Blog

>> EseményRolee46 // Alfa 155 1.8 8v Super // 2018-08-17

Végre találtam egy piros Alfát magamnak🤗.Mindig is egy piros Alfára vágytam,igy ez is megvalósult!Hétfőn mentem fel Oszi barátomal Átkárra,ott várt rám Romeo😁. Az autóról annyit tudok,hogy külföldröl származik és 2000.12.19-én helyezték elöször forgalomba itthon.Akitől megvettem 15évig használta.A km számláló már 282986-nál jár,vagy valós vagy nem.A hibalistálya sajna hosszú,de az első a karosszéria rendbe rakása lesz és utána szeretném telibe fényeztetni azután jöhet a többi😁.Valószínüleg a feketét fogom feláldozni ennek a javára.

 
>> Tuning és extraRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-08-16

A kisautóm kapott ma egy Seat Leon Cupra R koptatót :) természetesen @SanyiJTD munkájával hibátlan és színre fújt :) én imádom 😍

 
>> SzervizZoli67 // Alfa Giulietta QV Launch Edition // 2018-08-16

4 éves elmúlt az autó, így kicseréltettem a vezérműszíjat,görgőket, vízpumpát és a hosszbordás szíjat a görgőkkel együtt.Futás csak 77000km volt.Köszönet érte a budaőrsi szervíz Csapatnak.

 

Már régóta zavart hogy kezdett vakulni a tükör széle.
Phon tudott egyet küldeni. Miután lekezeltem műanyag tisztítóval és egy ápolóval felraktam. Kicsit más mint az eredeti, de jó.
Újabb lényegtelen problémát sikerült megoldani :-)

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-16

ebay - 3.620,20 Ft
Ma megjött, felraktam.
Királyság van.
Nem is értem hogy eddig miért nem volt.
Próbaüzem holnap :-)

 
>> EseményJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2018-08-15

12.5
0
11
12.5

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2018-04-15

Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-08-16

Cserélt dolgok:
- olaj (Selénia WR 5W40), olajszűrő
- szervó cső
- hátsó féktárcsák (Brembo), betétek (gyári)
- kézifékkötelek

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2018-07-11

Alfacity előtt egy héttel műszaki vizsgán "esett át"

Kipufogó javítás; Kumho nyári gumi abroncsokat kapott és egy axiál csuklót kellett csrélni

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-08-15

tl;dr
A hiányzó kőfelverődés-védő fóliákat a bal hátsó sárvédőíven és ajtón pótolni akartam. Először saját magam akartam megoldani (1-2. kép), de nem bizonyult tartósnak a megoldás. Ez után egy hivatalos Llumar fóliással kiviteleztettem. Az egész procedúra nagyon gyors volt és olcsó, az eredmény pedig kiváló lett (3-4. kép).

Mikor új fényezést kapott a kocsi bal oldala februárban, a hátsó ajtóról és sárvédőívről leszedték a kavicsfóliákat. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal, míg nem nyár elején egyszer ránéztem és fogamat szívva állapítottam meg, hogy nem véletlenül volt az ott. A szép fényezésem már elég csúnyán össze volt verve a kavicsok által, amit az első kerék odaver.
Mellékesen megjegyzem, hogy nagyon meg is lepett, hogy tényleg csak arra a felületre kell a fólia, ahova gyárilag rakták. Ránézésre simán felverhetné a kavicsokat nagyobb területre is, de nem. A kavicsok által megszórt terület gyakorlatilag a gyári fólia helyét fedte le. Le a kalapom az olasz mérnökök előtt, nem gondoltam volna, hogy ilyen jól kiszámítják, hogy tényleg csak pont oda veri a kavicsokat.

Na ezen felbuzdulva megkerestem Dömpit, hogy legyen szíves átküldeni a fólia sablonokat. Droberto-tól pedig vettem fóliát hozzá, amit szépen a sablon mentén kivágtam. Kézügyességemet tekintve ez kihívásnak is volt mondható. Az összes fóliát kivágtam (hátsó sárvédőívek, ajtók, első kerék mögötti ív), mert újra akartam ragasztani a gyáriakat is (1-2. kép).
Először a két hiányzó fóliát ragasztottam fel. Mit mondjak, nem volt egyszerű erre az íves felületre felapplikálni, tekintve, hogy nem is értettem hozzá, hogy kellett volna. A buborékokat próbáltam kinyomogatni. A végeredmény nem volt olyan rossz, de azért szép sem. Sebaj, úgy voltam vele, hogy ez legalább kész van, másnap hosszú útra megyek, a kövek már nem fogják jobban gyalulni ott a fényezést.
Másnap 250 km után, gondoltam ránézek a fóliákra, hogy hogy állnak. Nézem, nézem, de nem látok semmit. Basszus, ennyit bírtak, a menetszél meg az eső az első úton lehozta a fóliákat. Remek. Még jó, hogy a gyáriakat nem szedtem le. Ekkor el kellett ismernem, hogy ennek a felrakásához szakember kell.

Felhívtam a szekszárdi Llumar-ost, aki az üvegfóliákat is applikálta a kocsira. Emlékeztek még az autóra. Nem sok elvetemült van, aki a szélvédőt is telibe sötétítő fóliázza. Az autót körbedícsérték, a kormány bőrözése nagyon tetszett nekik. A felnik szintén. Elmondta, hogy hihetetlen milyen igénytelenek az emberek az autóikra és milyen hulladékokat odavisznek, ez viszont milyen szépen karban van tartva. A kavicsverte felületet nézegetve mondta egyikük, hogy ezt csak kéne pöttyözni. Szétnéztek a festékek között. Csak BMW fekete festékük volt. Rám néz, szétteszi a kezét: hát, összeBMW-zzük az Alfádat. Nevettem egy nagyot. A másik oldali gyári fóliáról levették a méretet, kivágta, majd gyakorlott mozdulatokkal felhelyezte a kocsira az újat (3-4. kép). Az egész dolog nem volt több 15-20 percnél. Ja, és potom pénz volt. Ha ezt tudom, nem kínlódok annyit, eleve itt kezdek.