Blog

>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-08-27

Nevemre vettem a hubogot.Tesztut cimbikkel, hat a megynilvanulasaik a hanghatassal,es a motor tenykedesevel kapcsolatosan nem tudnam "b" betüs szavak nelkül pontosan idezni, uh. csak röviden annyit hogy tetszett nekik . Ugye Baffi cartars? :)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-08-28

Turbó és generátor eddig cserélve. Új tömítés a turbó és a leömlő között. Indításkor jónak tűnik, a többi majd kiderül közúton ;-) még pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen még :)

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1,8 8v // 2016-05-14

Az autó nagyon régóta családban van, édesapám tovább lépett, vett egy 159-est, én pedig mindenáron meg akartam kaparintani. Hát megkaptam, de viseljem gondját. Szívem csücske, ebben nőttem fel, rengeteg helyre elvitt, és ettől az autótól vagyok ekkora Alfafan.
Vigyázok rá, simogatom. Egyelőre. Majd apummal egyszer neki esünk közösen és akkor csavar nem marad mozdulatlanul ;) . Közös veteránkodást szeretnék az autóval.

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1,9 td // 2017-08-21

Roppant érdekes sztori, nagyvonalakban írnám le. Ez az autó eladó volt egyszer Sarkadon. Felhívtam Janit, megbeszéltünk mindent, nekem dízel kellett neki meg volt. Elmentünk Atti barátommal az autóért, Szegeden megálltunk wc-re, pénztárcámat bennhagytam a budiba. Több százezer (3,5) eltűnt minden iratommal együtt, még a Tesco clubcard is. Janit felhívtam hogy ez történt sajnálom, ő is rohadtul. Elmentem a helyi örsre, jelentést tettem, autó hamar eltűnt utána. Iratok újra gyártása, elkészült minden, pénznek nyoma sincs, rendőrségi végzés, nincs mani. Hogy-hogy?!?!?!
Telt-múlt az idő, felnéztem ismét hahura, végre, megint egy dízel. És a színe is stimmelt az előzővel, még a tájegység is! Felhívtam a srácot meg van-e még a kocsi, Józsi mondta hogy igen, kipróbálható, rendes papírjai vannak, lehet névre írni.
Egy szép hétfői napon beültünk a Temprába a kedvesemmel, és elmentünk megnézni a kocsit Hódmezővásárhelyre. Megnéztük, oké, jó lesz, írjuk a papírjait. Forgalmiban a következő; Sarkadi Járási Hivatal, hangosan felnevettem, elmeséltem a sztorit, jól ledöbentettem őket. Szóval ez az autó nagyon akart engem. Hazadöcögtünk vele, at is irattam a nevemre, elkezdtem használni majd lejárt a műszakija, de előtte én már észrevettem a zöld gyönyörűségemet :-) . Azóta várja, hogy történjék vele valami. Ami késik az nem siet, nem is akármi fog történni ;) .

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1.9 td // 2018-07-07

Az első találkozó. Nagy élmény volt, az autó a legkisebb hiba nélkül vett részt az eseményen, teljesitette vihogva a 350 km-es távot. Négyen voltunk, barátainknak is tetszett a buli, kell nekik is egy Alfa :-). Jövőre remélem elkészül a benzines is, és a barátnőm fel tud vele suhanni találkozóra :-).
Találkoztam Zsoltikj típustesóval személyesen, megismerkedtünk, összefotóztam az összes 55-öst a találkozón, 23-an voltunk :-)
Másnap délelőtt többen összetalálkoztunk, ott volt egy kupacba 6 kocsi is.
Jövőre egy sorba állást követelek! ;)

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2019-03-06

Alig 2 hetes használat után, (mondjuk, hála az égnek, és a karmának...) a ház előtt, álló helyében, benyomtam a kuplungot, és benn maradt a pedál. Megnéztük a sötétben apummal, láttunk a váltóházon némi fékfolyadékot, elment a kuplung munkahengere.
Elvontattuk a műhelybe az autót, leszedtem, de nagyon balfék voltam, az autón életemben először és utoljára kapkodtam, és felülről akartam leszerelni a hidraulika csövet, amit sikerült eltörnöm. Akkor gondoltam rendelek hidraulika csövet is. Utángyári nincs, oké akkor gyárit az sincs. Nem is értem miért lepődtem meg, elvégre ez egy elöregedhető, gumi cső, soha nem szokták cserélni ezeket... nem baj, megoldjuk. Gyártatok hozzá, nem lehet nagy dolog. Bementem Pécsre, a megye legnagyobb városába, abba az üzletbe, ahol ilyeneket gyártanak. Ott közölték velem, hogy nincs rá engedélyük, és nem is tudnák megcsinálni. Ekkor ajánlották a dombóvári Cser János műhelyét, mint legközelebbit. Elmentem hát, megmutattam mit szeretnék, és a srác a legjobb és legegyszerűbb megoldást megkeresve megbeszélte velem hogy lesz a legjobb. Nem volt a gyártási hely megszerzése sem egyszerű, de a beszerelése, illetve legyártása annál inkább. A munkahengerbe menő vége stimmelt, viszont ahhoz, hogy a továbbiakban is rögzíteni tudjam megfelelően, gyárilag a tömlőt, más menetemelkedésű véget tudott csak adni. Így. A gyári fém csövet is le kellett cseréljem, ami a főhengertől megy a tömlőig más menetemelkedéssel, ami stimmel a gumitömlő végével. Ráadásul, vékonyabb csöve volt neki csak, de legalább szívesen fogadtak, lelkesen, és gondosan segítettek. A meló sikerült, összeraktam, légtelenítettem, egész jól működik, gyárihoz képest, 8-ast adnék a 10-ből.

 
>> EseményTeca // Alfa 155 1.9 td // 2017-11-12

Az autó Celldömölkről lett elhozva. Diszkós alufelni járt hozzá, és meg volt már nyomva a bal első sárvédő, így az első index kiesett a helyéről és eldeformàlódott a lökhàrító rögzítő konzolja.

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2018-02-10

Elvileg sokat állt a kocsi, olyan szinten hogy a zár sem húzta be a sofőr ajtót, de megkínáltam WD40-nel, és tökéletesen működnek. Lecseréltem azonnal a motorolajat, szűrőt, gázolaj szűrőt. Váltóolajat, légszűrőt, vezérlést, ékszíjat, hosszbordásszíjat, első- hátsó fékbetétet,és a két első gumifékcsövet, fagyállót. A vizsga miatt - mert a diszkós felniken "pályagumik" voltak már - meg a tél miatt is a benzines 55-ösről lekaptam a lemezfelniket, és új téligumikat vettem rá, majd fel is raktam erre a gépre. Utoljára pedig akksit vásároltam. Megjavítottam a kikeményedett régi műanyag borítású szar kábeleket gumirozottakra a csomitartó ajtajában. A kormány zár/gyújtás közös mechanikája is beszáradt, és hála istennek menetközben akadt be a zár, így eltörtem a műanyag, ismert barátságos két csavarfej-forma nélküli konzolt hogy irányítani tudjak. Szét szedtem az egészet, kipucoltam, beolajoztam, érdekes, már ez is kiválóan működik. Később lecserélem azt a műanyagot. Index búrát helyére faragtam. Bal hátsó féknyereg berohadt, szétszedtem, szét agyon pucoltam, összeraktam, most jól működik. Szelvédő csere is történt.

További, és eddig észrevett problémák:
-központi zár nem működteti a bal hátsó ajtó zár motorját
- elrontottam a szerviz alatt, hogy a vízpumpát nem cseréltem le, mihamarabb pótlom a dolgot
-behorpadt első sárvédő
-minimális rozsda a szokásos két hátsó íven
-első beltéri világítás ajtónyitásra önálló működéssel bír, csak akkor amikor akar
-indítás után az első gázfröccsig világít a töltéslámpa
-nehezen nyílik a motorháztető
-akadozik az ablaktörlő, de Buksi bácsi blogjának köszönhetően azt is orvosolom majd
-eltört az indexkapcsoló kis füle, így nehezen működtethető
-jobb oldali axiálcsukló gumiharangja ki van szakadva
-szét van esve és törve a kesztyűtartó világítás kapcsolója
-le van szakadva az A oszlopról a sofőrajtó határolója, így most hangosan csattan neki a csapszeg a kasztninak
-nem jelzi a kis órás panel a csomitartó ledje a helyzetét

A kilométer óra állása: 164 000 KM

 
>> EseményKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-27

Ez is meg lett... akár igaz, akár nem, de most ennyi... gyöngyösi taliról hazafelé. :)

 

első kötelező szerviz, olajcsere, szűrőcsere.