus szélvédőtisztító-kendőt is az eső utáni nyomok gyors kezelésére, ez viszont nem volt jó ötlet, nem tisztít teljesen nyomtalanul (vagy nem jó a technikám).

 
>> Tuning és extraQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-08-26

Eljött végre nap amikor oda került az autó hogy zero emmisio-s lett.
Motor kint és megy a matek....
két féle variáció van komplett felujitás esetleges főtengely melóval együtt avagy egy nagyon brutálisan jó állapotú kevés km-es motor. Az előbbit terveztem/terveztük eredetileg de sajnos akárhogy is nézzük egy nem gyári motort hiába felujitott stb 2.3 barral nem lesz jó megfújni mert szétesik. Sajnos nem mindegy hogy 175 ló vagy majdnem 300, így végül egy 130 ezer km-es motort kapott Érdről (ha üzembiztosan hosszú távon jó lesz akkor ezuton is lávcsi nekik).

Közben megvettem hozzá a coolert amit érdekes lesz felrakni mert nem kicsi de legalább jó nagy. Mankyval beszéltük hogy legyen átmenő vagy egyoldalas. Igazából az akkori beszélgetés alkalmával azt beszéltük talán jobb lesz az egyoldalas, de ez azóta is kétséges :D Viszont ez megvan, ez lesz benne és később minden kiderül.

A turbót is Ákos figyelmességének köszönhetem, mert nyitott szemmel járt és így jutottam hozzá egy brutál jó állapotú 88 ezer km-es f01 750D-ből származó 2260v-hez egy 100asért. Aji volt


Közben haladtam a fék ügyben is és elvetettem a 159 féket mert nyűgösebb sztori lett volna mint a 66nyereg+330nál. A 159 nyerget eladtam(-35E) egy barátomnak mert hát az 1.9 ákosféle jtd se megy szarul és azzal is meg kell tudni állni, én viszont egy másik barátom sajnálatos balesetén profitálok mert az övébe levő komplettet konzollal együtt (70E)átveszem így csak lecsavar felcsavar.

>> SzervizQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-08-26

Úton hazafelé, szokásos közepes díjszabású gyorshajtásos tempomattal egyszer csak beesett mögém egy E60 530D. Lévén nem BMW-s szerető egyénként gondoltam hát most emberedre akadtál és hát ahogy szolidan illik a BMW-s tolás(pedig külső sáv hajnalban üres pálya mellett) Után csak füstnyelés lett(korom:D).
Talán egy fél perccel később (itt már azért egy magasabb díjkategóriába lépett a gyorshajtás) Forma 1 feelingű füstöt eregettem. Azonnal félreáll, motor 4 mp-ig ketyeg majd leállít (jelen esetben szartam a turbóra)
Kocsiból kipattanva látom a BMW-s szépen elgurul mellettem 200 körül és marhára röhög(anyukád).
Motorháztető nyít, agyvérzés elkap, meg még kétszer is, de elkezdtem gondolkodni hogy ha üres a pálya hogy vetem most ki magam egy kamion elé.....Hát sehogy így kénytelen voltam megnézni honnan az olaj. Kartergáz szűrőről cső lelőve (azon csodálkozom nem a holdon találtam meg). Na akkor sanszos a dolog hogy ez drága lesz.


Volt egy marha nagy mázlim, mert pont megállt mellettem egy alacsony "rakteres" tréler amire fel lehetett rakni az ültetett szarolaszom.

Pécelre érve Accus Lajos úr jött egyet szemlézni majd közösen sírni és CZ Gábort ajánlani :D

Az autó 2 hét múlva már a műhelyében állt, de ha már darabokra szedjük az autót akkor a hátralevő tuningok is bekerülnek (2260v nagy cooler kevlar)

>> SzervizQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-06-08

Kötelező szerviz 351000 nél.
Olaj:Selenia wr 5-30
Olajszűrő
Zártházas K&N tisztitás olajozás

Az első olajcsere periódus hamar bekövetkezett, 7000 közös megtett km után mivel az olajba már volt 3000 körül. Itt még Selenia-t kapott ahogy előtte is. Egy két olaszkurvaanyukád jelzővel hamar megtörtént. Mondjuk itt is megjegyzem ismét hogy azért jobb helyre is lehetett volna rakni azt a tetű szűrőt.

 
>> SzervizQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-08-26

Első tárcsa+betét+nyereg csere

Az autó cca 4 hónapja került hozzám, és gyári 286-os fék volt rajta. Sajnos ezekhez a 2.4.esekhez nevetséges kategória a gyári 286-os rendszer. Lyuggatottt mart tárcsák voltak rajta amik már repedtek keresztbe így cseréltem,de mivel tudtam hogy 330-as-ra lesz hamarosan váltás így csak egy szett Textart kapott Mintex betéttel tesztelés céljából(a betét elbukott. hangos volt, porolt, cserébe nem fogott). A Tárcsa ugyancsak egy nagybetűs csőd. Egy kedvezmény nélküli 4x ezer forintos alkatrész mi az hogy 2 db hét után hullámos?! wtf?! Cserénél sajnos a bal első nyereg csavarja úgy döntött hogy ő eltörik,így kapott egy bontott jó állapotút melyet letakarítottam (csúszkákat is) és a több szinéhez igazítottam (piros)

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-25

Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
Utolsó próbálkozás a turbó csere. Ha így sem lesz jó akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbó ami felkerül az nagyobb mint volt, elméletileg 164es alfáról való, de utólag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervó olajam szürke színű, ami régi probléma. Még megvételkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán új szervó olajat még 5 éve, de az is egyből szürke lett. Most van tiszta levett bordó szervó olajam, amivel szintúgy át lesz tisztítva. Majd kap újat és ha az is szürke lesz akkor úgy marad 5 évig :)
Kikerült a generátor, de már másik kerül vissza mert hidegen nyikorog vagy csúszik a szíj, kB 2 percig. A szíj nem olyan régi és meg van feszítve még is van ilyen probléma. Cserés darab majd kiderül mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
Hétfőn folyt... Jó kis nap lesz :) + új tömítés a turbó és a kipufogó csatlakozásnál, és a rezor - első dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó

>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-08-26

Ugy tűnik a bal első kerékagy megadta magát. Nem is az agy inkább a kerékcsavarok menete. Pénteken hazafele brutál hangja volt, frászt is kaptam tőle. Fel is hívtam Gyuri barátomat aki segített pár jo tanáccsal. Megálltam az első benzines kúton kértem kerékcsavart és valóban a bal első kerekek szinte le voltak lazulva. Az egyik csavart már meg se lehetett húzni. Azóta amikor megyek vele mindíg ellenörzöm a csavarokat és mindíg utánna kell húzni a maradék háromnak.
No majd rendelek egy komplett agyat meg 4 csavart.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-25

A kaszni elemekkel együtt jöttek jó állapotú ajtókárpitok is. Az első kettő fel is került a régiek helyére (a hátsókra most nem volt idő). + egy pár FL-es ablaktörlő kar... fent. :)

Update: ma (27.-én) felkerültek a hátsók is. Annyi a szépséghibája, hogy kurblis volt a hátsó ablak a donorban, de majd nézek valami dugót a likakara. Viszont a 22 éves gyári hangszórók egész jól bírják magukat! :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-25

Nem rég sikerült szert tennem színhelyes kasznielemekre és bal első ajtóra is. Ma jött el a napja, hogy helyet cseréljen a már kissé avétos (eredeti) régivel. :) Kilincs, zár, üveg, határoló volt benne, de az emelő nem... így azt át kellett szerelnem, de sajna az már cserés lesz, mert eléggé bedől-akad. :(